Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Ustawianie zaplonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

[B4 2.0 ABT] Ustawianie zaplonu

Post autor: culesik91 » 12 wrz 2015, 16:53

Witam, jak ustawić zapłon na sluch bez zadnych lamp itp. Co dokładnie musze slyszec, widzieć w pracy silnika? Po wymianie kopułki silnik delikatnie szarpie przy schodzeniu z obrotow i ma strasznie nie rowne obroty na luzie, podkreślam ze to się dzieje dopiero po zmianie kopulki, wcześniej ciężko palil ale nie szarpal, stara kopulka miała zasniedziale i już dobrze uszczerbione styki. Chciałbym ustawić zapłon metoda na sluch przynajmniej na jakiś czas.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2015, 17:52

Jakbyś miał byś wakuometr to można ustawić patrząc na podciśnienie na wolnych obrotach (jeśli sterownik silnika jest w stanie utrzymać wolne obroty).

Na słuch to na odpalonym silniku kręć w zapłonem tak aby uzyskać najwyższe obroty, sterownik będzie to korygował otwarciem przepustnicy ale da się znaleźć ten punkt. Ale w takim wypadku prawdopodobnie będzie za wczesny i może słabo wkręcać się na obroty albo dzwonić więc można troszeczkę opóźnić zapłon aby uzyskać dobrą reakcje na dodanie gazu.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 12 wrz 2015, 18:35

Dzieki wielkie, czyi krece aparatem tak aby obroty były jak najwyższe, jeszcze jedno pytanie, może głupie..strony w które się kreci maja znaczenie ?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 wrz 2015, 19:39

Zgodnie z ruchem wskazówek zegara przyspieszasz a przeciwnie opóźniasz. I jak ustawisz najwyższe obroty na jałowych i przejdziesz do drugiego punktu to będziesz musiał przekręcić trochę zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 wrz 2015, 19:42

A ja się zastanawiam czy to wina tego zapłonu czy aby nie tych rzeczy które wymieniłeś.
Po drugi nie wiem czy aby na pewno na ten słuch ustawisz dobrze.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 12 wrz 2015, 23:46

A co masz dokładnie na myśli ? W sumie zaczalem się zastanawiać, bo jak go uruchomie to często chodzi jakby nie na wszystkie gary :/ dopiero jak trochę mocniej gazu powciskam i odpuszczę to praca silnika się jako tako wyrownuje..

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 wrz 2015, 08:39

culesik91 pisze:W sumie zaczalem się zastanawiać, bo jak go uruchomie to często chodzi jakby nie na wszystkie gary :/
Może przewód idący do serwa masz dziurawy albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone. I to jest najbardziej odczuwalne na wolnych obrotach bo sobie ssie powietrze bez paliwa.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 13 wrz 2015, 13:30

maciek889 pisze:albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone.
Z racji tego ze nie wiem za dużo i jestem trochę zielony moglbys dokładniej powiedzieć o które krocce chodzi dokładnie ? :)

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 wrz 2015, 13:51

culesik91 pisze:
maciek889 pisze:albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone.
Z racji tego ze nie wiem za dużo i jestem trochę zielony moglbys dokładniej powiedzieć o które krocce chodzi dokładnie ? :)
O miejsce gdzie wchodzą te dwa cienkie wężyki na dole: http://images39.fotosik.pl/1571/9173338a180fea4fmed.jpg

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 14 wrz 2015, 21:04

Już je ogladalem, wygladaja na jakby nie do końca docisniete, i te polaczenie niedaleko kopułki i po stronie filtra z drugiej strony głowicy, dziś już nie mam czasie się z tym bawic ale jutro podociskam wszystko i po dokręcam wszystkie cybanty itp. :-P

[ Dodano: 2015-09-14, 21:04 ]
No wiec, wezyki podociskalem, kopulka pokrecilem i niunia nie szarpie, palic raz dobrze pali raz krece troche, ale w wiekszosci przypadkow lapie sama, bez pomagania pedalem gazu, ma ogolnie wolne obroty, tzn troche telepie na jalowym, zamowilem kabelki sobie i jak przyjda podlacze pod kpmp, zobacze co tam wyjdzie ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl