Witam, chciałem się upewnić, czy wymieniając sworzeń wahacza dolnego koniecznym jest ustawienie geometrii, bo wychodzi na to, że to konieczny zabieg?
A jeśli tak, to czy można samemu by to zrobić wymierzając odległość od końca wahacza do sworznia i przekręcenie z zachowaniem tej samej odległości, to skoro do tej pory nie ściągały nic koła to przy zachowaniu tych odległości powinno być ok, bez dodatkowych zabiegów z robieniem geometrii?
I jeszcze jedno pytanie czy reguluje się coś z tylu, czy w zasadzie w B4 regulacje ustawień kół dotyczy tylko przodu czyli zbieżności na końcówkach drążków kierowniczych i geometrii na sworzniu wahacza?
[B4 1.9tdi] Sworzeń wachacza, a geometria?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Dokładnie. Ponowne ustawianie geometrii i zbieżności jest konieczne jeżeli sworzeń był odkręcony od wahacza - w Twoim przypadku przy jego wymianie jest to obowiązkowe, i po odkręcaniu końcówki (bądź całego drążka) kierowniczego.
W pierwszym przypadku zmieniamy geometrię (pochylenie koła) a w drugim zbieżność. W przypadku osi tylnej (jeżeli jeździmy ośką a nie quattro) nie ma zbytniej możliwości regulacji.
W pierwszym przypadku zmieniamy geometrię (pochylenie koła) a w drugim zbieżność. W przypadku osi tylnej (jeżeli jeździmy ośką a nie quattro) nie ma zbytniej możliwości regulacji.