Witam. W moim b3 i silniku JN od pewnego czasu zauważyłem że czasem zakopci - szczególnie gdy na dworzu wilgotno.
Węże od chłodnicy twarde jak już złapie temperature i woda w układzie jakby ruda , ale nie ma szlamu itp. auto ma moc ale jeździ tylko na LPG.
Podjechałem do mechanika i on uznał że uszczelniacze i wymiana uszczelki pod głowicą i oszacował koszt między 700 a 800 zł.
Co o tym myślicie ?
[B3 1.8 JN] Dymienie z rury wydechowej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2011, 22:13
[B3 1.8 JN] Dymienie z rury wydechowej
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 08:55 przez marcin80b3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2011, 22:13
wydaje mi się że to nie para, chociaż sam już nie wiem. Jutro odkręce zbiornik wyrównawczy i zobacze, ale wydaje mi się że raczej nie ubyło.
[ Dodano: 2015-09-17, 19:40 ]
Po wizycie u mechanika, stwierdził , że to będą pierścienie bo audi zaczęło kopcić jak się rozgrzeje .
Mam dylemat co robić, auto fajne, ale remika to raczej spory koszt , a kupić inny to wielka niewiadoma, bo podobno silnik z golfa itp różni się miską olejową i czymś tam jeszcze, a za przełożenie silnika powiedział mi ok. 500 zł plus cena " nowego " silnika to 500.
Mam jeszcze w poniedziałek mu wstawić moje b3 i ma na dobę zalać mu nafty - podobno może to pomoże.
Co radzicie ?? Mój silnik to JN.
[ Dodano: 2015-09-17, 19:40 ]
Po wizycie u mechanika, stwierdził , że to będą pierścienie bo audi zaczęło kopcić jak się rozgrzeje .
Mam dylemat co robić, auto fajne, ale remika to raczej spory koszt , a kupić inny to wielka niewiadoma, bo podobno silnik z golfa itp różni się miską olejową i czymś tam jeszcze, a za przełożenie silnika powiedział mi ok. 500 zł plus cena " nowego " silnika to 500.
Mam jeszcze w poniedziałek mu wstawić moje b3 i ma na dobę zalać mu nafty - podobno może to pomoże.
Co radzicie ?? Mój silnik to JN.
W pierwszym poście piszesz że mechanik uznał że to Uszczelniacze ( nie piszesz że chodzi o uszczelniacze zaworów tak ? ) i wymiana uszczelki pod głowicę, w drugim piszesz że mechanik stwierdził że to pierścienie i chcesz zalać naftą. Teraz napisz czy był to ten sam mechanik czy inny.
Po pierwsze, jeśli chodzi o wymianę uszczelniaczy zaworów nie koniecznie trzeba ściągać do tego głowicę ( da się to zrobić bez ściągania, trzeba oczywiście zdjąć pasek rozrządu ustawić tłok w najwyższym punkcje, zdjąć wałek rozrządu i wpompować powietrze pod ciśnieniem przez otwór w który wkręca się świecę, albo zrobić to metodą na sznurek lub drut ) w tym wypadku odchodzi ściąganie głowicy i koszt nowej uszczelki pod głowicę. Uszczelniacze na pewno nie były wymieniane i mają 20 lub 25 lat a nawet więcej, nie wiem jaki rocznik masz wozu. Po prostu są stare i twarde, nie zbierają oleju tylko go puszczają po zaworze na tłok a tam olej spala się z paliwem.
Po drugie napisałeś o zalewaniu nafty. Naftę zalewa się do silnika który długo stał nie używany i w którym mogły się zapiec pierścienie. W twoim przypadku jeśli jeździsz to raczej nie możliwe żeby się zapiekły, a nafta nic nie da tylko narobi ci syfu bo spłynie ( nawet gdybyś miał nowe pierścienie to i tak spłynie bo jest tak jakby " rzadsza od wody " ) do miski olejowej i zasyfi ci olej, będziesz musiał go wymienić wraz z filtrem oleju i tu masz następny koszt a nic nie zmieni.
Piszesz że po rozgrzaniu dymi, bierze olej ? Ja na twoim miejscu szukałbym mechanika który wymieni ci uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy ( da się bo to u siebie robiłem, też mam silnik JN w opisie masz DZ to jest podobny ale jednak mocniejszy bo 112 KM ale to bez różnicy jaki typ silnika, można to w każdym zrobić ) Koszt będzie na pewno najmniejszy z tych co podałeś nawet z wymianą silnika ( nigdy nie będziesz wiedział na co popadniesz, silnik wymienia się w ostateczności jak już wiesz że w twoim żadna reanimacja nie ma sensu, koszta za duże ). Koszt wymiany uszczelniaczy to 30zł. uszczelniacze, komplet 8 sztuk i robocizna, myślę że jakieś 200 - 250 zł max. o ile mechanik uczciwy. Napisz skąd jesteś, może mieszkasz za "płotem", moim płotem LTM. Jak coś Ci to mówi
Po pierwsze, jeśli chodzi o wymianę uszczelniaczy zaworów nie koniecznie trzeba ściągać do tego głowicę ( da się to zrobić bez ściągania, trzeba oczywiście zdjąć pasek rozrządu ustawić tłok w najwyższym punkcje, zdjąć wałek rozrządu i wpompować powietrze pod ciśnieniem przez otwór w który wkręca się świecę, albo zrobić to metodą na sznurek lub drut ) w tym wypadku odchodzi ściąganie głowicy i koszt nowej uszczelki pod głowicę. Uszczelniacze na pewno nie były wymieniane i mają 20 lub 25 lat a nawet więcej, nie wiem jaki rocznik masz wozu. Po prostu są stare i twarde, nie zbierają oleju tylko go puszczają po zaworze na tłok a tam olej spala się z paliwem.
Po drugie napisałeś o zalewaniu nafty. Naftę zalewa się do silnika który długo stał nie używany i w którym mogły się zapiec pierścienie. W twoim przypadku jeśli jeździsz to raczej nie możliwe żeby się zapiekły, a nafta nic nie da tylko narobi ci syfu bo spłynie ( nawet gdybyś miał nowe pierścienie to i tak spłynie bo jest tak jakby " rzadsza od wody " ) do miski olejowej i zasyfi ci olej, będziesz musiał go wymienić wraz z filtrem oleju i tu masz następny koszt a nic nie zmieni.
Piszesz że po rozgrzaniu dymi, bierze olej ? Ja na twoim miejscu szukałbym mechanika który wymieni ci uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy ( da się bo to u siebie robiłem, też mam silnik JN w opisie masz DZ to jest podobny ale jednak mocniejszy bo 112 KM ale to bez różnicy jaki typ silnika, można to w każdym zrobić ) Koszt będzie na pewno najmniejszy z tych co podałeś nawet z wymianą silnika ( nigdy nie będziesz wiedział na co popadniesz, silnik wymienia się w ostateczności jak już wiesz że w twoim żadna reanimacja nie ma sensu, koszta za duże ). Koszt wymiany uszczelniaczy to 30zł. uszczelniacze, komplet 8 sztuk i robocizna, myślę że jakieś 200 - 250 zł max. o ile mechanik uczciwy. Napisz skąd jesteś, może mieszkasz za "płotem", moim płotem LTM. Jak coś Ci to mówi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2011, 22:13
Dziękuję za odpowiedź. To drugi mechanik postawił taką diagnozę. Mieszkam w Radomiu woj. mazowieckie.
Ten mechanik powiedział mi że jeśli uszczelniacze by były to na zimnym by kopcił, a on intensywnie kopci po rozgrzaniu .
Jeśli to byłby koszt tak jak mówiłeś 250 to było by super jeśli by pomogło.
Auto mam od starszego gościa ( miał go 5 lat ) a w moim posiadaniu z 1,5 miesiąca i dopiero od jakiś 2 tyg tak się dzieje - wcześniej było ok, nic nie dymił.
A auto mam z 87 roku ( zadbany egzemplarz ) i silnik JN , a ten 112 km DZ miałem parę lat temu
Ten mechanik powiedział mi że jeśli uszczelniacze by były to na zimnym by kopcił, a on intensywnie kopci po rozgrzaniu .
Jeśli to byłby koszt tak jak mówiłeś 250 to było by super jeśli by pomogło.
Auto mam od starszego gościa ( miał go 5 lat ) a w moim posiadaniu z 1,5 miesiąca i dopiero od jakiś 2 tyg tak się dzieje - wcześniej było ok, nic nie dymił.
A auto mam z 87 roku ( zadbany egzemplarz ) i silnik JN , a ten 112 km DZ miałem parę lat temu
Marcin jeżeli chodzi o koszt 200 - 250zł. to szczerze strzelam, roboty jest na 5, może 6 godz. góra z rozrządem i chyba na ten czas to 250 to spoko, tak się domyślam. Mówię tu o mechaniku, a nie o serwisie ASO , więcej to ździerstwo, takie jest moje zdanie ale mogę się mylić bo zaraz jakiś mechanik mnie ty objedzie jak burą sukę ........ Ja więcej bym nie dał, tyle też bym nie dał, dlatego sam przy wozie robię wszystko, wkur. mnie jak za przyspawanie ucha do tłumika żeby go podczepić na wieszaku gumowym kiedyś taki " mechanik " zaśpiewał mi 50 zł. !!! Za nowy tłumik ( fakt to fakt prywaciarski ale nowy chcieli 100 ) a za przyspawanie kawałka drutu zaśpiewał mi 5 dych. Wyśmiałem barana i w domu ( nie mam Migomatu ) tylko spawarkę elektryczną, sam sobie przyspawałem kawałek druta i tłumik wisi do dziś dnia.
Wracając do tematu, piszesz że kopci po rozgrzaniu, to samo miałem. Rozgrzany olej jest rzadszy od zimnego i dlatego spływa po zaworach ( uszczelniacze są twarde jak by były z porcelany a nie z gumy ) dlatego rozgrzany i rzadki olej po nich spływa i jest spalany a auto kopci na biało !
U siebie miałem to samo. po wymianie uszczelniaczy ( sam robiłem ) nie kopci i oleju nie bierze . Mogę się mylić co do diagnozy u Ciebie w Aucie, tylko podpowiadam. Każdy przypadek może być inny,
Wracając do tematu, piszesz że kopci po rozgrzaniu, to samo miałem. Rozgrzany olej jest rzadszy od zimnego i dlatego spływa po zaworach ( uszczelniacze są twarde jak by były z porcelany a nie z gumy ) dlatego rozgrzany i rzadki olej po nich spływa i jest spalany a auto kopci na biało !
U siebie miałem to samo. po wymianie uszczelniaczy ( sam robiłem ) nie kopci i oleju nie bierze . Mogę się mylić co do diagnozy u Ciebie w Aucie, tylko podpowiadam. Każdy przypadek może być inny,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 sie 2011, 22:13