Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9tdi] Sworzeń wachacza, a geometria?

ODPOWIEDZ
TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

[B4 1.9tdi] Sworzeń wachacza, a geometria?

Post autor: TDI80 » 07 lut 2012, 15:13

Witam, chciałem się upewnić, czy wymieniając sworzeń wahacza dolnego koniecznym jest ustawienie geometrii, bo wychodzi na to, że to konieczny zabieg?
A jeśli tak, to czy można samemu by to zrobić wymierzając odległość od końca wahacza do sworznia i przekręcenie z zachowaniem tej samej odległości, to skoro do tej pory nie ściągały nic koła to przy zachowaniu tych odległości powinno być ok, bez dodatkowych zabiegów z robieniem geometrii?
I jeszcze jedno pytanie czy reguluje się coś z tylu, czy w zasadzie w B4 regulacje ustawień kół dotyczy tylko przodu czyli zbieżności na końcówkach drążków kierowniczych i geometrii na sworzniu wahacza?

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 07 lut 2012, 15:21

Z tyłu nic nie regulujesz. Przy wymianie sworzni też próbowałem odznaczyć jak stary był przykręcony ale kiepsko to wyszło. Geometia raczej konieczna. Z przodu regulujesz geometrię i zbierzność.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 07 lut 2012, 15:25

Ustawienie powtórnie geometrii jest konieczne ponieważ, nie masz pewności czy nowe czesci sa idealnie takie same jak Twoje stare, i mimo ustawienia wymiarów, nie znaczy to, że bedzie tak samo jak przed wymianą.

tomo1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 31 sie 2011, 18:08

Post autor: tomo1233 » 07 lut 2012, 15:26

karolas123 pisze:Ustawienie powtórnie geometrii jest konieczne ponieważ, nie masz pewności czy nowe czesci sa idealnie takie same jak Twoje stare, i mimo ustawienia wymiarów, nie znaczy to, że bedzie tak samo jak przed wymianą.
Lepiej tego sie nie da wytłumaczyć:)

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 07 lut 2012, 20:42

Dokładnie. Ponowne ustawianie geometrii i zbieżności jest konieczne jeżeli sworzeń był odkręcony od wahacza - w Twoim przypadku przy jego wymianie jest to obowiązkowe, i po odkręcaniu końcówki (bądź całego drążka) kierowniczego.
W pierwszym przypadku zmieniamy geometrię (pochylenie koła) a w drugim zbieżność. W przypadku osi tylnej (jeżeli jeździmy ośką a nie quattro) nie ma zbytniej możliwości regulacji.
Sprzedam nowe tulejki wózka, listwa w zderzak bez halogenu prawa, pompa wtryskowa bez nastawnika, tuleja belki tylnej LEM, zaciski hamulcowe. Kontakt PW.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 02 paź 2015, 14:08

kojak85 pisze: i po odkręcaniu końcówki (bądź całego drążka) kierowniczego.
W pierwszym przypadku zmieniamy geometrię (pochylenie koła) a w drugim zbieżność.
Panowie czyli jak wykręcałem całą kolumnę żeby zmienić łożysko (aby nie zgubić kątów) a odpinałem drążek to muszę robić zbieżność ??

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 02 paź 2015, 16:01

Jeżeli sworznia i drążek wybiłeś z mocowań a nie wykręcałeś to nic nie musisz robić zbieżności.
1Z (Bosch juz zakończył karierę dzięki Muniorowi) + Ecu +Soft by Kostrz+Wtryski 216+Wolna odma;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga