Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.3 NG] Fabryczne światła dzienne Made in Germany...

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzys_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Newcastle
Kontakt:

[B3 2.3 NG] Fabryczne światła dzienne Made in Germany...

Post autor: krzys_33 » 01 maja 2015, 12:10

Po dłuższym czasie doszukałem się że w moim aucie znajduje się fabryczna instalacja do świateł dziennych - czyli po włączeniu świateł pozycyjnych załączają się światła mijania na 50% ich mocy tylko! Ja chce xenony i tu jest pytanie, jak ja to mogę przełączyć/rozłączyć aby mi ten efekt zniknął?
Znalazłem temat tu na forum że ktoś to robił ale jego nie było tu na forum już od dłuższego czasu więc domyślam się że nie gości już tutaj więcej...
Czy ktoś wie jak to ugryźć?
Dzięky wilekie :)

Yattaman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 30 wrz 2012, 16:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Yattaman » 30 sie 2015, 10:00

Wg mnie w tych latach raczej nie byla instalowana instalacja na swiatla dzienne ale moze sie myle.

sokraal

Post autor: sokraal » 31 sie 2015, 22:56

Światła mijania (jako żarówka) nie mogą świecić na 50% :D albo świecą albo nie. W audi mamy żarówki H4 czyli krótkie/długie. Nie mam wizji jak miałaby żarówka H4 świecić trochę, albo jak mijania, albo jak drogowe skoro ma tylko dwa żarniki.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 31 sie 2015, 23:14

sokraal pisze:Światła mijania (jako żarówka) nie mogą świecić na 50% :D albo świecą albo nie. W audi mamy żarówki H4 czyli krótkie/długie. Nie mam wizji jak miałaby żarówka H4 świecić trochę, albo jak mijania, albo jak drogowe skoro ma tylko dwa żarniki.
I tu się kolega myli. Lampy zespolone w audi to h1 lub h3 teraz dobrze nie pamiętam. Jedna to światła mijania a druga to drogowe. Co do świateł dziennych to nie ta epoka kolego.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 wrz 2015, 09:06

kamsta pisze: Lampy zespolone w audi to h1 lub h3 teraz dobrze nie pamiętam. Jedna to światła mijania a druga to drogowe. Co do świateł dziennych to nie ta epoka kolego.
Jedna żarówka to H3 albo H1 to ta dodatkowa od długich a druga to właśnie H4. A w epoce Audi 80 BMW E36 czy mercedesy miały światła DRL gdzie żarówka świateł długich była podłączana przez oporniki które zmniejszały jej jasność.

Awatar użytkownika
krzys_33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 147
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:00
Lokalizacja: Newcastle
Kontakt:

Post autor: krzys_33 » 01 wrz 2015, 17:25

Dokładnie tak jak kolega maciek889 napisał - żarówka H4 i napięcie mierzone miernikiem: Na światłach postojowych podawane jest napięcie ok 8V na żarówki mijania(postojowe) przez co świecą nieco słabiej niż na napięciu 12V które jest podawane dopiero po przełaczeniu sie na światła drogowe, H1 jest tylko i wyłącznie do świateł długich na których w zasadzie się nie jeździ...
Ktoś gdzieś pisał że niektóre z modeli audi z tamtych lat miały już taki bajer świateł dziennych u siebie ale nigdzie nie znalazłem jak sie tego motywu bozbyc? Czy wystarczyłoby tylko wymienić przełączniki świateł przy kierownicy czy też jest to bardziej zagmatwany system?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 wrz 2015, 20:05

Trudno powiedzieć gdzie to jest zamontowane bo nie ma schematów do tego, podejrzewam że nie ma to nic wspólnego z włącznikami świateł (chyba że te światła dzienne są spowodowane usterką włączników zespolonych). Jak nie usterka włączników to trzeba szukać pod deską jakichś modułów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2015, 20:09

maciek889 pisze:A w epoce Audi 80 BMW E36 czy mercedesy miały światła DRL gdzie żarówka świateł długich była podłączana przez oporniki które zmniejszały jej jasność.
Coś chyba ci się lata pokićkały w tamtych latach nawet nie wiedzieli co to DRL bo nie było takiej potrzeby nie było nakazu świecenia przez 24/24. wiec nikt o tym nie myślał. Wszystkie przepisy dopiero zostały stworzone po 2000r. kiedy to właśnie zaczynano nakazywać jazdy 24/24 choć w polsce nakazano dopiero w 2007r.

A autor to pewnie albo ma zwarcie gdzieś albo ktoś wsadził moduł bo nie było takich oryginalnych rozwiązań.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 wrz 2015, 20:52

Jarewa pisze:Coś chyba ci się lata pokićkały w tamtych latach nawet nie wiedzieli co to DRL bo nie było takiej potrzeby nie było nakazu świecenia przez 24/24. wiec nikt o tym nie myślał.
Wiem że fora to słabe źródło informacji ale przeczytaj kilka pierwszych zdań tu: http://bmw-klub-poznan.pl/printview.php?t=8147&start=0
Od 1990 Roku BMW seryjnie zaczeło montować moduł świateł dziennych DRL, dla E36 przewidziany był układ którym zastępowało się przekaźnik świateł drogowych, w E34, E32 BMW stosowało potężny rezystor zmieniający napięcie na żarówce itd Jednak stosowane przez BMW rozwiązania nie były dla mnie dość satysfakcjonujące z uwagi na kilka wad które posiadały : Moduł DRL dla E36 posiadał zaawansowany elektronicznie układ ale działał już po przekreceniu kluczyka w poz 1, a nie po odpaleniu auta, w E34 znowu potężny rezystor generował potężne straty mocy i ciepła i również działał juz w poz 1.
W Audi 80 w wersji kanadyjskiej światłą pozycyjne były zapalane z zapłonem: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig32.pdf (jest przekaźnik oznaczony jako daytime runing lights).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2015, 21:32

maciek889 pisze:jest przekaźnik oznaczony jako daytime runing lights
Które załączały postojowe z automatu (na zapłonie). 58L,58R

Ale fakt było coś tylko to działało z automatu na zapłonie bez włączania nawet postojowych . I tyczy się 90 na rynek kanadyjski. A m tu mamy 80 rynek europejski.

Ale skoro autor wie że ma i to oryginał to niech przetnie kabelki z lewej manetki kolor żółto-białe i po problemie.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 01 wrz 2015, 22:33

krzys_33 pisze:Dokładnie tak jak kolega maciek889 napisał - żarówka H4 i napięcie mierzone miernikiem: Na światłach postojowych podawane jest napięcie ok 8V na żarówki mijania(postojowe) przez co świecą nieco słabiej niż na napięciu 12V które jest podawane dopiero po przełaczeniu sie na światła drogowe, H1 jest tylko i wyłącznie do świateł długich na których w zasadzie się nie jeździ...
Ktoś gdzieś pisał że niektóre z modeli audi z tamtych lat miały już taki bajer świateł dziennych u siebie ale nigdzie nie znalazłem jak sie tego motywu bozbyc? Czy wystarczyłoby tylko wymienić przełączniki świateł przy kierownicy czy też jest to bardziej zagmatwany system?
Gwoli "prawidłowości" i innych pierdół nadmienię że światła mijania to co innego niż postojowe a drogowe to to samo co długie. H4 jest od mijania(krótkich) a H1 od drogowych(długich). Postojowe to całkiem co innego ;-)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 wrz 2015, 22:42

Roman_S pisze:H4 jest od mijania(krótkich) a H1 od drogowych(długich)
W zespolikach H4 jest do mijania i drogowych i H1 drogowe czyli drogowe to 110W jedna lampa.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 01 wrz 2015, 23:15

Bo h4 nie gasną w momencie zapalenia drogowych, zapomniałem dodać :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl