Witam,
mam problem z alternatorem, pewnego dnia z rana cos zaczelo lekko szumiec, zatrzymalem sie zajrzalem pod maske nic nie zdiagnozowalem i pojechalem dalej, po poludniu wsiadam do auta a ono ledwo co zapalilo, wracajac do domu widzialem (na wyświetlaczu anty.. ) ze napiecie w aucie wynosilo ok 11V czyli nie dziala ładowanie. Tego samego dnia po obiedzie i ok 2.5 - 3h od powrotu i zgaszenia auta idę do garażu zaglądam pod maskę a alternator gorący a koło pasowe alt. b. gorące, spr silnik lekko ciepły, więc odłączyłęm od razu klemę od akum. Nastepnego dnia zrobiłem test, odkręciłem palstik. pokrywę żeby mieć dostęp do reg. nap. i podłączyłem ponownie klemę do aku (auto zgaszone oczywiscie) i spr palcem obudowę reg. nap. czy się grzeje, oczywiście robił sie ciepły więc dałem spokój i odłaczyłem klemę. Czy możliwe żeby to reg. nap. poprzez szczotki nagrzał tak wirnik i dalej koło pasowe alt.?
2 dni walczyłem z odkręcenie tej długiej dolnej szpilki bo obrobił się jej łepek, zadziałał dopiero pożadny kutyśrubokręt i młotek - zruszenie jej...
Po wyjęciu alt. łożyska wyglądają OK nie mają luzów, nie szumią, lekko sie kręcą. Rozpołowiłem obudowę alt., wyjąłęm mostek prostowniczy i 1 z diód (ta przy śrubię od wzbudzenia) przepuszcza w obie strony - czyli mostek do wymiany lub sama dioda jeśli dostanę gdzieś taką.
Uzwojenie wirnika OK spr omomierzem, ale wg pomiarów było zwarcie uzwojenia stojana do masy,chociaz dziwny przypadek, że wczoraj w nocy przed powrotem z garażu spr stojan i juz nie było zwarcia do masy - dziwne bo spr go 3x zaraz po wyjęciu i przed i wtedy miernik (omomierz) pokazywal zwarcie do masy czyli opornosc nie byłą nieskonczenie wielka tylko ileś tam Ohmów.
Ale wracając do tematu, oryginalnie był zamontowany reg. nap. BOSCH 1 197 311 235 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 70A, ale mam możliwość zakupu reg. nap. BOSCH o nr 1 197 311 223 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 90A. Czy mogę kupić ten reg. nap. z koncówką ...223? Dodam że mam alternator o ozn. BOSCH 70A 0 120 485 047 KC -> 14V 37-70A 050 903 015 C, mam też klimatyzację w aucie, więc może mocniejszy regulator by sie przydał, tylko czy można do alternatora 70A włożyc reg. nap. z 90A i czy ewentualnie z czymś to się wiążę...?
[ Dodano: 2015-09-09, 13:10 ]
Przy okazji, czy warto kupować mostki prostownicze zamienniki ?
Czy kupię gdzieś diodę prostowniczą do mostka - oryginalną.
Co ogólnie powiecie o regeneracji altewrnatorów jest sesn? CZy lepiej kupić używany sprawny ale oryginalny alternator i założyć go lub przełożyc do mojego potrzebne części np. stojan i mostek? Jakoś sceptycznie podchodze do regeneracji bo nie wiem na jakich częściach to robią, a wiadomo jaka teraz wszedzie chińszczyzna...
A może warto kupić reg. nap. ale jakiś zamiennik typu hella, mayle lub coś innego?
[B4 2.0 ABK] wymiana regulator napięcia BOSCH 70A na 90A..
Kolego jedź na jakiś szrot czy stację demontażu i zapytaj czy mają jakieś alternatory bo z reguły mają całą skrzynie <ok> za 10pln będziesz miał dawce... majster od alternatora u mnie w mieście za wymianę łożysk, pierścieni komutatora i regulatora oraz sprawdzenie wydatku prądowego kasuje 100pln... od Ciebie zależy czy się czujesz na siłach
Dzieki wszystkim za zainteresowanie.
Alternator zrobiony - kupilem na szrocie drugi alternator i przełożylem mostek prostowniczy i wszystko wrocilo do normy.
PS. przy okazji takiego zabiegu mozna porownac stopien zuzycia szczotek regulatora, pierscieni slizgowych oraz łożysk i odniesc to do przebiegu auta. Licznik mozna cofnac ale alternatora/czesci nikt nie bedzie zmienial...
Temat uważam za zamknięty.
Alternator zrobiony - kupilem na szrocie drugi alternator i przełożylem mostek prostowniczy i wszystko wrocilo do normy.
PS. przy okazji takiego zabiegu mozna porownac stopien zuzycia szczotek regulatora, pierscieni slizgowych oraz łożysk i odniesc to do przebiegu auta. Licznik mozna cofnac ale alternatora/czesci nikt nie bedzie zmienial...
Temat uważam za zamknięty.