Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Cieply gasnie na wolnych obrotach, dławi się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

[B4 2.0 ABK] Cieply gasnie na wolnych obrotach, dławi się

Post autor: farow » 05 sie 2015, 21:22

Witam serdecznie,

od jakiegos czasu moje autko gasnie na wolnych obrotach gdy silnik sie zagrzeje. Co ciekawe nie zdarza się to zawsze. Na zimnym sie to nie zdarza w ogóle. Czy komus przytrafila sie juz taka sytuacja? Bywa też, że go lekko dusi, zamula przy dodawaniu gazu.

Gdzie nalezaloby zaczac szukac problemu?! Ktos podpowie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2015, 18:04

farow, przyczyn może być kilka i pewnie a nawet na pewno wszystkie są na forum opisane ale zaczął bym od podpięcia pod kompa

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 13 sie 2015, 17:58

moja po rozgrzaniu gasla tak jakby nie reagowala na gaz i hamowala silnikiem do momentu wcisniecia srzegla lub spadku obrotow ponizej 500. Co było dokładną przyczyną nie wiem... Wtyczka sondy lambda zwierała sie z masą więc zalewała silnik zbyt bogatą mieszanką, jednocześnie przelutowany został sterownik silnika. Na kompie nie wyskakiwały żadne błędy. Na chwilę obecną nie gaśnie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 15 sie 2015, 20:29

Co masz na myśli "przelutowany sterownik"?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 sie 2015, 21:43

lukaszgucio1 pisze:Wtyczka sondy lambda zwierała sie z masą więc zalewała silnik zbyt bogatą mieszanką,
Zwykle przy zwieraniu do masy jest OK da się jechać. Przy uszkodzonej sondzie w ABK i ciągłym sygnale 1V sterownik zubaża aż nie da się jechać. Doraźna naprawa bez wymiany sondy to podłączyć sondę do masy. Widziałem takie cuda w dwóch ABK. Chyba że w twoim przypadku przepływomierz zawyża u przy max wzbogaconej mieszance jest za bogato.

lukaszgucio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: lukaszgucio1 » 15 sie 2015, 21:48

Poprawione zostały luty, przeczyszczone styki pamięci. zapomniałem dodać, że został także wymieniony przekaźnik 30. Nie mam co z tych rzeczy pomogło ale już nie gaśnie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 16 sie 2015, 01:59

Prędzej wymiana przekaźnika 30 pomogła.... <ok> Ktoś się niepotrzebnie nalutował w sterowniku :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sie 2015, 09:36

Francis1982 pisze:Prędzej wymiana przekaźnika 30 pomogła.... <ok>
tez tak myślę <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl