Witam!
Podczas wakacyjnej podróży dopadło mnie parę problemów z moją 80tką.
Pierwsza sprawa falowanie obrotów i gaśnięcie po wciśnięciu sprzęgła.
Druga to przerywanie podczas dodawaniu gazu.
Po podróży postanowiłem podpiąć komputer do auta i tu pojawił się trzeci problem - problem z komunikacją komputera z samochodem. Póki silnik jest wyłączony wszystko jest ok, nie ma problemów z odczytami. Jednak podczas pracy silnika ciągle mi przerywa komunikację. Co może być tego przyczyną? TPS w porządku jest przekaźnik nr 30 również wyglądał w porządku.
[B4 ABK] VAG przerywa, falowanie obrotó, szarpanie silnika
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Twingol, przyczyn tego stanu rzeczy może być kilka i chyba wszystkie są już opisane na forum więc po raz enty nie będę o tym się rozpisywał ale zapytam tak jak sprawdziłeś tps że jest oki i to samo z przekaźnikiem 30. Bo to że wygląda na ładny nie znaczy że sprawny.
Nie napisałeś też czy jakieś błędy były czy czysto czy też nie dałeś rady sprawdzić.
Nie napisałeś też czy jakieś błędy były czy czysto czy też nie dałeś rady sprawdzić.
TPS mierzyłem miernikiem mierząc oporność i w VAGu. W obu wypadkach wszystko było płynnie. Błędy to brak sygnału sondy lambda, i błąd czujnika spalania stukowego, jednak te błędy wyskakiwały zanim były problemy. VAG działa tylko na wyłączonym silniku. Objawy zarówno jak na LPG i PB.
Przekaźnik po podaniu napięcia zamyka obwód więc rozumiem, że jest sprawny.
Wiem, że temat był wałkowany dziesiątki razy. Regulator wolnych obrotów jakiś czas temu płukałem, nie sądzę by znowu był zabrudzony.
Przekaźnik po podaniu napięcia zamyka obwód więc rozumiem, że jest sprawny.
Wiem, że temat był wałkowany dziesiątki razy. Regulator wolnych obrotów jakiś czas temu płukałem, nie sądzę by znowu był zabrudzony.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
wiesz mój też się zamykał ale dopiero poprawienie lutów skończyło objaw szarpania podczas dodawania gazu. Możesz też sprawdzić vagiem czy napięcie jakie widzi ecu jest stabilne i nie ma skoków.Twingol pisze:Przekaźnik po podaniu napięcia zamyka obwód więc rozumiem, że jest sprawny.
A co do falowanie sprawdź czy nie masz nieszczelności gdzieś.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zobacz na 2 pinie przepływmierz czy na wolnych obrotach masz 0,8-0,9V i przy 2000 obr/min około 1,6V.
Odłącz też sondę i kabel idący do ECU (ten z meską wsówką 1 pinową) podłącz do masy bo czasem ABK jak sygnał bogoto z sondy to zubaża mieszankę momentu aż silnik nie chce jechać.
Możliwe że ktoś wsadził przepływomierz z innego samochodu. Czujnik temperatury jest w przepływomierzu i można go przerobić albo naprawić albo dać jakiś zewnętrzny.Twingol pisze:temperatura powietrza w dolocie wynosiła -6stopni.
Odłącz też sondę i kabel idący do ECU (ten z meską wsówką 1 pinową) podłącz do masy bo czasem ABK jak sygnał bogoto z sondy to zubaża mieszankę momentu aż silnik nie chce jechać.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tu słyszałem opinię że jak napięcie w instalacji nie jest stabilne to tak może być ale ręki sen nie dam uciąć, najlepiej jak byś mógł swoje urządzenie na jakimś innym aucie wypróbować lub/i odwrotnie inne urządzenie na Twoim.Twingol pisze:Rozumiem, że te problemy z Vagiem to raczej wina sprzętu a nie samochodu ?