[B4 2.0 ABT] Ustawianie zaplonu
[B4 2.0 ABT] Ustawianie zaplonu
Witam, jak ustawić zapłon na sluch bez zadnych lamp itp. Co dokładnie musze slyszec, widzieć w pracy silnika? Po wymianie kopułki silnik delikatnie szarpie przy schodzeniu z obrotow i ma strasznie nie rowne obroty na luzie, podkreślam ze to się dzieje dopiero po zmianie kopulki, wcześniej ciężko palil ale nie szarpal, stara kopulka miała zasniedziale i już dobrze uszczerbione styki. Chciałbym ustawić zapłon metoda na sluch przynajmniej na jakiś czas.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jakbyś miał byś wakuometr to można ustawić patrząc na podciśnienie na wolnych obrotach (jeśli sterownik silnika jest w stanie utrzymać wolne obroty).
Na słuch to na odpalonym silniku kręć w zapłonem tak aby uzyskać najwyższe obroty, sterownik będzie to korygował otwarciem przepustnicy ale da się znaleźć ten punkt. Ale w takim wypadku prawdopodobnie będzie za wczesny i może słabo wkręcać się na obroty albo dzwonić więc można troszeczkę opóźnić zapłon aby uzyskać dobrą reakcje na dodanie gazu.
Na słuch to na odpalonym silniku kręć w zapłonem tak aby uzyskać najwyższe obroty, sterownik będzie to korygował otwarciem przepustnicy ale da się znaleźć ten punkt. Ale w takim wypadku prawdopodobnie będzie za wczesny i może słabo wkręcać się na obroty albo dzwonić więc można troszeczkę opóźnić zapłon aby uzyskać dobrą reakcje na dodanie gazu.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Może przewód idący do serwa masz dziurawy albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone. I to jest najbardziej odczuwalne na wolnych obrotach bo sobie ssie powietrze bez paliwa.culesik91 pisze:W sumie zaczalem się zastanawiać, bo jak go uruchomie to często chodzi jakby nie na wszystkie gary
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
O miejsce gdzie wchodzą te dwa cienkie wężyki na dole: http://images39.fotosik.pl/1571/9173338a180fea4fmed.jpgculesik91 pisze:Z racji tego ze nie wiem za dużo i jestem trochę zielony moglbys dokładniej powiedzieć o które krocce chodzi dokładnie ?maciek889 pisze:albo krócće na zaworze zwrotnym nie zaślepione/podłączone.
Już je ogladalem, wygladaja na jakby nie do końca docisniete, i te polaczenie niedaleko kopułki i po stronie filtra z drugiej strony głowicy, dziś już nie mam czasie się z tym bawic ale jutro podociskam wszystko i po dokręcam wszystkie cybanty itp.
[ Dodano: 2015-09-14, 21:04 ]
No wiec, wezyki podociskalem, kopulka pokrecilem i niunia nie szarpie, palic raz dobrze pali raz krece troche, ale w wiekszosci przypadkow lapie sama, bez pomagania pedalem gazu, ma ogolnie wolne obroty, tzn troche telepie na jalowym, zamowilem kabelki sobie i jak przyjda podlacze pod kpmp, zobacze co tam wyjdzie
[ Dodano: 2015-09-14, 21:04 ]
No wiec, wezyki podociskalem, kopulka pokrecilem i niunia nie szarpie, palic raz dobrze pali raz krece troche, ale w wiekszosci przypadkow lapie sama, bez pomagania pedalem gazu, ma ogolnie wolne obroty, tzn troche telepie na jalowym, zamowilem kabelki sobie i jak przyjda podlacze pod kpmp, zobacze co tam wyjdzie