[B4, 1Z, '94] Wymiana maglownicy - tworzymy poradnik
przez żadne nadkole nie wyjdzie ja wymieniałem trzy tyg temu i...!!! niewdzięczna robota cały dzień lekko pęknie przy wymianie, ja się nie wyrobiłem prawie dwa mi to zajęło..
trzeba się trochę nagimnastykować przy wykręcaniu i montowaniu też, jak ktoś nie ma pojęcia (bez urazy) niech się nie łapie
mi wyszła dołem, pod serwem musiałem trochę przewodów od abs-u odgiąć pokląć trochę, aleee poszła.
dla mnie w ABK innego sensownego sposobu nie ma. nie mówiąc o wyciągnięciu silnika np.
trzeba się trochę nagimnastykować przy wykręcaniu i montowaniu też, jak ktoś nie ma pojęcia (bez urazy) niech się nie łapie
mi wyszła dołem, pod serwem musiałem trochę przewodów od abs-u odgiąć pokląć trochę, aleee poszła.
dla mnie w ABK innego sensownego sposobu nie ma. nie mówiąc o wyciągnięciu silnika np.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
podzielę się z Wami moimi doświadczeniami przy wymianie magla w v6. dużo osób mi mówiło że to niewykonalne bez kanału itp itd, sranie w banie. wystarczy wyciągnąć serwo. pompę odgiąłem na przewodach, serwo wylatuje, dostęp do przekładni jest idealny. po odkręceniu nie ma problemu z jej wyciągnięciem, wychodzi górą. trochę więcej śrubek trzeba odkręcić ale bez kanału i podnośnika można ją wymienić w kilka godzin. trzeba tylko ze zbiorniczka płyn hamulcowy wyssać, bo jak się odłączy przewód do pompki sprzęgła to będzie się lało
witam wszystkich mam problem z odkręceniem maglownicy a dokładnie jednej śruby tej obok procon ten (Prawa patrząc od przodu na silnik) , klucz nasadowy tam mi nie wejdzie co najwyżej oczkowy płaski ale nie za długi ale mimo to ze wszytkich sił nie dałem rady jej odkręcić. Macie jakiś patent jak się zabrać za nią??
Z góry dziękuje za pomoc
Z góry dziękuje za pomoc
Moge opisac po kolei demontaz montaz magla w silnikach R4 i R5 jak ktos chce oze z tego zrobic porade. Sposob chba najprostszy i sprawdzony bo wymienialem magiel pare razy
Potrzbne narzedzia
Klucz oczkowy wygiety 17mm Naprawde ulatwia robote
Zestaw kluczy nasadowych (chba kazdy ma)
Klucz od odkrecania przewodow hamulcowych
bit ampulowy 6mm(?) do odkrecenia magla przy nadkolu
Zaczynamy:
Z kanalu za pomoca grzechotki dwoch przedluzek przegubu i klucza nasadowego 17 mm odkrecamy dolne nakretk trzymajace blache trzymajaca drazki
Jezeli nie mamy kanalu to wyciagamy aku i przez dziore w podstawie kluczem plaskooczkowym odkrecamy owe nakretki
Od gory za pomoca tego samego klucza na przedluzce odkrecamy sruby trzymajace blache drazkow
Kola maja byc na srodku a klucz wkladamy przu obudowie aku
Odciagamy cala blache z drazkami do przodu i skrecamy kola w prawo, nie trzeba odkrecac drazkow od blachy
Magiel skrecamy w lewo aby cala listwa sie schowala
Wysysamy plyn hamulcowy ze zbiorniczka i odkrecamy przewody od popy
Wykrecamy serwo od srodka pod pedalami, odblokowywujemy widelki z pedalu, wyjmujemy serwo z pompa
Jak jestesmy pod kierowica to odkrecamy wielofrez z walka maglownicy, uzywajac troche sily wsuwamy kolumne kierownicza w strone siedzen
Odczepiamy zaczepy gumy oslaniajacej i wypychamy ja do komory silnikowej
Spuszczamy plyn wspomagania
Jak mamy wykrecone serwo to z latwoscia odkrecamy przewody od magla
Za pomoca przedluzki i ampula odkrecamy magiel od nadkola
Za pomoca wygieteg klucza oczkowego 17mm odkrecamy nakretki ze sciany grodziowej trzymajace magiel
Odchylamy magiel obracamy rozdzielaczem w gore i manewrujac obok przewodu wysprzeglika i przewodow hamulcowych wpychamy magiel za silnik
Wyciagamy magiel do gory
Montaz w odwrotnej kolejnosci, nie zapomniec o odpowietrzeniu hamulcow i maglownicy.
Ta metoda wymieniam magiel w 3h, sprawdzone nieraz
Potrzbne narzedzia
Klucz oczkowy wygiety 17mm Naprawde ulatwia robote
Zestaw kluczy nasadowych (chba kazdy ma)
Klucz od odkrecania przewodow hamulcowych
bit ampulowy 6mm(?) do odkrecenia magla przy nadkolu
Zaczynamy:
Z kanalu za pomoca grzechotki dwoch przedluzek przegubu i klucza nasadowego 17 mm odkrecamy dolne nakretk trzymajace blache trzymajaca drazki
Jezeli nie mamy kanalu to wyciagamy aku i przez dziore w podstawie kluczem plaskooczkowym odkrecamy owe nakretki
Od gory za pomoca tego samego klucza na przedluzce odkrecamy sruby trzymajace blache drazkow
Kola maja byc na srodku a klucz wkladamy przu obudowie aku
Odciagamy cala blache z drazkami do przodu i skrecamy kola w prawo, nie trzeba odkrecac drazkow od blachy
Magiel skrecamy w lewo aby cala listwa sie schowala
Wysysamy plyn hamulcowy ze zbiorniczka i odkrecamy przewody od popy
Wykrecamy serwo od srodka pod pedalami, odblokowywujemy widelki z pedalu, wyjmujemy serwo z pompa
Jak jestesmy pod kierowica to odkrecamy wielofrez z walka maglownicy, uzywajac troche sily wsuwamy kolumne kierownicza w strone siedzen
Odczepiamy zaczepy gumy oslaniajacej i wypychamy ja do komory silnikowej
Spuszczamy plyn wspomagania
Jak mamy wykrecone serwo to z latwoscia odkrecamy przewody od magla
Za pomoca przedluzki i ampula odkrecamy magiel od nadkola
Za pomoca wygieteg klucza oczkowego 17mm odkrecamy nakretki ze sciany grodziowej trzymajace magiel
Odchylamy magiel obracamy rozdzielaczem w gore i manewrujac obok przewodu wysprzeglika i przewodow hamulcowych wpychamy magiel za silnik
Wyciagamy magiel do gory
Montaz w odwrotnej kolejnosci, nie zapomniec o odpowietrzeniu hamulcow i maglownicy.
Ta metoda wymieniam magiel w 3h, sprawdzone nieraz
Odgrzeje kotleta. Czy w silniku ABK jest możliwość wytargania maglownicy góra? I rozumiem że wykręcenie jej nie ma ingerencji w zbieżność itp? Ostatnio po nocy/pracy ogolnie po przerwie od jazdy po uruchomieniu i paru pierwszych skretach slychac maglownice że "pracuje" pozniej jest cisza (zakładam że jak płyn nasmaruje układ dlatego cichnie) i dodatkowo sam poziom płynu tez sie obniżył, wiec gdzies ucieka i za wczasu próbuje doczytać jak mniej wiecej wyglada wytarganie maglownicy z auta