[B4 1.9 TDI 1Z] Jak zwiekszyć cisnienie doładowania?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1.9 TDI 1Z] Jak zwiekszyć cisnienie doładowania?
Można użyć coś w stylu zaworu MBC aby zwiekszyć cisnienie doładowania, czy jak wykonam taką operacje zawór n75 nie bedzie mnie odłanczał bo stwierdzi przeładowanie turbo?
N-75 reguluje cisnienie ale nim steruje komputer. Na standardowym czipie nie wiele mozna poprawić, jedynie inne wtryski i podnieść cisnienie wtrysku na pompie i to juz troche poprawia.Jak bedziesz kombinował cisnieniem doładowania to komp bedzie łapał notlaufa inici z jazdy. Jeżeli chcesz podnieść moc zainwestuj w nowego czipa
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
WOJTEK26, moja audiczka jest z 93r, mam boschowska przepływke z tego co dowiadywałem sie to czpi daje max 15kuców wiecej ponoć strach robić bo komp wybuchnie, coś wiesz moze na ten temat? W jaki sposób podnieść cisnienie na pompie?? PS. Jesli chodzi o TD to sporo wiem ale TDIka to już nic prawie nie wiem, dlatego dość glupie pytanie gdzie wpina sie wskaźnik doładowania? Można wpiąć go w krócicec który wystaje z kolektora w miejscu gdzie w zwykłym TD idzie podcisnienie do LDA? Czy to bedzie działać? Czy jest inne miejsce do wpinania sie?
To jaka moc uda Ci sie uzyskac zalezy od kondycji samego motoru, wtryskow, turbiny. Pierwszy raz slysze, ze komp moze wybuchnac, najlepiej jest zmienic wtryski na wydajniejsze i dostroic wszystko dobrym programem i moc napewno wzrosnie o wiecej niz 15KM. warunek jest jeden musisz miec silnik w seri tzn, wszystko dziala jak nalezy, w przeciwnym wypadku polecam doprowadzenie silnika do seri i wtedy zabawe ze zwiekszaniem mocy. Mam takie samo auto jak Twoje 94r modelowo 93r i na hamowni okazalo sie, ze mam w seri 103KM i nic nie bylo robione. Oczywiscie hamownia z wydrukiem.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
minon1, W wrocławiu jest ktoś kto robi chipa na tego kompa, daje to jakieś 15PS i około 40nm cena bez hamowania 300zł z hamowaniem 500zł, ale klijent stwierził że nie ma sensu tego hamować bo wynik jest znany już z góry, ponoć w tym kompie można tylko o tyle podniesc moc, bo jak wyjdzie sie za mapy to są pózniej problemy, komp fiksuje.
w tych silniczkach z 93 mozna wycisnac nawet 140 kucy pod warunkiem ze silnik tak jak muwił kolega wyzej jest sprawny technicznie tzw serii. ale z taka moca w naszych kondonach jest mały roblem sa zasłabe korbowody i długo mozna nie pojezdzic(wszystko jest uzaleznione od stylu jazdy) bezpieczna moc jaka mozna wycisnac z tego silnika jest 110KM wtedy nic sie nie dzieje ale musza byc spełnione warunki sprawne turbo, wtryski i pompa a jak wiadomo pompa do 94 roku była z nastawnikiem potencjiometrycznym i tu jest pies pogrzebany bo te nastawniki z biegiem lat siadaja przy chipie bardzo dobrym rozwiazaniem było by wymienienie nastawnika na indukcyjny z nowszego modelu tego po 93roku ewentualnie nawet mozna zainwestowac we wtryski od AFNa i smiało 110 do 115KM
mozna osiagnac bez zadnych obaw o silnik.
imformacjie z pewnego źrodła od wspułpracownika Masters'a w warszawie
u mastersa koszt chipa z hamownia to wydatek rzedu 1500zł
natomiast bez hamowni da rade zrobic to za 1000zl
sam sie przymierzam do tych 110KM ale z drugiej strony kupic wtryski i pompe urzywana tylko po to zeby wymienic nastawnik to robi sie juz koszt ponad 3000zł
wiec w moim założeniu jest plan troszeczke inny
zakup silnika od a4 (gdzie mamy juz turbine ze zmienna geometria) z komputerem i całym okablowaniem i wsadzenie tego do b4 wiadomo koszt takiego zakupu to około 5-6 tys zł w niemczech z gwarancjia na silnik. do tego robimy chipa na 140KM i mamy super bryczke stary silnik sprzedajemy i koszty w pewnej granicy sie zwracaja
ale to dopiero w planach narazie zbieram kase a znajac zycie to ptotrwa jeszcze z rok wiec do tego czasu pewnie stwierdze ze nie ma sensu i sprzedam 80 iu kupie A6 C4 2.5TDI quatro 180KM z 97roku z koncówki serii.
pozdrawiam mam nadzieje ze komus podsunołem ciekawy pomysł.
mozna osiagnac bez zadnych obaw o silnik.
imformacjie z pewnego źrodła od wspułpracownika Masters'a w warszawie
u mastersa koszt chipa z hamownia to wydatek rzedu 1500zł
natomiast bez hamowni da rade zrobic to za 1000zl
sam sie przymierzam do tych 110KM ale z drugiej strony kupic wtryski i pompe urzywana tylko po to zeby wymienic nastawnik to robi sie juz koszt ponad 3000zł
wiec w moim założeniu jest plan troszeczke inny
zakup silnika od a4 (gdzie mamy juz turbine ze zmienna geometria) z komputerem i całym okablowaniem i wsadzenie tego do b4 wiadomo koszt takiego zakupu to około 5-6 tys zł w niemczech z gwarancjia na silnik. do tego robimy chipa na 140KM i mamy super bryczke stary silnik sprzedajemy i koszty w pewnej granicy sie zwracaja
ale to dopiero w planach narazie zbieram kase a znajac zycie to ptotrwa jeszcze z rok wiec do tego czasu pewnie stwierdze ze nie ma sensu i sprzedam 80 iu kupie A6 C4 2.5TDI quatro 180KM z 97roku z koncówki serii.
pozdrawiam mam nadzieje ze komus podsunołem ciekawy pomysł.
- pukacinio
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
b4 1z 1.1 bara
Potrzebuje pomocy. Mam b4 1z i próbuje zwiększyć cisnienie doladowania i 1.1 bara to maks, od łączyłem sterowanie i zaciaglem sztange westgate na maksa ze zawor jest zamkniety wiec powimmo dmuchac maksa co t2 moze a u mnie 1.1 i nie wiem co zrobić żeby osiagnac 1.4-1.5 bara. Wiem ze sterownik obsługuje do 1bara ale sterowanie odpięte wiec westgate nie upuszcza. Co robie zle o czym nie wiem?
Zakładam że trzeba zrobić program bo pomimo ze wtryski sa 216 to dawka jest taka jak i na 195 pomimo tego ze auto strasznie kopci? Czy zwiększając dawke popychając nastawnik pompy dawka sie zwiekszy i turbo popchnie wieksze ciśnienie czy tylko program to może zrobic? Nie piszcie mi teraz o mbc bo sterowanie jak pisalem mam odpięte (tylko do spróbowania zwiększenia ciśnienia, tak wiem czym to grozi).
Zakładam że trzeba zrobić program bo pomimo ze wtryski sa 216 to dawka jest taka jak i na 195 pomimo tego ze auto strasznie kopci? Czy zwiększając dawke popychając nastawnik pompy dawka sie zwiekszy i turbo popchnie wieksze ciśnienie czy tylko program to może zrobic? Nie piszcie mi teraz o mbc bo sterowanie jak pisalem mam odpięte (tylko do spróbowania zwiększenia ciśnienia, tak wiem czym to grozi).
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko