Od dawna śledzę to forum i jak do tej pory nie udzielałem się, gdyż po prostu nie miałem problemów z autem

Moje autko to Audi 1,9TDI 1Z z 96r w którym zmieniłem komputerek na 16bit, wtryskiwacze od 2,5TDI AEL. Użytkownik KOSTRZ wgrał mi programik na około 130KM i tak jeżdżę już 3-ci rok bez jakichkolwiek problemów, aż do teraz.
OBJAWY:
Autko już od około roku podczas zapalania potrafiło czasami tak jak gdyby się przydusić jak by coś zablokowało rozrusznik i za chwile go puściło i zapaliło, występowało to sporadycznie raz na nawet 2miesiące, ostatnio nasilił się objaw, myślałem aby przed zimą wyciągnąć rozrusznik i go zregenerować bo od nowości czyli 96r nie był robiony (autko w rodzinie od 99r)
W sobotę jechałem kawałek za miasto (200km w 2strony) rano auto mi bardzo ciężko zapaliło, przejechałem 100km odstawiłem, popołudniu (pogoda słoneczna) wsiadam chce zapalić kręcę, kręcę, kręcę powoli załapuje, ale odpuściłem, dopiero za 2gim razem odpaliło(nie dymiło - jedynie na mocnym bucie na czarno trochę). Wsiadłem w autko i trasa 120-160km/h mocy nie brakuje. Na drugi dzień rano jeszcze ciężej odpaliło za 3cim razem więc już nim nie jeździłem. Wprowadzałem na kanał aby sprawdzić ten rozrusznik, aż tu nagle obroty leciutko falować zaczęły, więc lecę po VAG-a, jak wróciłem z komputerem to obroty już dość mocno falowały i auto zgasło. Przypadkiem zauważyłem iż z dołu filtra paliwa troszkę cieknie (filtr przed zimą miałem zmienić bo ma 30tys km już). Okazało się iż pod tym zakręcaniem służącym do spuszczania brudu/wody z filtra uszczelka gumowa pękła, akurat miałem stary filtr więc z niego przełożyłem, zalałem ropą. No i kręcę, kręcę aż w końcu za 3cim razem zaczęło łapać tak kulawo i załapało, obroty znowu falują ale naprawdę delikatnie, wrzucam wsteczny chce wyjechać z garażu, a reakcja na gaz bardzo słaba i dusi się, wrzuciłem na luz obroty falują i auto zgasło.
CO JUŻ ZROBIŁEM:
1. grupa 000 - kąt wtrysku w granicach 45, korekcje wtryskiwaczy -0,20 -1,14 -0,52. dawka przy zapalony silniku 4,5mg
2. ciśnienie na turbinie wg czujnika na kokpicie jest wzorcowe tak jak zawsze i auto moc miało
3. rozrząd ma 53tys. km Gates i pasek jest naciągnięty z tego co podglądałem wczoraj
4. akumulator 3letni - ładowałem kręci dobrze - wcześniej auto zapalało dobrze czy to +30 czy -20
5. Pompa paliwa oraz wtryskiwacze suchutkie, jedynie na IC chłodnicze z zewnątrz trochę oleju zauważyłem.
Filtr paliwa dzisiaj zmienię.
Gdzie szukać przyczyny:
Pompka paliwa?
Jakiś przekaźnik w aucie?
Nastawnik brudny?
Wiem iż były już takie tematy, ale chyba żaden nie był do końca taki sam jak u mnie - jeśli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie.
Koledzy nie mam zbytniej możliwości jazdy tym autem teraz, gdyż nie wiem czy dojadę gdzieś dalej, aby jechać do kogoś kto się zna na tym, a w bliskiej okolicy nie mam mechanika, który nie będzie tego robił inaczej jak metodą prób/błędów i naciągania na kasę, więc proszę was o pomoc.
Pozdrawiam