Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problemy z układem hamulcowym

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
damian121592
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 sty 2013, 16:14

[B3 1.8 PM] Problemy z układem hamulcowym

Post autor: damian121592 » 11 sie 2015, 12:20

Witam
zabrałem się w swojej Audi za wymianę przewodu hamulcowego tego elastycznego z przodu i niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku? Przy okazji zauważyłem że płyn jest strasznie brudny i muszę go wymienić jak to najprościej zrobić? I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników w zaciskach bo z drugiej strony też muszę odkręcić do odpowietrzenia. Czy jest coś w Audi na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu układu hamulcowego? Z góry dzięki za wszystkie porady <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 sie 2015, 18:32

damian121592 pisze:niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku?
nie wiem jak ty to tam zrobiłeś ale ja bym chyba jednak poszukał drugiego zacisku
damian121592 pisze: Przy okazji zauważyłem że płyn jest strasznie brudny i muszę go wymienić jak to najprościej zrobić?
jest to opisane na forum parę razy pewnie nie szukałeś bo byś wiedział.
Przepompować trzeba po 500 ml płynu z każdego zacisku + 200 ml ze sprzęgła, tak jak przy odpowietrzaniu.
damian121592 pisze: I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników
jeszcze nigdy nie maiłem takiej potrzeby, z tyłu tak ale nigdy z przodu

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 11 sie 2015, 19:40

damian121592 pisze:niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku?
Jeśli zrobiłeś to porządnie to nic się nie stanie. Najważniejsze aby wkręcając nowy odpowietrznik nie robić tego na siłę - musi wchodzić z oporem ale płynnie.

damian121592 pisze:I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników w zaciskach bo z drugiej strony też muszę odkręcić do odpowietrzenia
Środek penetrujący i wyczucie w ręku - prawo lewo prawo lewo aż się rozrusza ale wszystko w wyczuciem.
damian121592 pisze:Czy jest coś w Audi na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu układu hamulcowego?
Jeśli masz ABS to odpalasz silnik i niech sobei chodzi na jałowych - a to tylko po to aby pompa ABSu miała wszystkie kanały cały czas otwarte. Samo przekręcenie kluczyka spowoduje tylko 20s pełnego otwarcia.
Dalszym krokiem jest odpowietrzanie w kolejności od najdalszego koła do pompy hamulcowej czyli prawy tył...lewy tył...prawy przód...lewy przód. Warto przy okazji przepompować cały układ nowym płynem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl