[B4] Nowe oświetlenie typu Bi-xenon pod H4
W zespolonych jest H4 i H1 i kupujesz zestaw do H4 zwykły a długie masz z H1. W tych bi-xenonach swiatła długie/krótkie sa zmieniane przez elektromagnes który przestawia ogniskową zarówki. Kolega BYKU ma założone bi-xenony i w nocy fajnie oswietlaja drogę. Jak założe to wrzuce fotki jak były montowane i jak swiecą.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Nigdzie w przepisach nie pisze o obowiązku posiadania spryskiwaczy reflektorów a co do regulacji to musi być ale nic nie pisze o samopoziomowaniu. Wczoraj jak jeździłem to jest kolosalna róznica w oswietlaniu drogi a wcale nie oslepia mocniej niz u innych uzytkowników. Mimo braku soczewek to droga jest równomiernie oświetlona bez plam swietlnych. :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W przepisach o ruchu drogowym nie, ale w warunkach homologacji może być. Nie jestem pewien czy jest, musiałby się jakiś diagnosta z SKP wypowiedzieć. Jeśli jednak jest, to pomijając fakt, że rzeczywiście możesz oślepiać innych. Dość często jestem oślepiany, nawet w dzień, przez autka z ksenonami w zwykłych lampach. Przynajmniej tak mi się wydaje bo są to zwykłe klosze, soczewek nie widać, a wali światłem wszędzie jak piorun. To dokładny diagnosta może Ci cofnąć dowód .WOJTEK26 pisze:Nigdzie w przepisach nie pisze o obowiązku posiadania spryskiwaczy reflektorów a co do regulacji to musi być ale nic nie pisze o samopoziomowaniu
viewtopic.php?t=10748
Co do przepisów to homologacja dotyczy źródła światła i opisuje warunki jakie musi spełnic kształt wiązki swiatła oraz to ze układ powinien nie powodowac nadmiernego oslepiania innych uczestników ruchu poprzez regulacje. Ale nic tam nie ma o samoregulacji układu.
Co do przepisów to homologacja dotyczy źródła światła i opisuje warunki jakie musi spełnic kształt wiązki swiatła oraz to ze układ powinien nie powodowac nadmiernego oslepiania innych uczestników ruchu poprzez regulacje. Ale nic tam nie ma o samoregulacji układu.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No i właśnie o to źródło się rozchodzi. Nie upieram się specjalnie jakoś ale też słyszałem, że reflektory wyposażone w ksenony muszą spełniać dodatkowe wymagania. Wojtek czy przy tych ksenonach też jest ta przesłonka na żarówce? W zwykłych lampach właśnie ta przesłona reguluje strumień tak by nie walił w niebo i po oczach, a jak jest w ksenonach? Stawałeś "pod ścianą" i sprawdzałeś jaki jest kształt wiązki granicy przejścia światło-cień oraz ile mniej więcej schodzi w dół? Byłeś już na regulacji położenia? Wystarczy, że źródło światła zostanie przesunięte bliżej lub dalej od tego kapturka i już jest bardzo duża różnica.
Odciecie światło-cienia jest podobne jak przy normalnych żarówkach, jest róznica w kącie pod jakim jest załamywany promień, powinno byc około 15 stopni jezeli dobrze pamiętam a w tych jest troszke więcej ale to nie wpływa no oslepianie gdyż świeci na pobocze a odcięcie w kierunku LH idzie równolegle do drogi więc tez nie powinno oslepiac. Jeszcze nie byłem na regulacji ale sam lekko opuściłem i widze że chyba jest dobrze w porównaiu do zwykłych lamp porównując jak swieci na samochodzie poprzedzajacym.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk