Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Szarpanie i drgania karoserii

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

[B3 1.8 JN] Szarpanie i drgania karoserii

Post autor: gregc » 29 wrz 2015, 11:19

Problemem są drgania i szarpanie karoserii przy zmianie biegów i jeździe z stałą prędkością. Konkretnie wygląda to tak:
-przy zmianie biegów czuć wyczuwalne szarpnięcie karoserii
-gwałtowne naciśnięcie gazu (lub nagłe odpuszczenie) powoduje szarpnięcie
-przy jeździe ze stałą prędkością czuć wyczuwalne szarpnięcia, dodatkowo w drgania wpada lewarek zmiany biegów (nie występuje to przy przyśpieszaniu)
-na biegu jałowym w drgania wpada karoseria; szarpie ją delikatnie na boki
Moje podejrzenia padają na poduszki silnika i skrzyni biegów. Przymierzam się też do wymiany odboju zawieszenia silnika. Czy to dobry kierunek?

Jest też drugi problem. Powyżej 90 km/h w drgania wpada kierownica. Podejrzewam przegub wewnętrzny (inne elementy zawieszenia były ostatnio wymienione, sprawdzono geometrie i opony). Powyżej 120 km/h drgania ustępują. Jakieś wskazówki?

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 29 wrz 2015, 18:29

Z drugim problemem mogą być zle wyważone koła sam tak mam. A z draganiami w 1 problemie wymien poduszki na skrzyni i pod silnikiem i problemy powinny ustać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 wrz 2015, 19:28

gregc, ja radził bym jeszcze sprawdzić przeguby wewnętrzne, miałem podobne objawy co u ciebie i winny był właśnie przegub

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 29 wrz 2015, 22:00

mayster750 gumy wykluczyłem;są sprawdzone i nie powodują tych drgań
PieterB jest jakaś metoda na sprawdzenie wewnętrznego przegubu? (oprócz wykręcenia). Na jakie przeguby wymieniłeś? Febi, Bilstein czy coś innego? Zastanawia mnie też czy przeguby mogą być odpowiedzialne również za szarpanie karoseria?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 wrz 2015, 20:02

gregc pisze:PieterB jest jakaś metoda na sprawdzenie wewnętrznego przegubu?
złap go ręką i trochę poszarp, jak będzie latał to sprawa jasna. Przy tych objawach jak u mnie zresztą to tam penie miazga jest tak samo jak u mnie było więc luz na pewno wyczuwalny powinien być.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 05 paź 2015, 11:50

Jutro sprawdzam przegub a w piątek zabieram sie za wymiane. O efektach napisze po naprawie.

[ Dodano: 2015-10-05, 11:50 ]
Odbój zawieszenia silnika, poduszki silnika i skrzyni wymienione, drgania delikatnie się zmniejszyły ale nadal są wyczuwalne. PieterB sprawdziłem przeguby jak radziłeś i niestety są do wymiany, zamówiłem je i w weekend wymieniam.
Zastanawia mnie też amortyzacja skrzyni, u mnie była tylko 1 poduszka (lewa). Mam starą skrzynie od b4 i tam jest mocowanie drugiej poduszki (prawej). W mojej skrzyni są miejsca na przykręcenie mocowania (tzw łapy) ale nigdzie nie widziałem mocowania poduszki. Ktoś podpowie gdzie jest mocowana druga poduszka? Czy jest jakieś mocowanie przy karoserii albo na sankach? Może ktoś podeśle fotki jak to wygląda u innych? Jeżeli możliwe jest założenie drugiej poduszki to chętnie bym to zrobił, zawsze to lepsza amortyzacja.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 05 paź 2015, 14:27

Tylko większe silniki w B3 miały dwie poduszki skrzyni biegów jak dobrze pamiętam.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 05 paź 2015, 19:22

W JN jest tylko jedna poduszka skrzyni to i w NE pewnie te tak samo jest.

gregc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 16 wrz 2013, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: gregc » 13 paź 2015, 23:14

Czy warto zakładać drugą poduszkę? mocowanie (łape) mam z starej skrzyni od b4, sanki też udoałoby się ogarnąć; z tego co udało mi się poszperać na zdjęciach widać mocowanie prawej poduszki na sankach. Tu jednak jest podstawowe pytanie, czy da się to założyć bez przeróbek i czy wogóle jest sens?

[ Dodano: 2015-10-13, 23:14 ]
Mały raport sytuacyjny. Powodem całaego zamieszania jak słusznie stwierdził PieterB były przeguby wewnętrzne; jeden z nich miał urwane dwie śruby ale całe szczęście udało się je wyciągnąć. Szarpania ustąpiły, aż przyjemnie jechać w trasie ;-) . Przy okazji, jeżeli ktoś zabiera się za wymianę zaopatrzcie się w klucz trzpieniowy spline m8 (koszt ok 15zł więc nie ma co marudzić i szukać innych opcji). Podziękowania za pomoc. Temat do zamknięcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl