[B2 2.2 KK] Problem z zapłonem
- Krycha
- Forum Audi 80
- Posty: 5244
- Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
- Imię: Krystian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
[B2 2.2 KK] Problem z zapłonem
Pytanie mam do mądrzejszych głów. Pacjent oczywiście stare be dwa, a bolączka to brak zapłonu po kluczyku. Tzn auto odpala, światła są, nawiew jest, brak reakcji na liczniku, świeci się kontrolka ładowania aku ( brak ładowania ), dodatkowe zegary nie działają, brak kierunkowskazów... Jako żem laik z elektroniki sprawdziłem bezpieczniki i zamieniłem stacyjki ale nic to nie dało. Gdzie szukać ?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 02:53 przez Krycha, łącznie zmieniany 3 razy.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak nie ma zasilania na licznikach i świeci się kontrolka na zapalonym silniku to ładowanie jest, bo plus idzie z alternatora a masę sobie szeregowo przez inne rzeczy. Bo normalnie kontrolka gaśnie gdy dostaje dwa plusy, plus po zapłonie i plus z alternatora, gdy ładuje. A bez zasilania licznika dostaje plus z alternator i ciągnie masę przez inne wyłączone rzeczy i dlatego może świecić na odpalonym.Krycha pisze:świeci się kontrolka ładowania aku ( brak ładowania )
Najlepiej jakby dorwać schemat i prześledzić drogę tych rzeczy skąd idzie zasilanie i szukać w którym miejscu ginie. Tam jest skrzynka bezpieczników jak w B3/B4?
Ostatnio zmieniony 10 paź 2015, 07:43 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4734
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W B3 właśnie nie idzie jeden. Jeden to linia zasilająca mniej potrzebny osprzęt jak światła mijania/drogowe, ogrzewaniem wycieraczki w vagach nazwali to linia X albo linia 75 i jest ona odłączana przy pracy rozrusznika aby zmniejszyć pobór prądu.Krycha pisze: a myślałem że zapłon idzie jeden po stacyjce. Bezpieczniki są ok.
A druga linia to linia 15 czyli zwykły plusa po zaponie zasilający zapłon, liczniki, ECU. Nawet na kostce stacyjki i wtyczczce kostki powinny być oznaczenia:
30 stały plus
15 plus po zapłonie
75 plus po zapłonie odcinany
50 rozrusznik
86s styk na którym jest plus gdy kluczyk siedzi w stacyjce.
Więc dobrze jakbyś sprawdził czy na styku 15 pojawia się plus po włączeniu zapłonu. Oraz czy na stykach 30 (mogą być dwa) jest stały plus.
Dalej wchodzi do skrzynki bezpieczników na styk I15 (tutaj opis kostek i pinów skrzynki: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c )
Zasilanie na różne rzeczy wychodzi pinami C15A i B15A przez bezpiecznik nr 12 a B15 bez bezpiecznika.
Więc jak masz wszytko spięte sprawdzasz od stacyjki na pinie 15 czy masz plus po zapłonie. Jeśli tam będzie idziesz do skrzynki i najpierw sprawdzasz czy na bezpieczniku nr. 12 masz plus po zapłonie jeśli tam nie będzie sprawdzasz w kostce od tyłu I15 jeśli tam będzie sprawdzasz wszystkie C15A, B15A, B15. Jeśli tam będzie to schematy z B3 nie mają zastosowania albo masz jakąś rzeźbę. Zrób rzeźbę i puść sobie przez jakiś zewnętrzny bezpiecznik plus po zapłonie prosto z kostki do zasilania rzeczy których ci brakuje.