Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Nowe oświetlenie typu Bi-xenon pod H4

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 gru 2007, 09:40

W zespolonych jest H4 i H1 i kupujesz zestaw do H4 zwykły a długie masz z H1. W tych bi-xenonach swiatła długie/krótkie sa zmieniane przez elektromagnes który przestawia ogniskową zarówki. Kolega BYKU ma założone bi-xenony i w nocy fajnie oswietlaja drogę. Jak założe to wrzuce fotki jak były montowane i jak swiecą.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 14 gru 2007, 18:05

niezle bedziesz dawal po oczach jak kazda lampa z xenonem bez soczewki, czesto tak mocno to swieci po oczach ze sie rewanzyje dlugimi :)

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 14 gru 2007, 20:29

ClNEK pisze:niezle bedziesz dawal po oczach jak kazda lampa z xenonem bez soczewki, czesto tak mocno to swieci po oczach ze sie rewanzyje dlugimi :)
dokładnie, wczoraj miałem okazje gościowi poświecic cały czas długimi <lol> wg mnie to wpadka xenon bez soczewki :-/

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 gru 2007, 08:18

Sprawdze i sie okaże wczoraj dotarła paczka i chyba dzisiaj będa montowane. Nie jestem pewniem czy będa razić jeździ wiele aut z xenonami( fakt ze fabrycznymi) na zwykłych lampach np. VOLVO.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 18 gru 2007, 12:32

co do przepisow:
jak sie niemyle i dobrze pamietam to do lamp ksenonowych konieczny jest montarz spryskiwaczy lamo, lampa taka nie moze byc brudna bo swiatlo zostaje niewlasciwie rozproszone i oslepia innych kierowcow. :-/

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 18 gru 2007, 13:01

czester-11 pisze:co do przepisow:
jak sie niemyle i dobrze pamietam to do lamp ksenonowych konieczny jest montarz spryskiwaczy lamo, lampa taka nie moze byc brudna bo swiatlo zostaje niewlasciwie rozproszone i oslepia innych kierowcow. :-/
Dodoatkowo powienien być układ samopoziomowania lamp.

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 18 gru 2007, 13:02

oj boże sie czepiacie przepisów... przeciez są po to by je łamać... co do oslepiania jest to bardzo niemiłe

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2007, 13:16

Nigdzie w przepisach nie pisze o obowiązku posiadania spryskiwaczy reflektorów a co do regulacji to musi być ale nic nie pisze o samopoziomowaniu. Wczoraj jak jeździłem to jest kolosalna róznica w oswietlaniu drogi a wcale nie oslepia mocniej niz u innych uzytkowników. Mimo braku soczewek to droga jest równomiernie oświetlona bez plam swietlnych. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 gru 2007, 14:00

WOJTEK26 pisze:Nigdzie w przepisach nie pisze o obowiązku posiadania spryskiwaczy reflektorów a co do regulacji to musi być ale nic nie pisze o samopoziomowaniu
W przepisach o ruchu drogowym nie, ale w warunkach homologacji może być. Nie jestem pewien czy jest, musiałby się jakiś diagnosta z SKP wypowiedzieć. Jeśli jednak jest, to pomijając fakt, że rzeczywiście możesz oślepiać innych. Dość często jestem oślepiany, nawet w dzień, przez autka z ksenonami w zwykłych lampach. Przynajmniej tak mi się wydaje bo są to zwykłe klosze, soczewek nie widać, a wali światłem wszędzie jak piorun. To dokładny diagnosta może Ci cofnąć dowód :-( .

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 18 gru 2007, 14:10

witam jak zmontujesz to wszystko pochwal się jak to świeci w nocy :-D

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2007, 14:35

viewtopic.php?t=10748
Co do przepisów to homologacja dotyczy źródła światła i opisuje warunki jakie musi spełnic kształt wiązki swiatła oraz to ze układ powinien nie powodowac nadmiernego oslepiania innych uczestników ruchu poprzez regulacje. Ale nic tam nie ma o samoregulacji układu.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 18 gru 2007, 14:51

No i właśnie o to źródło się rozchodzi. Nie upieram się specjalnie jakoś ale też słyszałem, że reflektory wyposażone w ksenony muszą spełniać dodatkowe wymagania. Wojtek czy przy tych ksenonach też jest ta przesłonka na żarówce? W zwykłych lampach właśnie ta przesłona reguluje strumień tak by nie walił w niebo i po oczach, a jak jest w ksenonach? Stawałeś "pod ścianą" i sprawdzałeś jaki jest kształt wiązki granicy przejścia światło-cień oraz ile mniej więcej schodzi w dół? Byłeś już na regulacji położenia? Wystarczy, że źródło światła zostanie przesunięte bliżej lub dalej od tego kapturka i już jest bardzo duża różnica.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 gru 2007, 15:11

Odciecie światło-cienia jest podobne jak przy normalnych żarówkach, jest róznica w kącie pod jakim jest załamywany promień, powinno byc około 15 stopni jezeli dobrze pamiętam a w tych jest troszke więcej ale to nie wpływa no oslepianie gdyż świeci na pobocze a odcięcie w kierunku LH idzie równolegle do drogi więc tez nie powinno oslepiac. Jeszcze nie byłem na regulacji ale sam lekko opuściłem i widze że chyba jest dobrze w porównaiu do zwykłych lamp porównując jak swieci na samochodzie poprzedzajacym.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 18 gru 2007, 17:22

wiec jaki wniosek warto???

czy kasa w bloto??

co do tych sporow z pzrepisami i dodatkowym wyposazeniem w przypadku xenonow to diagnosta ci powie, ale niezdziw sie jak ci powie ze musisz je zmienic, lepiej sie odrazu przejedz na zaklad i zapytaj niepokazuj tylko auta swojego,

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 18 gru 2007, 17:28

najgorzej jest jak ludzie wkladaja palniki od soczewek do zwyklych lamp, znajomi tak porobili nie majac pojecia ze sa 2 rodzaje palnikow i teraz daja po oczach nawe w dzien

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl