[B4 1.6 ADA] Strzela w tłumiku na LPG. Proszę o pomoc
[B4 1.6 ADA] Strzela w tłumiku na LPG. Proszę o pomoc
Witam,
Mam pewien problem ze swoją audica. Zacznę od tego, że jest po wymianie głowicy, uszczelki, regeneracji parownika, nowe świece, przewody, kopułka. W tym momencie po przejechaniu 200 km wróciły objawy sprzed remontu tzn. na lpg po przekroczeniu 3tys obr/min wystrzelił bezpiecznik przy filtrze powietrza i od tamtej pory kiedy jadę na lpg i puszczam gaz słyszę wyraźne strzelanie z tłumika (nie mam pojęcia co to jest). Natomiast na benzynie tego strzelania nie ma. Dodatkowo gaśnie od czasu do czasu na gazie. Dodatkowy problem jaki mam to falowanie na benzynie tak od 800-1200 jak stoję w miejscu. Natomiast na gazie falowanie jest minimalne akceptowalne jak na instalację gazową chyba I generacji na wtrysku jednopunktowym. Proszę o jakieś opinie i wskazówki. Gdybym zawarł mało informacji to proszę pytać może jeszcze o czymś istotnym nie napisałem co mogłoby pomóc w diagnozie.
Mam pewien problem ze swoją audica. Zacznę od tego, że jest po wymianie głowicy, uszczelki, regeneracji parownika, nowe świece, przewody, kopułka. W tym momencie po przejechaniu 200 km wróciły objawy sprzed remontu tzn. na lpg po przekroczeniu 3tys obr/min wystrzelił bezpiecznik przy filtrze powietrza i od tamtej pory kiedy jadę na lpg i puszczam gaz słyszę wyraźne strzelanie z tłumika (nie mam pojęcia co to jest). Natomiast na benzynie tego strzelania nie ma. Dodatkowo gaśnie od czasu do czasu na gazie. Dodatkowy problem jaki mam to falowanie na benzynie tak od 800-1200 jak stoję w miejscu. Natomiast na gazie falowanie jest minimalne akceptowalne jak na instalację gazową chyba I generacji na wtrysku jednopunktowym. Proszę o jakieś opinie i wskazówki. Gdybym zawarł mało informacji to proszę pytać może jeszcze o czymś istotnym nie napisałem co mogłoby pomóc w diagnozie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Na benzynie nie ma tych wystrzałów bo masz cut-off czyli odcięcie paliwa przy hamowaniu silnikiem. A na gazie I generacji i II generacji bez włączenia cut-off będzie strzelał mniej albo wiecej w zależności od regulacji i tego jaki gumka w parownku będzie miała humor. Zależy też od koncycji układu wydechowego.
Co do falowania to trzeba sprawdzić czy nie ssie gdzieś lewego powietrza bo jeśli to jest takei szybkie falowanie to może załączać sie cut-off benzyny gdy silnik podniesie sobie obroty lewym powietrzem ale że widzie że przepustnica jest zamknięta to odcina paliwa myśląc że smochód toczy się na luzie i tak w kółko. Może ta większa przepustnica się zacieła.
Chdzi Ci o jednpunktowe podawanie gazu? Bo ADA ma wtrysk wielopunkowy benzyny a gaz I i II ma wiecej wspólnego z gaźnikien niż wtryskiem.olbo pisze:instalację gazową chyba I generacji na wtrysku jednopunktowym.
Co do falowania to trzeba sprawdzić czy nie ssie gdzieś lewego powietrza bo jeśli to jest takei szybkie falowanie to może załączać sie cut-off benzyny gdy silnik podniesie sobie obroty lewym powietrzem ale że widzie że przepustnica jest zamknięta to odcina paliwa myśląc że smochód toczy się na luzie i tak w kółko. Może ta większa przepustnica się zacieła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Dzięki za odpowiedź zapłonu nie sprawdzałem zapytam mojego mechanika czy to zrobil. Udam sie w takim razie do gazownika w celu regulacji. Powiedzcie mi jeszcze czy warto jest zmieniać instalacje gazowa na sekwencje? Mam instalacje z rovera 1.6 101KM z czterema cylindrami. Słyszałem ze mozna ją przerzucić. Orientujecie się może jaki byłby to koszt?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W silniku ADA nie ustawia się zapłonu. Iskra jest generowana na podstawie sygnałów z czujnika położenia wału (siedzi w bloku bez możliwości regulacji) a nie aparatu zapłonowego. "Blaszka" w aparacie zapłonowym ma tylko jedno wcięcie a nie cztery jak inne silniki bo służy jako czujnik położenia wałka rozrządu. Kręcenie aparatem nic nie da a może tylko zepsuć.
Napisz co to za instalacja jaki sterownik, jakie wtryski i reduktor albo daj zdjęcie. Wielu gazowników nie chce dotykać jakichś zagranicznych a nawet polskich wynalazków a co dopiero montować używane wyciągnięte z innego samochodu.
Napisz co to za instalacja jaki sterownik, jakie wtryski i reduktor albo daj zdjęcie. Wielu gazowników nie chce dotykać jakichś zagranicznych a nawet polskich wynalazków a co dopiero montować używane wyciągnięte z innego samochodu.
Zrobiłem zdjęcia ale z poziomu telefonu nie moge ich wrzucić natomiast byłem w weekend u gazownika i powiedział mi, że jeżeli chodzi o założenie sekwencji to tylko staga (jeżeli przekręciłem nazwę to proszę mnie poprawić). Powiedział, że ma używaną i do 1000zl bym się zmieścił z montażem. Po za tym "wyregulowal" mi gaz w 5 sekund na sluch bo powiedzial ze zadnej maszyny do tego nie uzywaja od lat. Czy to jest sensowna cena?
Po za tym byłem też u mechanika żeby cos zrobil z tym strzelaniem z tłumika ponieważ regulacja gazu nic nie dała. Podłączyl auto do kompa i okazało się, ze mam blad czujnika Halla i sondy lambda który po skasowaniu powraca. Teraz mam pytanie czy kupic czujnik oryginalny bosha za 100zl czy moze zamiennik za 30zl ? Jak z sonda? Wymieniać czy najpierw wymienić czujnik i zobaczyć co sie bedzie dzialo?
Przepraszam za brak polskich znaków ale pisze z telefonu i raz sa raz ich nie ma.
Po za tym byłem też u mechanika żeby cos zrobil z tym strzelaniem z tłumika ponieważ regulacja gazu nic nie dała. Podłączyl auto do kompa i okazało się, ze mam blad czujnika Halla i sondy lambda który po skasowaniu powraca. Teraz mam pytanie czy kupic czujnik oryginalny bosha za 100zl czy moze zamiennik za 30zl ? Jak z sonda? Wymieniać czy najpierw wymienić czujnik i zobaczyć co sie bedzie dzialo?
Przepraszam za brak polskich znaków ale pisze z telefonu i raz sa raz ich nie ma.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie wiem jak ADA ale w innych silnikach jak ABK i ABT błąd halla zawsze pojawia się na zgaszonym silniku. Tylko że ADA ma czujnik na wale a hall to tylko czujnik położenia wałka dla sekwencyjnego wtrysku benzyny (indywidualne otwieranie każdego wtryskiwacza dla każdego cylindra). Poza tym wiele osób ma problem z błędem halla w ADA. Może ktoś wsadził aparat zapłonowy z ABK albo ABT z czterema wycięciami.
ADA ta takie sterownik z którym wiecznie są problemy.
A błąd sondy lambda przy gazie na mikserze prawie zawsze będzie. I do sekwencyjnego gazu dobrze aby była sprawna i silnik dobrze pracował na benzynie.
A 1000zł za używanego staga z montażem to trochę dużo chyba, że są w zestawie jakieś dobre wtryskiwacze bo najtańszy nowy zestaw kosztuje 630zł : http://www.drypa.pl/produkt4043_WTRYSKI ... 3ohm_.html
Używane chodzą po 400zł-500 na allegro i to też słaby interes jak nowy kosztuje 630. Ceny są tak duże przez mit instalacji stag. Jedynie do 6 czy 8 cylindrów się opłaca kupować użuwane (choć można też kupić dosyć tanio nowego LPGtecha do 6 i 8 cyl)
Bo w głównej mierze nie liczy się sterownik tylko wtryskiwacze gazu. Np. popularne valteki kosztują 150zł za listwę na 4 cylindry a np. japońskie keihiny 1500zł za listwę.
ADA ta takie sterownik z którym wiecznie są problemy.
A błąd sondy lambda przy gazie na mikserze prawie zawsze będzie. I do sekwencyjnego gazu dobrze aby była sprawna i silnik dobrze pracował na benzynie.
A 1000zł za używanego staga z montażem to trochę dużo chyba, że są w zestawie jakieś dobre wtryskiwacze bo najtańszy nowy zestaw kosztuje 630zł : http://www.drypa.pl/produkt4043_WTRYSKI ... 3ohm_.html
Używane chodzą po 400zł-500 na allegro i to też słaby interes jak nowy kosztuje 630. Ceny są tak duże przez mit instalacji stag. Jedynie do 6 czy 8 cylindrów się opłaca kupować użuwane (choć można też kupić dosyć tanio nowego LPGtecha do 6 i 8 cyl)
Bo w głównej mierze nie liczy się sterownik tylko wtryskiwacze gazu. Np. popularne valteki kosztują 150zł za listwę na 4 cylindry a np. japońskie keihiny 1500zł za listwę.
Witam,
Mechanik wymienił mi ten czujnik Halla. Podłączyliśmy do kompa i teraz mam tylko błędy na każdym wtrysku (ale podobno to standard przy tym gazie) oraz błąd pompy paliwa. Elegancko chodził z tymi błędami kilka dni. Następnie stał nieodpalany tydzień czasu bo byłem na wyjeździe służbowym. Po powrocie odpaliłem go i obroty zaczęły mi rosnąć momentalnie aż do 4-5 tys i zgasiłem go nie chciałem żeby się piłował. Kilkukrotnie go odpalałem ponownie i sytuacja jest taka sama z taka różnica że zatrzymuje sie na 3 tys i i dalej nie rosną. Nie ma różnicy czy ma gazie czy benzynie. Możecie mi powiedzieć co mu dolega? Czy możliwe jest, że spowodowane jest to uszkodzona pompa paliwa?
Mechanik wymienił mi ten czujnik Halla. Podłączyliśmy do kompa i teraz mam tylko błędy na każdym wtrysku (ale podobno to standard przy tym gazie) oraz błąd pompy paliwa. Elegancko chodził z tymi błędami kilka dni. Następnie stał nieodpalany tydzień czasu bo byłem na wyjeździe służbowym. Po powrocie odpaliłem go i obroty zaczęły mi rosnąć momentalnie aż do 4-5 tys i zgasiłem go nie chciałem żeby się piłował. Kilkukrotnie go odpalałem ponownie i sytuacja jest taka sama z taka różnica że zatrzymuje sie na 3 tys i i dalej nie rosną. Nie ma różnicy czy ma gazie czy benzynie. Możecie mi powiedzieć co mu dolega? Czy możliwe jest, że spowodowane jest to uszkodzona pompa paliwa?