Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[COUPE ABK] Wysuwająca się półoś/przegub ze skrzyni

Wszystko co związane z w/w kategorią.
antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 03 wrz 2013, 23:38

Jeszcze raz wielkie dzięki za fotki kółka magnesowego i wyłożenie kawy na ławę. Sądzę że nie długo czeka mnie to samo. Jak się bliżej przyjrzeć czujnikowi z mojej skrzyni, to widać że go coś oszlifowało. Obrazek. To tylko przypadek że teraz prędkościomierz nie fiksuje, bo akurat ten pierścień wskoczył na swoje miejsce.
Wystarczy jakieś mocniejsze szczawręknięcie trybami w skrzyni i będzie tak samo. Przecież już to miałem kilka razy. Zanikała prędkość na kilka dni i powracała. Obym się mylił i przyczyną tego spiłowania czujnika było jego krzywe wsadzenie do skrzyni.
A póki co, piszę się w razie czego po porady.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 04 wrz 2013, 06:26

U mnie ten pierścień sie musiał stopniowo rozlatywać w skrzyni. Po porównaniu go z nowym, brakowało go trochę. Bo on ma kilka wycięć, wypustek itp. Po otwarciu skrzyni tzn zdjęciu tego dekla, okazało się że jest ono pęknięte na 2 części i wypadło na glebę (wtedy już od dłuższego czasu prędkościomierz nie działał.

Tylko z tego co pamiętam, to ten krążek nie ma za dużo luzu w tej skrzyni żeby się przesunąc czy coś takiego... Może tez jest gdzieś pęknięty i najwyżej ślizga się lub zatrzymuje w skrzyni i stąd zaniki na prędkościomierzu. (U mnie początkowo przy 100-120km/h licznik pokazywał 40-60km/h)

Same zegary jak i czujnik można w banalny sposób sprawdzić - 10 minut roboty jak się wie co i jak i ma się wszystko co potrzeba <ok> BTW: nowy czujnik kosztuje około 30zł. Mówimy o zamienniku, w ASO nie pytałem.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 05 wrz 2013, 01:29

Czujnik to już wiadomo że omomierzem i jak będzie się wyświetlało zero i nieskończoność to jest dobry. Kilka wpisów wcześniej pisałem że Pan mnie uświadomił jak się czyta ze zrozumieniem i zatrybiłem.
Ale jak zegary sprawdzić żeby się w nich nic nie zagotowało to ciekawa sprawa. Jak teeego.. to powiedz.
No i ciekawi mnie czy wydłubałeś te dwie zapieczone śrubki co im łby poucinałeś? Szło złapać jakąś pęsetą po zdjęciu tego dekla, czy wystające nadmiary też przyciąłeś równo z płaszczyzną i skręciłeś tylko na siedem ?
Jakby nie były przy kupie to ...ja wieem ???

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 05 wrz 2013, 20:21

Te dwie zapieczone śruby odkręciłem ruskim kluczem... czyli młotkiem i przecinakiem :mrgreen: Kątówką naciąłem tylko łby, żeby przecinak miał się od razu o co zaprzeć i poszło. A następnie zastosowałem 2 śrubki z łbem na imbus - były akurat takie w garażu co pasowały długością itp.

Jak sprawdzić zegary? Ano bardzo prosto :) Jak odepniesz wtyczkę czujnika, to w kostce masz 3 piny (wejścia). Dwa z nich musisz ze sobą bardzo szybko zwierać. Ja to zrobiłem tak, że użyłem 2 malutkich metalowych wsuwek (podobnych do tych, które są w czujniku, do nich 2 kabelki i zwierałem ze sobą (stukasz jednym o drugi tylko bardzo szybko).

Najlepiej zrobić to we 2 osoby - jedna siedzi w aucie (zapłon włączony mieliśmy ale nie wiem czy jest taka potrzeba), a drugi zwiera kable. Jak zrobisz odpowiednio długie kable tak, że sięgną ci za kierę, to poradzisz sobie sam.
Oczywiście ciężko takim zwieraniem pobudzić zegary do ponad 20km/h. Nam wskazówka aby skoczyła 2 razy do około 40. Ale jest jeszcze coś. Wystarczy zwracać uwagę na dzienny wskaźnik przebiegu. Ja go sobie wyzerowałem i po kilkunastu sekundach z 000,0 przesunęło się powoli na 000,1.

Taki test, przeprowadziliśmy na 2 samochodach. Mojej coupe i audi 200 kumpla - zegarom nic się nie stało.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 06 wrz 2013, 09:13

Gdybym wiedział jak jak się to robi, pstryknął bym Tobie punkcika za pomoc. Nie wiem, więc przyjmij ode mnie 100 wirtualnych punktów i drugie sto za jasność wypowiedzi.

Nie da się rozumieć Twoich wpisów na dwojaki sposób, są jasne i w dodatku jak byś siedział w czyjejś głowie. Dziękuję.

van_dall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 18 cze 2011, 23:01
Lokalizacja: Kutno

Post autor: van_dall » 07 wrz 2013, 10:59

Na dole moich postów masz przycisk "pomógł" obok PW itp ;)

Ale dzieki za dobre słowo, cieszę się, że mogłem pomóc <ok> . W razie czego, pisz, pytaj, jak będę znał odpowiedzi na pytania, chętnie pomogę ;) <piwo>

Marek1590
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2015, 12:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Marek1590 » 11 cze 2015, 20:28

Witam mam taki problem wymieniałem osłone przegubu zewnętrznego i okazało się że niema zabezpieczenia na półosi złożyłem bez czy nic się nie będzie działo ?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 12 cze 2015, 01:12

Marek1590 pisze:Witam mam taki problem wymieniałem osłone przegubu zewnętrznego i okazało się że niema zabezpieczenia na półosi złożyłem bez czy nic się nie będzie działo ?
Wszystko będzie ok, do momentu jak przy pełnym skręcie za którymś razem nie spadnie z półosi, a Ty zostaniesz uziemiony.

Marek1590
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 07 sty 2015, 12:27
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Marek1590 » 12 cze 2015, 09:15

Może nie będzie tak źle skoro tyle czasu się nic nie działo

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 13 cze 2015, 12:32

też się zawsze zastanawiałem po co ten seger tam jest skoro wszystko sztywno na aucie póżniej się montuje... ale kolego, jak kupowałem nową osłone z lobro, to dostałem nową zawleczkę ;-)

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 13 cze 2015, 16:58

To ja powiem tak...Miałem u siebie taką właśnie sytuację, że przegub się rozpiął. Okazało się, że nie było tego segera. Podejrzewam, że ten co mi półośkę zmieniał to nie założył. Pękła mi jakoś na początku gdy byłem mało obeznany w temacie. Speca miałem tuż przy robocie więc nie chciałem robić problemu z taszczeniem na lince do domu...Z 1,5 roku tak jeździłem, aż tu nagle zonk. Na szczęście to blisko było ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 15 cze 2015, 02:42

U siebie złożyłem przegub po wymianie osłony na starym segerze i pod 20km mi spadł :roll: Złożyłem na nowym i był spokój ;-) Wszystko zależy od szczęścia i jak kto jeździ <ok>

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 13 sie 2015, 08:49

Podepnę się pod temat ponieważ mam podobny problem.Silnik ABK. Urwała mi się półoś &#8211; zakupiłem używana od 2.0 ABT . W tek chwili po zamontowaniu wszystkiego , flansza wysuwa mi się z skrzyni. Dodam tez ze wymieniałem przegub wewnętrzny(stary się uszkodził niestety).Szukałem po forum i wyczytałem ze jednym z powodów może być brak zabezpieczenia na flanszy. Przychodzi mi jeszcze do głowy:
1. Za krótka półoś
2. Zły przegub wewnętrzny
Może ktoś ma jakiś pomysł czym to może być spowodowane ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl