Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Woda z wydechu - co może być przyczyną? Filmik.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Oltajmerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 sty 2015, 16:52

Post autor: Oltajmerz » 12 wrz 2015, 18:13

Czyli uszczelka jest do wymiany??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 wrz 2015, 18:39

Ciężko określić nie widząc, ale miedzy 1 a 2 cylindrem to pogrubione to właśnie powrót oleju do miski z głowicy jezeli z tego się poci to tak uszczelka do wymiany. Ale zajrzał bym pod koło rozrządu czy suche.

culesik91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 23 cze 2015, 17:22
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: culesik91 » 12 wrz 2015, 18:42

No jak się poci przy uszczelce to raczej do wymiany, krociec wody wchodzący do gowicy od strony grodzi przerabiałem dokładnie tydzień temu, tez mi plyn uciekal i to w sporych ilościach, nasililo mi się to przy ostatnich upałach, gdzie silnik bardziej się grzal i z racji tego ciśnienie było większe co bardziej rozszczelnialo owy krociec, no i tez cieklo po skrzyni, dostep trochę trudny ale jakos poszlo ;)

Oltajmerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 sty 2015, 16:52

Post autor: Oltajmerz » 13 wrz 2015, 16:28

Kurde... sprawdzałem ten króciec i wydaje się być w porządku, nie był odziwo mokry jak poszedłem rano do auta.

Ale ale, jest przełom ! Położyłem się rano pod auto, patrzę i płyn cieknie po misce olejowej. Wisi kropla na tej śrubie, ale musi gdzieś chyba ściekać z góry (mogę się mylić), bo jest też na boku miski ślad. Na skrzyni biegów też była kropla, ewidentnie koloru różowego, właśnie takiego płynu używam.
Oto zdjęcia:



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 13 wrz 2015, 20:15

Oring pod pompom wody sprawdź.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 15 wrz 2015, 22:19

Jest kilka opcji. Może być króciec, może być uszczelka między kolektorem a głowicą. mogą być zaciski na wężach. Jeśli mokra jest skrzynia z lewej strony tzn z prawej, wiadomo z której..... hehe, to sprawdź uszczelkę pod kolektorem. |Możesz pościskać wąż i powinieneś słyszeć syczenie gdzieś. Niech druga osoba patrzy jak ty będziesz ściskał wąż, może być ten najgrubszy wychodzący z króćca od czujek temp. Uszczelka jest gdzieś pomiędzy 3 a 4tym wlotem, o ile dobrze pamiętam, może się laćw tamtym miejscu. Tak samo obserwuj podczas ściskania inne połączenia węży itp. Jeśli nic nie będzie to zagrzej silnik niech złapie ciśnienie i obserwujcie z góry i z dołu. Może kapnąć na wydech i wtedy para wskaże miejsce. W samym kolektorze masz też taki dzióbek na którym jest wąż (podgrzewanie mieszanki wodą) on możę być zardzewiały i nie trzymać ciśnienia, trzeba wtedy nawinąć izolację hydrauliczną taką białą i dać nową obejmę, pokombinować ogólnie.

Jeśli widać pocenie się to uszczelka. U mnie było w tym samym miejscu, ale znacznie mniej, za to masło pod korkiem i lekko na bagnecie. Możesz sprawdzić w zbiorniku czy nie bombluje, sprawdź czy węże nie puchną, wtedy może od ciśnienia wyrzucać płyn na najsłabszym połączeniu, możesz sprawdzić kompresję, to może dużo powiedzieć.

Oltajmerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 sty 2015, 16:52

Post autor: Oltajmerz » 16 wrz 2015, 18:30

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, wszystkie podane przez was rady rozpatrzyłem i sprawa jest już dużo jaśniejsza. Płyn po skrzyni biegów ciekł o ile się nie myle właśnie z tego tylnego króciaka za głowicą, widać pod króciakiem płyn:
Obrazek
Obrazek
Płyn po misce olejowej ścieka przy pompie wody chyba z tej uszczelki, ona jest na wprost boku miski. Nie wiem czy da się wymienić tylko ją samą, czy całą pompe trzeba wymieniać
Obrazek

a co do puchnięcia węży, to zauważyłem te zjawisko tego głównego przy czujnikach:
Obrazek

Kolego @culesik91, jak poradziłeś sobie z wymianą tego króciaka? dostęp jest naprawdę bardzo ciężki. warto wymienić też wąż na nowy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 wrz 2015, 20:02

Zależy czy króciec jest z plastiku czy z alu jak plastik wymieniał bym w całości a uszczelka to uszczelka z termostatem osobno nie kupisz.
Oltajmerz pisze:warto wymienić też wąż na nowy?


Jeżeli oryginał i nie cięty to bez sensu wymieniać na podróbkę toprama .
Oltajmerz pisze:jak poradziłeś sobie z wymianą tego króciaka? dostęp jest naprawdę bardzo ciężki.
Wymiana wymiana najważniejsza tam jest gładź jeżeli masz wżery to nawet super uszczelka i króciak z kosmosu nie uszczelnia. Wżery się czyści i uzupełnia specjalnymi klejami, masami. Dół to samo gładzie na płaszczyźnie uszczelki muszą być równe i bez dziur.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 17 wrz 2015, 17:24

Ja bym sprawdzil ta glowice jeszcze. Mozliwe ze idzie cisnienie do ukladu chlodzacego i moze dlatego cos peka i pozniej leci, ale to trzeba sprawdzic dokladni, dac komus co sie zna i niech powie. Sprawdz czy nie bombluje w zbiorniku. Ja nie mam takiej gruszki przy czujkach.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 wrz 2015, 20:25

majkel1987 pisze: Ja nie mam takiej gruszki przy czujkach.
To tylko zmęczenie materiału, może pozostać a może i wymienić waz.

Oltajmerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 sty 2015, 16:52

Post autor: Oltajmerz » 18 wrz 2015, 16:25

Zamówiłem wąż, niedługo zabiorę się za wymianę. Na coś powinienem szczególnie uważać? Trzeba będzie później odpowietrzyć układ czy coś w tym stylu? kompletnie się na tym nie znam. Jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić. :-> Wąż ten na zimnym silniku jest miękki w tym miejscu gdzie puchnie na rozgrzanym, istnieje możliwość, że może pęknąć? Jeśli nie, to bez sensu żebym go wymieniał, najwyżej go nie odbiorę z motoryzacjnego i nic się nie stanie....

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 wrz 2015, 17:26

Oltajmerz pisze: istnieje możliwość, że może pęknąć?
Zawsze istnieje możliwość nawet z nowym.

Oltajmerz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 19 sty 2015, 16:52

Post autor: Oltajmerz » 25 wrz 2015, 09:32

Wąż wymieniłem, tylny krócieć również, nie cieknie. Pozostaje jeszcze kwestia jednego wycieku, skapuje skądś płyn chłodniczy na boczną ściankę miski olejowej. Gdzieś przy pompie wody. Mam pytanie, czy możliwe, że po wymianie tego króćca a co za tym idzie uszczelnieniu układu chłodniczego, zmniejszyło mi się spalanie? Wczoraj na trasie na której dosyć często jeżdżę (odcinek 60km) spalił mi gdzieś w granicach 1.5l mniej. Szybciej auto teraz chyba łapie właściwą temperature...

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 25 wrz 2015, 19:58

Oltajmerz pisze:Gdzieś przy pompie wody
Napisałem Ci co to jest - oring między blokiem a pompą wody - oring kosztuje 2zł ale trzeba zrzucac rozrzad i pompe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl