Cześć,
Mam dość skomplikowany problem z ABK. Otóż po kupnie auta, postanowiłem wymienić kilka rzeczy w zawieszeniu np. stukającą końcówkę drązka kierownicy oraz uszkodzone gumy na przegubach.Wymieniłem jeszcze sworznie na zwrotnicach, drugą końcówkę drążka i harmonijkę na przekładni kierowniczej. Tuleje met-gum pozostały stare ponieważ są sztywne. Pojechałem na geometrie, wszystko na zielono. Od naprawy pojawił się problem, przy lekkim skręcie w lewo przy prędkości powyżej 30km/h drga kierownica, czuć drgania na podłodze, wydaje mi się z prawej strony. Gdy jadę prosto i skręcam w prawo jest wszystko dobrze, wystarczy lekka kontra w lewo i drga. Można to porównać do tarcia opony o nadkole (czuć lekki opór przy skręcie).
Pojechałem na zbieżność ponownie z myślą że jeden ze sworzni puścił i auto straciło geometrię. Niestety wszystko jest w porządku a problem pozostał. Na pewno jest delikatny luz na przednim lewym łożysku, oraz prawe przeguby (wewnętrzny i zewnętrzny) miały wyrobione okładziny. Ale nie wierzę w to że mogą być takie straszne drgania przy delikatnym skręcie z wrobionymi przegubami, chyba że się mylę.
Opony przełożyłem tył na przód i nic. Robiłem próbę z podniesionym jednym kołem i przy ruszaniu nic dziwnego nie zauważyłem. Również przy szarpaniu kołami czy półosiami nie wyczuwam luzów. Macie jakieś pomysły bo mi się skończyły, a nie chcę wymieniać wszystkiego. Czy układ różnicowy może stwarzać taki kłopot?
[b4,ABK] Przy skręcie w lewo drgania kierownicy, podłogi itp
Luz na łożysku wyczulem na uniesionym kole, szarpanie kola zlapanego na gorze i dole. Ale luz jest w lewym kole, a drgania zdecydowanie od prawej strony słychać. Została tylko skrzynia biegów i układ różnicowy do sprawdzenia, ale jak to sprawdzić to nie wiem. Układ kierowniczy sprawdzałem (Maglownice) pod obciążeniem + krótkie ruchy kierownicą, nie czuć stukania.
[ Dodano: 2015-08-22, 11:36 ]
Ciekawa sprawa, założyłem z przodu inne sprężyny (miękkie, mniej zwojów, KYB), i trochę się uspokoiły te drgania. Są wyczuwalne ale przy mocniejszym skręcie i o niższej amplitudzie. Możliwe że zmieniła się geometria i inne siły działają teraz na półosie i układ różnicowy?
[ Dodano: 2015-08-22, 11:36 ]
Ciekawa sprawa, założyłem z przodu inne sprężyny (miękkie, mniej zwojów, KYB), i trochę się uspokoiły te drgania. Są wyczuwalne ale przy mocniejszym skręcie i o niższej amplitudzie. Możliwe że zmieniła się geometria i inne siły działają teraz na półosie i układ różnicowy?