[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.
[B4 2.0 ABK] Późno załączające sie wentylatory chłodnicy.
Witam.
Od kilku dni czytam i czytam posty i niby wszystko jasne ale... . Problem z którym walczę od kilku dni to podwyższona temp. silnika i wentylatory które startują przy 100°C i działają przez około 30 sekund i potem temp. oscyluje przy 98°C i znowu dochodzi do 100°C i cykl się powtarza. W mieście potrafi przekroczyć 100°C w trasie trzyma około 95°C.
Zaczęło się od nieszczelnej chłodnicy którą wymieniłem na używaną + nowy płyn.
Na starej chłodnicy trzymał mi stabilne 95°C
Co sprawdziłem:
-układ elektryczny wentylatorów - po zwarciu w wtyczce (2 piny) wentylatory chodzą do momentu wyłączenia zapłonu ,
- układ chłodzenia wtryskiwaczy - po zwarciu czujnika wentylatory chodzą z mniejszą prędkością nawet po wyłączeniu zapłonu czyli - ok,
- dolny wąż do chłodnicy zaczyna robić się ciepły przy 95°C a w pełni gorący przy 100°C następnie startuje chłodzenie.
Wszystkie wskazania odnośnie temp. według wskazania z kabiny. Po podmianie tego czujnika wskazania podskoczyły o około +10°C.
Co zamierzam zrobić w najbliższych dniach:
- wymienić czujnik z chłodnicy ( mam nowy EPS-a kupiony w Inter Carsie),
- wymienić termostat (nowy zakupię na dniach Gatesa lub Wahlera),
-jak to nie pomoże to zakup nowej chłodnicy (Nissens - dobra cena) + w/w elementy/
- spr. pompy wody.
Co może być jeszcze przyczyną takiego stanu ? Proszę o pomoc.
Od kilku dni czytam i czytam posty i niby wszystko jasne ale... . Problem z którym walczę od kilku dni to podwyższona temp. silnika i wentylatory które startują przy 100°C i działają przez około 30 sekund i potem temp. oscyluje przy 98°C i znowu dochodzi do 100°C i cykl się powtarza. W mieście potrafi przekroczyć 100°C w trasie trzyma około 95°C.
Zaczęło się od nieszczelnej chłodnicy którą wymieniłem na używaną + nowy płyn.
Na starej chłodnicy trzymał mi stabilne 95°C
Co sprawdziłem:
-układ elektryczny wentylatorów - po zwarciu w wtyczce (2 piny) wentylatory chodzą do momentu wyłączenia zapłonu ,
- układ chłodzenia wtryskiwaczy - po zwarciu czujnika wentylatory chodzą z mniejszą prędkością nawet po wyłączeniu zapłonu czyli - ok,
- dolny wąż do chłodnicy zaczyna robić się ciepły przy 95°C a w pełni gorący przy 100°C następnie startuje chłodzenie.
Wszystkie wskazania odnośnie temp. według wskazania z kabiny. Po podmianie tego czujnika wskazania podskoczyły o około +10°C.
Co zamierzam zrobić w najbliższych dniach:
- wymienić czujnik z chłodnicy ( mam nowy EPS-a kupiony w Inter Carsie),
- wymienić termostat (nowy zakupię na dniach Gatesa lub Wahlera),
-jak to nie pomoże to zakup nowej chłodnicy (Nissens - dobra cena) + w/w elementy/
- spr. pompy wody.
Co może być jeszcze przyczyną takiego stanu ? Proszę o pomoc.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie mam od kogo ani skąd pożyczyć VAG-a. Chyba,że ktoś podsunie mi aktualny namiar na zakup kabelka na USB - to tak na marginesie.
Wskazania niby nie są złe, ale 2 lata śmigam z żoną autem i nigdy nie było ponad 95°C. Wiem,że są niemiłosierne upały ale nawet w nocy przy temp. pow. +20°C potrafi osiągnąć pełne 100°C a wcześniej na tej nieszczelnej chłodnicy tego nie było.
Czy otwierający się termostat przy około 95°C nie jest za późno ?
Wskazania niby nie są złe, ale 2 lata śmigam z żoną autem i nigdy nie było ponad 95°C. Wiem,że są niemiłosierne upały ale nawet w nocy przy temp. pow. +20°C potrafi osiągnąć pełne 100°C a wcześniej na tej nieszczelnej chłodnicy tego nie było.
Czy otwierający się termostat przy około 95°C nie jest za późno ?
http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl ... 10455.html do tego program VAG COM. Porównaj wskazania niebieskiego czujnika (z VAGa) ze wskazaniami szarego na zegarach.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Grześ77, ja bym się tym w ogóle nie przejmował bo jak płyn się nie gotuje itp to wsio oki okłamuje cię jedynie czujnik szary i tyle, dla świętego spokoju zrobił bym jak koledzy pisali czyli podpiąć pod vag i porównać temp.
Możesz poszukać z forum kogoś ze swojej okolicy co ma vag.
Riley, no i niestety laptop trzeba mieć najlepiej z winxp i troszkę poszperać w necie aby się podszkolić co gdzie i jak.
Możesz poszukać z forum kogoś ze swojej okolicy co ma vag.
Riley, no i niestety laptop trzeba mieć najlepiej z winxp i troszkę poszperać w necie aby się podszkolić co gdzie i jak.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To by wskazywało na zapchaną (zatkaną) chłodnice pomiary pirometrem chłodnicy (góra dół prawo lewo) rozwiązało by wątpliwości.Grześ77 pisze:Wskazania niby nie są złe, ale 2 lata śmigam z żoną autem i nigdy nie było ponad 95°C. Wiem,że są niemiłosierne upały ale nawet w nocy przy temp. pow. +20°C potrafi osiągnąć pełne 100°C a wcześniej na tej nieszczelnej chłodnicy tego nie było.
Mi VAGCOM 311 działa tylko na win10, bo tylko tego mam z możliwością uruchamiania w trybie zgodności (każdy windows z dopiskiem home nie ma takiej możliwości). VAGCOM 409-1 działa mi na stacjonarnym win10, na lapku z vistą, na lapku z win8 i na lapku z win8.1. Wszystkie testowałem na kablu viakena + ABK.PieterB pisze: Riley, no i niestety laptop trzeba mieć najlepiej z winxp i troszkę poszperać w necie aby się podszkolić co gdzie i jak.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak się kupi przysłowiowe g... za 30 zł to tak jestwmb87 pisze:W audikach czujniki temperatury pokazuja jak mają ochotę ja miałem 3 zakładane do 1.9 AAZ i każdy pokazywal inaczej
ja mam kompa z win7 i nie home czy jak tam i muszę spróbować uruchomić tak dla testówRiley pisze:Mi VAGCOM 311 działa tylko na win10, bo tylko tego mam z możliwością uruchamiania w trybie zgodności (każdy windows z dopiskiem home nie ma takiej możliwości).
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Mu chodziło o to ze wersje Windowsa nie home tylko bogate (prof. itd) maja wbudowana emulacja XPmode w gratisie 7 i 10 (10 nie sprawdzałem) bo 8 nie ma jedynie Hyper-V, a to nic innego jak wirtualny pc czyli to co było od dawna wiadomo.PieterB pisze:ja mam kompa z win7 i nie home czy jak tam i muszę spróbować uruchomić tak dla testów