[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Mówiłem Ci że musisz mieć coś nie halo albo z ciśnieniem doładowania ,albo z nastawnikiem (być może ktoś w nim grzebał ,albo "regenerował " ,po której to operacji zwykle auto słabnie,bo nastawnik "nie trzyma " ori wartości oporności ).Jak wszystko działa jak należy ,to przy tuningowanym ECU i takiej hardcorowej dawce ,powinien nieżle kopcić i ciągnąć jak głupi :roll: Ciśnienie doładowania raczej jest OK.bo nie dymi ...obstawiam że coś "obcina " dawkę ,skoro przy tak dużej ,nawet zbytnio nie widać dymu ...a przy takiej dawce , powinien dymić i to nie mało 8-) Możesz próbować założyć większe wtryski ,np .z afn- a.Ja pierwsze co bym zrobił ,to podmienił nastawnik na jakiś pewny w 100% oridupczal pisze:nic nawet dosc teoche dymku leci jak zaczyna dmuchac turbo to co tu zrobic
a ten nastawnik da sie jakos naprawic czy rozebrac co w takim czyms mozna zrobic ?
[ Dodano: 2015-09-24, 13:11 ]
zmienic nastawnik i co zrobic logi na nowo ? czy co bo to takie nie jasne zmienie i co logi co sprawdzic czy co ?
[ Dodano: 2015-09-24, 13:36 ]
moze ktos pomoze ze ślaskiego bo jak nikt nie pomoze to znowu do muniora na przekładke nastawnika i przeplywki czy jak to tam trzeba :p
[ Dodano: 2015-09-24, 13:11 ]
zmienic nastawnik i co zrobic logi na nowo ? czy co bo to takie nie jasne zmienie i co logi co sprawdzic czy co ?
[ Dodano: 2015-09-24, 13:36 ]
moze ktos pomoze ze ślaskiego bo jak nikt nie pomoze to znowu do muniora na przekładke nastawnika i przeplywki czy jak to tam trzeba :p
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nic tam nie naprawisz w tym nastawniku, "grzebiąc "w nim możesz co najwyżej go popsuć :roll: ...zresztą działa jak należy i lepiej go nie ruszać ....jest tylko podejrzany ,więc nic w nim nie grzeb ...tak jak pisałem ,można podmienić i będzie wiadomo czy to wina nastawnika,czy nie ...bo jeślii nie ,to pozostaje wymienić wtryski na większe.Można też bez ruszania nastawnika ,pomierzyć opornosci ,zeby stwierdzić czy są jak w ori być powinny,ale tu trzeba znać ori wartoscidupczal pisze:a ten nastawnik da sie jakos naprawic czy rozebrac co w takim czyms mozna zrobic ?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
I to bym obstawiał, bo przy pełnym bucie dawka mocno obcięta jest.MUNIOR pisze:Mówiłem Ci że musisz mieć coś nie halo albo z ciśnieniem doładowania ,albo z nastawnikiem (być może ktoś w nim grzebał ,albo "regenerował " ,po której to operacji zwykle auto słabnie,bo nastawnik "nie trzyma " ori wartości oporności )
A przecież wskazania przepływki i doładowania ma książkowe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Odpinasz wtyczkę nastawnika ,Omomierz w dłoń i jedziesz <ok> pin 1-3 /1-1,1Kiloom .pin 1-2/2,35-2,65 kiloom.pin 2-3 /1,95-2,15kiloom...reszta pinów nie istotna w tym momencie ...zbyt duże róznice od podanych wartości ,będą świadczyć że nastawnik nie trzyma parametrów ,i dawka paliwa będzie zaniżana przez oszukane w ten sposób ECU...dokładnie tak samo można "zamulić " silnik na nastawniku indukcyjnym ...wystarczy "przelecieć " RSW powyżej 0,800v ...dlatego tak ważne jest,żeby po grzebaniu w nastawniku indukcyjnym ,zwykle podczas jego czyszczenia ,ustawić RSW w granicy 0,720-0,740,czyli wartość ori...w potencjometrze niestety nie da się nic w prosty sposób ustawić ,a ''grzebanie '' przy stykach ,zwykle kończy się rozkalibrowaniem opornosci , czego 99,9% wsadzajacych tam swoje łapki ,nie jest nawet świadomadupczal pisze:jezeli ktos jeszcze moze pomoc to czekam na odp