[B4 2.0 ABK] Nierówna praca na LPG
[B4 2.0 ABK] Nierówna praca na LPG
Niedawno stałem się posiadaczem Audi z silnikiem ABK. Po zakupie okazało się, że auto przerywa. Zmieniłem świece, kopułkę, palec oraz filtr powietrza - bez zmian silnik szarpie. Wymontowałem i wyczyściłem przepływomierz, TPS i krokowca- nieco pomogło. Sprawdziłem dolot i odmę- są szczelne. Usunąłem zimne luty z przekaźnika nr 30 oraz ustawiłem zapłon (był bardzo przestawiony). Po tych operacjach silnik na benzynie chodzi jak zegarek, natomiast na gazie na wolnych obrotach nierówno pracuje (dźwięk jakby cicho strzelał w tłumik, wypadający zapłon?) oraz podczas hamowania silnikiem strzela w tłumik.
Po połączeniu się komputerem se sterownikiem stwierdzam, że gaz jest chyba nie wyregulowany.
Sterownik Stag4, reduktor Tomasetto Alaska AT09, wtryskiwacze Stefanelli.
Zdjęcia z komputera.
Pozdrawiam.
Po połączeniu się komputerem se sterownikiem stwierdzam, że gaz jest chyba nie wyregulowany.
Sterownik Stag4, reduktor Tomasetto Alaska AT09, wtryskiwacze Stefanelli.
Zdjęcia z komputera.
Pozdrawiam.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Riley, widzę że instalacja w ogóle nie wyregulowana, tylko standardowe ustawienia. Nie znam tych wtryskiwaczy i nic sensownego o nich nie znalazłem, ciekaw jestem jakiej średnicy dysze są. Równie dobrze może to być wina reduktora u mnie na ten przykład ma bardzo niestabilne ciśnienia gazu a jak u Ciebie?
ABK niestety ale jest bardzo wymagający i potrzebuje bardzo szybkich wtryskiwaczy.
Ps skoda że ostatnio aldi nie zagląda na forum on dobrze lpg ogarnia.
ABK niestety ale jest bardzo wymagający i potrzebuje bardzo szybkich wtryskiwaczy.
Ps skoda że ostatnio aldi nie zagląda na forum on dobrze lpg ogarnia.
Witam.
Kiedyś też się borykałem z poprawnym ustawieniem gazu (Stag 4 plus, AT09 i Magic Jety), pomogli koledzy z forum i własne zawzięcie :evil: ale to było kiedyś teraz jest ok.
Co do AT 09 to zgodzę się z tym, że za stabilny to nie jest, może wynika to z faktu, że za słaby do ABK ( spokojna jazda ok ale jak chcemy pocisnąć to ciśnienie leci ostro w dół).
Czy masz wstawione jakieś korekty, np. po obrotach, temperaturze czy ciśnieniu to też ważne.
Kiedyś też się borykałem z poprawnym ustawieniem gazu (Stag 4 plus, AT09 i Magic Jety), pomogli koledzy z forum i własne zawzięcie :evil: ale to było kiedyś teraz jest ok.
Co do AT 09 to zgodzę się z tym, że za stabilny to nie jest, może wynika to z faktu, że za słaby do ABK ( spokojna jazda ok ale jak chcemy pocisnąć to ciśnienie leci ostro w dół).
Czy masz wstawione jakieś korekty, np. po obrotach, temperaturze czy ciśnieniu to też ważne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Riley, Najlepiej abyś wstawił pliki oscyloskopu (zapisuje się po przejechaniu/przestaniu testowego odcinka). Raczej trudno będzie znaleźć jakie minimalne czasy wtrysku.
Jeszcze sprawa kiedy przerywa i szarpie czy przy przyspieszaniu czy podczas jazdy ze stałą prędkością. Co się dzieje na wolnych obrotach.
Przed regulacją dobrze by było sprawdzić działanie sondy lambda. Jeśli nie jest podłączona do staga to trzeba zobaczyć na vagu albo użyć jakiegoś testera sondy lambda, ostatecznie można użyć jakiegoś multimetru.
Jeszcze sprawa kiedy przerywa i szarpie czy przy przyspieszaniu czy podczas jazdy ze stałą prędkością. Co się dzieje na wolnych obrotach.
Przed regulacją dobrze by było sprawdzić działanie sondy lambda. Jeśli nie jest podłączona do staga to trzeba zobaczyć na vagu albo użyć jakiegoś testera sondy lambda, ostatecznie można użyć jakiegoś multimetru.
Sprawa wygląda tak. Samochód nie szarpie, przyśpiesza tak samo na benzynie i na gazie, a prędkości maksymalne są zbliżone na obu paliwach. W VAGu sonda działa, widoczna jest fluktuacja wskazań, nie jest ona podłączona do STAGa. Jedyny niepokojący mnie objaw to nie równa praca silnika na wolnych obrotach. Silnik nie gaśnie, ani nie faluje, po prostu zupełnie inaczej chodzi na gazie (jakby coś dmuchało w wydech, jakby wypadający zapłon). Nie posiadam katalizatora. Dziś zrobiłem autokalibrację, po której wyświetlił się komunikat, że dysze wtryskiwaczy są zbyt duże. Dopiero po przykręceniu reduktora do 1,05 bar poskutkowało usunięciem tego komunikatu. Następnie ustawiłem mapę mnożnika. Czy możliwe jest, że nierówna praca spowodowana jest zbyt dużymi dyszami?
Korekt nie mam żadnych ustawionych, a spalanie LPG po mieście (Zielona Góra) to 11l (40l gazu na 358km).
Korekt nie mam żadnych ustawionych, a spalanie LPG po mieście (Zielona Góra) to 11l (40l gazu na 358km).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Napisz jakie masz czas wtrysku benzyny i LPG. Po mnożniku z tego co wrzuciłeś wyglądają że trochę przy duże.
Co do nierównych obrotów to może być że
-jeden wtryskiwacz podaje inną dawkę niż inne
-za krótkie czasy wtrysku przez za duże dysze i wtryskiwacze nie dają rady otworzyć się na tak krótki czas
-źle zrobiony wkrętki od gazu
Wyłączaj pojedyncze wtryskiwacze przy pracy na gazie (symbole wtryskiwaczy po prawej stronie okna) i obserwuje kiedy poprawi się praca to może w ten sposób namierzysz niesprawny wtryskiwacz albo wtryskiwacze.
Co do nierównych obrotów to może być że
-jeden wtryskiwacz podaje inną dawkę niż inne
-za krótkie czasy wtrysku przez za duże dysze i wtryskiwacze nie dają rady otworzyć się na tak krótki czas
-źle zrobiony wkrętki od gazu
Wyłączaj pojedyncze wtryskiwacze przy pracy na gazie (symbole wtryskiwaczy po prawej stronie okna) i obserwuje kiedy poprawi się praca to może w ten sposób namierzysz niesprawny wtryskiwacz albo wtryskiwacze.
Witam.
U mnie przyczyną nierównej pracy na LPG na wolnych obrotach w pewnym zakresie temp. do 50°C było za ubogo (dłuższe czasy wtrysku na LPG) i ustawienie typu wtrysku standard.
Po przestawieniu na podwajanie (bo full grupy nie ma już) i jak ręką odjął. Wiadomo autokalibracja i dopasowanie mnożnika. Każdy przypadek jest inny. Słyszałem też, że nie którym na "podwajaniu" kultura pracy silnika na wolnych się pogorszyła.
U mnie przyczyną nierównej pracy na LPG na wolnych obrotach w pewnym zakresie temp. do 50°C było za ubogo (dłuższe czasy wtrysku na LPG) i ustawienie typu wtrysku standard.
Po przestawieniu na podwajanie (bo full grupy nie ma już) i jak ręką odjął. Wiadomo autokalibracja i dopasowanie mnożnika. Każdy przypadek jest inny. Słyszałem też, że nie którym na "podwajaniu" kultura pracy silnika na wolnych się pogorszyła.
Dzisiaj po trasie 150 km zobaczyłem, że strasznie dużo wody zbiera się w tłumiku \
maciek889, Jutro postaram się to zrobić, miałem dzisiaj tylko męczyłem się z absem. Okazało się, że niedawno były zmieniane obydwa przeguby na takie bez zębatki abs.
[ Dodano: 2015-08-20, 17:22 ]
Po zamianie wtryskiwacza na inny cylinder jest to samo, czyli czwarty wtryskiwacz jest wadliwy. Czy da się to zregenerować, może jest on tylko rozkalibrowany? Wtryskiwacze tak wyglądają http://stefanelligroup.pl/oferta/wtryskiwacze/stef-30hm/
maciek889, Jutro postaram się to zrobić, miałem dzisiaj tylko męczyłem się z absem. Okazało się, że niedawno były zmieniane obydwa przeguby na takie bez zębatki abs.
[ Dodano: 2015-08-20, 17:22 ]
Po zamianie wtryskiwacza na inny cylinder jest to samo, czyli czwarty wtryskiwacz jest wadliwy. Czy da się to zregenerować, może jest on tylko rozkalibrowany? Wtryskiwacze tak wyglądają http://stefanelligroup.pl/oferta/wtryskiwacze/stef-30hm/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To bardzo rzadko występująca listwa w polsce. Możliwe że się nawet nie kalibruje (jak np. wtryskiwaczy OMVL REG Fast), i ciekawe jak z kompletami naprawczymi. Może tylko się zabrudziły bo filtry które się zazwyczaj montuje to bardziej łącznik węża niż filtr. Znajomy już 100tys. km nie zmienia i gaz przelatuje przez niego jak przelatywał, żadnych spadków ciśnienia przez zatkany filtr.
[ Dodano: 2015-08-20, 19:20 ]
Tu jest rysunek między innymi tych wtryskiwaczy. http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5717.html
[ Dodano: 2015-08-20, 19:20 ]
Tu jest rysunek między innymi tych wtryskiwaczy. http://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/ ... ,5717.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ale poza doborem dysz w wielu wtryskiwaczach reguluje się skok tłoczka (choć te są membranowe). Np. w valtekach, czy magic jetach po regeneracji trzeba wyregulować skok tłoczka. Skok musi być taki sam na wszystkich wtryskiwaczach tak samo jak dysze muszą być takie same.
[ Dodano: 2015-08-20, 20:00 ]
Można próbować regulować patrząc na czas wtrysku aby się nie zmieniał po włączeniu tego wadliwego. Sterowniki KME Diego G3 miały nawet funkcje testowania który wtryskiwacz odbiega od reszty.
[ Dodano: 2015-08-20, 20:00 ]
Można próbować regulować patrząc na czas wtrysku aby się nie zmieniał po włączeniu tego wadliwego. Sterowniki KME Diego G3 miały nawet funkcje testowania który wtryskiwacz odbiega od reszty.