[B4 2.0 ABT] Woda z wydechu - co może być przyczyną? Filmik.
No jak się poci przy uszczelce to raczej do wymiany, krociec wody wchodzący do gowicy od strony grodzi przerabiałem dokładnie tydzień temu, tez mi plyn uciekal i to w sporych ilościach, nasililo mi się to przy ostatnich upałach, gdzie silnik bardziej się grzal i z racji tego ciśnienie było większe co bardziej rozszczelnialo owy krociec, no i tez cieklo po skrzyni, dostep trochę trudny ale jakos poszlo
Kurde... sprawdzałem ten króciec i wydaje się być w porządku, nie był odziwo mokry jak poszedłem rano do auta.
Ale ale, jest przełom ! Położyłem się rano pod auto, patrzę i płyn cieknie po misce olejowej. Wisi kropla na tej śrubie, ale musi gdzieś chyba ściekać z góry (mogę się mylić), bo jest też na boku miski ślad. Na skrzyni biegów też była kropla, ewidentnie koloru różowego, właśnie takiego płynu używam.
Oto zdjęcia:
Ale ale, jest przełom ! Położyłem się rano pod auto, patrzę i płyn cieknie po misce olejowej. Wisi kropla na tej śrubie, ale musi gdzieś chyba ściekać z góry (mogę się mylić), bo jest też na boku miski ślad. Na skrzyni biegów też była kropla, ewidentnie koloru różowego, właśnie takiego płynu używam.
Oto zdjęcia:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Jest kilka opcji. Może być króciec, może być uszczelka między kolektorem a głowicą. mogą być zaciski na wężach. Jeśli mokra jest skrzynia z lewej strony tzn z prawej, wiadomo z której..... hehe, to sprawdź uszczelkę pod kolektorem. |Możesz pościskać wąż i powinieneś słyszeć syczenie gdzieś. Niech druga osoba patrzy jak ty będziesz ściskał wąż, może być ten najgrubszy wychodzący z króćca od czujek temp. Uszczelka jest gdzieś pomiędzy 3 a 4tym wlotem, o ile dobrze pamiętam, może się laćw tamtym miejscu. Tak samo obserwuj podczas ściskania inne połączenia węży itp. Jeśli nic nie będzie to zagrzej silnik niech złapie ciśnienie i obserwujcie z góry i z dołu. Może kapnąć na wydech i wtedy para wskaże miejsce. W samym kolektorze masz też taki dzióbek na którym jest wąż (podgrzewanie mieszanki wodą) on możę być zardzewiały i nie trzymać ciśnienia, trzeba wtedy nawinąć izolację hydrauliczną taką białą i dać nową obejmę, pokombinować ogólnie.
Jeśli widać pocenie się to uszczelka. U mnie było w tym samym miejscu, ale znacznie mniej, za to masło pod korkiem i lekko na bagnecie. Możesz sprawdzić w zbiorniku czy nie bombluje, sprawdź czy węże nie puchną, wtedy może od ciśnienia wyrzucać płyn na najsłabszym połączeniu, możesz sprawdzić kompresję, to może dużo powiedzieć.
Jeśli widać pocenie się to uszczelka. U mnie było w tym samym miejscu, ale znacznie mniej, za to masło pod korkiem i lekko na bagnecie. Możesz sprawdzić w zbiorniku czy nie bombluje, sprawdź czy węże nie puchną, wtedy może od ciśnienia wyrzucać płyn na najsłabszym połączeniu, możesz sprawdzić kompresję, to może dużo powiedzieć.
Dziękuję bardzo za odpowiedzi, wszystkie podane przez was rady rozpatrzyłem i sprawa jest już dużo jaśniejsza. Płyn po skrzyni biegów ciekł o ile się nie myle właśnie z tego tylnego króciaka za głowicą, widać pod króciakiem płyn:
Płyn po misce olejowej ścieka przy pompie wody chyba z tej uszczelki, ona jest na wprost boku miski. Nie wiem czy da się wymienić tylko ją samą, czy całą pompe trzeba wymieniać
a co do puchnięcia węży, to zauważyłem te zjawisko tego głównego przy czujnikach:
Kolego @culesik91, jak poradziłeś sobie z wymianą tego króciaka? dostęp jest naprawdę bardzo ciężki. warto wymienić też wąż na nowy?
Płyn po misce olejowej ścieka przy pompie wody chyba z tej uszczelki, ona jest na wprost boku miski. Nie wiem czy da się wymienić tylko ją samą, czy całą pompe trzeba wymieniać
a co do puchnięcia węży, to zauważyłem te zjawisko tego głównego przy czujnikach:
Kolego @culesik91, jak poradziłeś sobie z wymianą tego króciaka? dostęp jest naprawdę bardzo ciężki. warto wymienić też wąż na nowy?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zależy czy króciec jest z plastiku czy z alu jak plastik wymieniał bym w całości a uszczelka to uszczelka z termostatem osobno nie kupisz.
Jeżeli oryginał i nie cięty to bez sensu wymieniać na podróbkę toprama .
Oltajmerz pisze:warto wymienić też wąż na nowy?
Jeżeli oryginał i nie cięty to bez sensu wymieniać na podróbkę toprama .
Wymiana wymiana najważniejsza tam jest gładź jeżeli masz wżery to nawet super uszczelka i króciak z kosmosu nie uszczelnia. Wżery się czyści i uzupełnia specjalnymi klejami, masami. Dół to samo gładzie na płaszczyźnie uszczelki muszą być równe i bez dziur.Oltajmerz pisze:jak poradziłeś sobie z wymianą tego króciaka? dostęp jest naprawdę bardzo ciężki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Zamówiłem wąż, niedługo zabiorę się za wymianę. Na coś powinienem szczególnie uważać? Trzeba będzie później odpowietrzyć układ czy coś w tym stylu? kompletnie się na tym nie znam. Jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić. :-> Wąż ten na zimnym silniku jest miękki w tym miejscu gdzie puchnie na rozgrzanym, istnieje możliwość, że może pęknąć? Jeśli nie, to bez sensu żebym go wymieniał, najwyżej go nie odbiorę z motoryzacjnego i nic się nie stanie....
Wąż wymieniłem, tylny krócieć również, nie cieknie. Pozostaje jeszcze kwestia jednego wycieku, skapuje skądś płyn chłodniczy na boczną ściankę miski olejowej. Gdzieś przy pompie wody. Mam pytanie, czy możliwe, że po wymianie tego króćca a co za tym idzie uszczelnieniu układu chłodniczego, zmniejszyło mi się spalanie? Wczoraj na trasie na której dosyć często jeżdżę (odcinek 60km) spalił mi gdzieś w granicach 1.5l mniej. Szybciej auto teraz chyba łapie właściwą temperature...