[B3 2.3 NG] Fabryczne światła dzienne Made in Germany...
[B3 2.3 NG] Fabryczne światła dzienne Made in Germany...
Po dłuższym czasie doszukałem się że w moim aucie znajduje się fabryczna instalacja do świateł dziennych - czyli po włączeniu świateł pozycyjnych załączają się światła mijania na 50% ich mocy tylko! Ja chce xenony i tu jest pytanie, jak ja to mogę przełączyć/rozłączyć aby mi ten efekt zniknął?
Znalazłem temat tu na forum że ktoś to robił ale jego nie było tu na forum już od dłuższego czasu więc domyślam się że nie gości już tutaj więcej...
Czy ktoś wie jak to ugryźć?
Dzięky wilekie
Znalazłem temat tu na forum że ktoś to robił ale jego nie było tu na forum już od dłuższego czasu więc domyślam się że nie gości już tutaj więcej...
Czy ktoś wie jak to ugryźć?
Dzięky wilekie
I tu się kolega myli. Lampy zespolone w audi to h1 lub h3 teraz dobrze nie pamiętam. Jedna to światła mijania a druga to drogowe. Co do świateł dziennych to nie ta epoka kolego.sokraal pisze:Światła mijania (jako żarówka) nie mogą świecić na 50% albo świecą albo nie. W audi mamy żarówki H4 czyli krótkie/długie. Nie mam wizji jak miałaby żarówka H4 świecić trochę, albo jak mijania, albo jak drogowe skoro ma tylko dwa żarniki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jedna żarówka to H3 albo H1 to ta dodatkowa od długich a druga to właśnie H4. A w epoce Audi 80 BMW E36 czy mercedesy miały światła DRL gdzie żarówka świateł długich była podłączana przez oporniki które zmniejszały jej jasność.kamsta pisze: Lampy zespolone w audi to h1 lub h3 teraz dobrze nie pamiętam. Jedna to światła mijania a druga to drogowe. Co do świateł dziennych to nie ta epoka kolego.
Dokładnie tak jak kolega maciek889 napisał - żarówka H4 i napięcie mierzone miernikiem: Na światłach postojowych podawane jest napięcie ok 8V na żarówki mijania(postojowe) przez co świecą nieco słabiej niż na napięciu 12V które jest podawane dopiero po przełaczeniu sie na światła drogowe, H1 jest tylko i wyłącznie do świateł długich na których w zasadzie się nie jeździ...
Ktoś gdzieś pisał że niektóre z modeli audi z tamtych lat miały już taki bajer świateł dziennych u siebie ale nigdzie nie znalazłem jak sie tego motywu bozbyc? Czy wystarczyłoby tylko wymienić przełączniki świateł przy kierownicy czy też jest to bardziej zagmatwany system?
Ktoś gdzieś pisał że niektóre z modeli audi z tamtych lat miały już taki bajer świateł dziennych u siebie ale nigdzie nie znalazłem jak sie tego motywu bozbyc? Czy wystarczyłoby tylko wymienić przełączniki świateł przy kierownicy czy też jest to bardziej zagmatwany system?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Coś chyba ci się lata pokićkały w tamtych latach nawet nie wiedzieli co to DRL bo nie było takiej potrzeby nie było nakazu świecenia przez 24/24. wiec nikt o tym nie myślał. Wszystkie przepisy dopiero zostały stworzone po 2000r. kiedy to właśnie zaczynano nakazywać jazdy 24/24 choć w polsce nakazano dopiero w 2007r.maciek889 pisze:A w epoce Audi 80 BMW E36 czy mercedesy miały światła DRL gdzie żarówka świateł długich była podłączana przez oporniki które zmniejszały jej jasność.
A autor to pewnie albo ma zwarcie gdzieś albo ktoś wsadził moduł bo nie było takich oryginalnych rozwiązań.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wiem że fora to słabe źródło informacji ale przeczytaj kilka pierwszych zdań tu: http://bmw-klub-poznan.pl/printview.php?t=8147&start=0Jarewa pisze:Coś chyba ci się lata pokićkały w tamtych latach nawet nie wiedzieli co to DRL bo nie było takiej potrzeby nie było nakazu świecenia przez 24/24. wiec nikt o tym nie myślał.
W Audi 80 w wersji kanadyjskiej światłą pozycyjne były zapalane z zapłonem: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig32.pdf (jest przekaźnik oznaczony jako daytime runing lights).Od 1990 Roku BMW seryjnie zaczeło montować moduł świateł dziennych DRL, dla E36 przewidziany był układ którym zastępowało się przekaźnik świateł drogowych, w E34, E32 BMW stosowało potężny rezystor zmieniający napięcie na żarówce itd Jednak stosowane przez BMW rozwiązania nie były dla mnie dość satysfakcjonujące z uwagi na kilka wad które posiadały : Moduł DRL dla E36 posiadał zaawansowany elektronicznie układ ale działał już po przekreceniu kluczyka w poz 1, a nie po odpaleniu auta, w E34 znowu potężny rezystor generował potężne straty mocy i ciepła i również działał juz w poz 1.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Które załączały postojowe z automatu (na zapłonie). 58L,58Rmaciek889 pisze:jest przekaźnik oznaczony jako daytime runing lights
Ale fakt było coś tylko to działało z automatu na zapłonie bez włączania nawet postojowych . I tyczy się 90 na rynek kanadyjski. A m tu mamy 80 rynek europejski.
Ale skoro autor wie że ma i to oryginał to niech przetnie kabelki z lewej manetki kolor żółto-białe i po problemie.
Gwoli "prawidłowości" i innych pierdół nadmienię że światła mijania to co innego niż postojowe a drogowe to to samo co długie. H4 jest od mijania(krótkich) a H1 od drogowych(długich). Postojowe to całkiem co innegokrzys_33 pisze:Dokładnie tak jak kolega maciek889 napisał - żarówka H4 i napięcie mierzone miernikiem: Na światłach postojowych podawane jest napięcie ok 8V na żarówki mijania(postojowe) przez co świecą nieco słabiej niż na napięciu 12V które jest podawane dopiero po przełaczeniu sie na światła drogowe, H1 jest tylko i wyłącznie do świateł długich na których w zasadzie się nie jeździ...
Ktoś gdzieś pisał że niektóre z modeli audi z tamtych lat miały już taki bajer świateł dziennych u siebie ale nigdzie nie znalazłem jak sie tego motywu bozbyc? Czy wystarczyłoby tylko wymienić przełączniki świateł przy kierownicy czy też jest to bardziej zagmatwany system?