[2.0 ABK] wymiana panewek
[2.0 ABK] wymiana panewek
Witam. Poszukiwałem samochodu lecz po ogladnieciu 9 szrotów mam dość. U siebie mam czerwone panewki, były opiłki w oleju przy wymianie, są przytarte gdyż kiedyś jak mi zalewało silnik przez niesprawna przepływke olej wymieszał się troche z benzyną. Nic nie stuka itd i teraz pytanie , czy jest sens samej wymiany? Bo tutaj ludzie wymieniają i cieszą się jazdą dalej nawet jak już jest stukanie. Mój mechanik twierdzi że jak już robić to odrazu z szlifem wału itd. Rocznie robie koło 35 tyś km. Silnik w dobrej kondycji, troszke głowica puka, pozatym trzyma kompresje ma 13.4-13.7 . Myślałem jeszcze nad wymiana silnika ale byłem popatrzec na 2 akurat były w aucie jeszcze zamontowane to odpuscilem bo wszystko dzwonilo, nawet pierścienie ale silnik rzekomo ma 220 tys przebiegu i 1200 zeta za to......
Jak wymiana może pomóc w dalszym zużywaniu się tego to wymienie bo nie są to duże koszta, ale czy pomoże na 100 % ?
Jak wymiana może pomóc w dalszym zużywaniu się tego to wymienie bo nie są to duże koszta, ale czy pomoże na 100 % ?
Ostatnio zmieniony 01 paź 2015, 19:55 przez matys210, łącznie zmieniany 1 raz.
No bo w sumie zrobilem od tamtego momentu 10 tys i nic sie nie działo, a tak przy okazji to zalałem go jeszcze motodoktorem (wiem kretynizm ale mechanik tak doradził) i co zrobić żeby zmienić na półsyntetyk? Przy okazji panewek moge wyczyścić od spodu jakimś środkiem no i wtedy głowica też by poszła do zrobienia , a co z reszta tj tłoki , kanały olejowe itd ?
Jak wyglądały te opiłki były wyczuwalne pod palcem czy mikro opiłki widoczne tylko w silnym strumieniu światła. Jakie masz ciśnienie oleju na w pełni rozgrzanym silniku i wolnych obrotach
Jeśli nic się nie dzieje a chciałbyś wymienić to trzeba obejrzeć wał i pomierzyć są do tego specjalne paski nazywają się plastigauge. Ja zamiast motodoktora włałbym liqui moly 8342 dodatek do oleju z MoS2.
Jeśli nic się nie dzieje a chciałbyś wymienić to trzeba obejrzeć wał i pomierzyć są do tego specjalne paski nazywają się plastigauge. Ja zamiast motodoktora włałbym liqui moly 8342 dodatek do oleju z MoS2.
Czyli to jest małe przytarcie 10kkm to jest sporo gdyby było coś poważnego już by się odezwało Decyzja jest do przemyślenia ruszenie panewek to jest zawsze poważna ingerencja i musi być to wszystko zrobione przez kogoś z dużym doświadczeniem klucz dynamometryczny certyfikowany, nowe śruby, specjalny smar na pierwszy rozruch itd... Poza tym to wcale nie muszą być panewki Co do ciśnienia trochę małe ale to zależy tez od oleju, przebiegu i temperatury oleju. Przyjęło się, że temp. oleju powinna wynosić w chwili mierzenia ok 80 stopni.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Żeby to stwierdzić to trzeba rozebrać dół i sprawdzić panewki korbowodowe a jak to główne to praktycznie równa się remontowi a może tuleja sworznia korbowodu albo na wałku pośrednim a może coś z góry łożyska ślizgowe się przytarły - nie wiadomo Sprawdź teraz olej odciągnij trochę strzykawką przez bagnet ok100ml poświeć latarką led i zobacz czy są mikro opiłki zmierz ciśnienie tylko, że moto doktor może fałszować wskazania podwyższać ciśnienie. To może pomóc podjąć decyzję.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie rozumiem "czerwone panewki". Pokazała się miedź i straciły kompozycję?
Jeżeli nic nie stuka a tylko straciły kolor i ciśnienie oleju w porządku to nic tylko wymienić same panewki (obowiązkowo nowe śruby/nakrętki stopek korbowodów) na Kolben Schmidt (bodajże ori) i zalać nowym olejem. Minimum 10W40 dobrej firmy. Po tym zabiegu dobrze wcześniej wymienić olej z filtrem.
Jeżeli nic nie stuka a tylko straciły kolor i ciśnienie oleju w porządku to nic tylko wymienić same panewki (obowiązkowo nowe śruby/nakrętki stopek korbowodów) na Kolben Schmidt (bodajże ori) i zalać nowym olejem. Minimum 10W40 dobrej firmy. Po tym zabiegu dobrze wcześniej wymienić olej z filtrem.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM