[b4 1.9 tdi 1z] jakie opony
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1z] jakie opony
panowie do tej pory jeździłem w lecie na oponkach 205/55 15 zastanawiam się nad kupnem troche szerszych 215 jednak zastanawiam się nad tym czy bez problemu wejdą na felge. jest gdzieś na feldze oznaczenie jak szerokie opony max na nią wejdą?? no i jak się na takich oponkach jeździ??
Bez przesady. 1 cm szersza opona nie zmieni nic ani w spalaniu, ani w przyśpieszaniu, ani w pływaniu w koleinach. Na 195 też pływa. A im niższy profil, tym opony mniej "pływają" na feldze i auto lepiej się trzyma drogi.RaKo pisze:Dlaczego nie 205/60/15 jak podaje fabryka :?: Na 55 tracisz troszke na komforcie i masz przekłamania na liczniku.215ki powinny wejść na ori alum bez problemu,pewnie wzrośnie Ci spalanie troszkę i auto może zacząć pływać w koleinach,zwiększy się też czas przyspieszenia auta.
W sumie zmiana opony z 205 na 215 nic Ci nie da. Jeśli chcesz, żeby auto lepiej się prowadziło zmień koła na 16. Opona będzie wtedy na niższym profilu i poprawi się przyczepność. Niestety komfort ucierpi. Ja jeżdżę w lecie na 205/55/16 i ta szerokość jest jak dla mnie wystarczająca.
Takiego oznaczenia na feldze nie ma. Jeśli to oryginał czyli 7 cali i 205 wyglądają normalnie, to na 215 nie zobaczysz różnicy.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
nivre, zmieni zmieni. przecież napisał,że jeździ na niższym profilu niż fabrycznie zalecany,jak ma się poprawić przyczepność na większym kole :?:
Na marginesie auto takie jak b4 na większych kołach wcale nie prowadzi się lepiej tylko gorzej.Miałem 17 cali 225/45/17 i jeździło się jak wozem drabiniastym.Pływał strasznie,przyspieszenia zero i brak hamowania.Plus to tylko wygląd.
Na marginesie auto takie jak b4 na większych kołach wcale nie prowadzi się lepiej tylko gorzej.Miałem 17 cali 225/45/17 i jeździło się jak wozem drabiniastym.Pływał strasznie,przyspieszenia zero i brak hamowania.Plus to tylko wygląd.
Nijak nie mogę zrozumieć o co Ci chodzi. Wiem, że jeździ na niższym profilu. No i co z tego :?: Przecież nie napisałem, żeby zakładał większe koła w znaczeniu większa średnica. Średnica najlepiej żeby została fabryczna. A przyczepność przy takim założeniu na 16 będzie lepsza niż na 15 niestety. Mniejszy profil na 16 = niższa opona = lepsza przyczepność i trzymanie na zakrętach :!: Gdyby było inaczej, to do sportowych samochodów nie zakładali by opon cienkich jak deska z profilem np. 35, tylko profil np. 70.RaKo pisze:nivre, zmieni zmieni. przecież napisał,że jeździ na niższym profilu niż fabrycznie zalecany,jak ma się poprawić przyczepność na większym kole :?:
Na marginesie auto takie jak b4 na większych kołach wcale nie prowadzi się lepiej tylko gorzej.Miałem 17 cali 225/45/17 i jeździło się jak wozem drabiniastym.Pływał strasznie,przyspieszenia zero i brak hamowania.Plus to tylko wygląd.
A co do twojego przypadku z 17, to nie dziwię się, że auto gorzej przyśpieszało. 225 to można sobie założyć, gdy ma się pod maską przynajmniej ze 180KM. A nie 90. Dlatego napisałem, że 205 do tego auta jest szerokością wystarczającą.
Kolego RaKo - ja używam auta do agresywnej jazdy szczególnie po zakrętach, bo to lubię. I na 195/65/15 nigdy nie pozwolił bym sobie na takie jeżdżenie jak na 205/55/16. Bo bym już dawno w rowie wylądował. I B4 na większych felgach i sportowym zawieszeniu, prowadzi się dużo lepiej niż na mniejszych felgach i zwykłym zawiasie. Problem w tym, że nie każdy to lubi. Jeden lubi pływać po drodze jak statkiem, drugi lubi jeździć jak wozem drabiniastym. Ja wolę to drugie, i dla mnie to jest plus.
KolegoPawelG ale co czuć :?: Bo ja nic nie czułem. A zmieniłem 195/65/15 na 205/55/16, i:
Ad.1. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem żadnej.
Ad.2. Różnicy w przyśpieszaniu nie zauważyłem żadnej - (taka sama średnica koła)
Ad.3. Przy zachowaniu średnicy koła i rozmiaru felgi (np.15 cali), i zmianie tylko samej szerokości opony ze 195 na 205 (czyli wysokość opony zostaje taka sama)- weźmy tu pod rozważanie np. oryginalne koła zalecane do B4 czyli: 195/65/15 zmieniamy na zamiennik 205/60/15 różnicy w pływaniu w koleinach nie zauważysz żadnej.
Różnicę zobaczył byś, gdybyś zmienił profil na niższy.
Ja różnicę w pływaniu w koleinach zauważyłem, ponieważ tak jak napisałem wyżej, teraz mam dużo niższy profil opony.
Także reasumując, to co napisał kolega RaKo, że przy zmianie szerokości z 205 na 215 wzrośnie spalanie, zacznie pływać w koleinach i zwiększy się czas przyśpieszania ma się nijak do rzeczywistości.
Lepsze lub gorsze przyśpieszanie, jak już to jest bardziej uzależnione od średnicy koła, a nie jego szerokości. Jeśli założy się koła z większą średnicą od zalecanych, dynamika się pogorszy. Jeśli założy się koła zmniejszą średnicą - przyśpieszanie się poprawi. Takie są prawa fizyki.
Dlatego napisałem, że zmiana z 205 na 215 nic mu nie da. A kolega hudy zrobi jak zechce.
A poza tym, to kolega pytał tylko czy 215 wejdą na felgę. Na co odp. została udzielona.
Pozdrawiam
jeśli nie zauważyłeś różnicy w przyspieszeniu (tak ze startu, bo potem to już faktycznie nie czuć) to nie znasz swojego samochodu. co z tego że średnica jest taka sama, jak powieżchnia styku jest większa i opory tarcia też. mowa oczywiście o słabych silnikach typu 1z, abt, abk..nivre pisze:KolegoPawelG ale co czuć :?: Bo ja nic nie czułem. A zmieniłem 195/65/15 na 205/55/16, i:
Ad.1. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem żadnej.
Ad.2. Różnicy w przyśpieszaniu nie zauważyłem żadnej - (taka sama średnica koła)
Ad.3. Przy zachowaniu średnicy koła i rozmiaru felgi (np.15 cali), i zmianie tylko samej szerokości opony ze 195 na 205 (czyli wysokość opony zostaje taka sama)- weźmy tu pod rozważanie np. oryginalne koła zalecane do B4 czyli: 195/65/15 zmieniamy na zamiennik 205/60/15 różnicy w pływaniu w koleinach nie zauważysz żadnej.
Różnicę zobaczył byś, gdybyś zmienił profil na niższy.
Ja różnicę w pływaniu w koleinach zauważyłem, ponieważ tak jak napisałem wyżej, teraz mam dużo niższy profil opony.
co do kolein to już mnie nikt nie przekona, bo między 195 a 205 różnica jest diametralna.
Różnicę ze startu zauważyłem taką, że na 195 wrzucając 2 zrywa mi przyczepność i pali gumę (tracąc przy tym cenne milisekundy :mrgreen: ), a przy 205 wrzucając 2 zdąży tylko lekko kwiknąć. Więc w ogólnym rozrachunku jestem na zero :lol:PawelG pisze:jeśli nie zauważyłeś różnicy w przyspieszeniu (tak ze startu, bo potem to już faktycznie nie czuć) to nie znasz swojego samochodu. co z tego że średnica jest taka sama, jak powieżchnia styku jest większa i opory tarcia też. mowa oczywiście o słabych silnikach typu 1z, abt, abk..nivre pisze:KolegoPawelG ale co czuć :?: Bo ja nic nie czułem. A zmieniłem 195/65/15 na 205/55/16, i:
Ad.1. Różnicy w spalaniu nie zauważyłem żadnej.
Ad.2. Różnicy w przyśpieszaniu nie zauważyłem żadnej - (taka sama średnica koła)
Ad.3. Przy zachowaniu średnicy koła i rozmiaru felgi (np.15 cali), i zmianie tylko samej szerokości opony ze 195 na 205 (czyli wysokość opony zostaje taka sama)- weźmy tu pod rozważanie np. oryginalne koła zalecane do B4 czyli: 195/65/15 zmieniamy na zamiennik 205/60/15 różnicy w pływaniu w koleinach nie zauważysz żadnej.
Różnicę zobaczył byś, gdybyś zmienił profil na niższy.
Ja różnicę w pływaniu w koleinach zauważyłem, ponieważ tak jak napisałem wyżej, teraz mam dużo niższy profil opony.
co do kolein to już mnie nikt nie przekona, bo między 195 a 205 różnica jest diametralna.
A poza tym, to narysuj sobie na kartce powierzchnię styku z podłożem opony 195 i 205. Zobaczysz czy będzie duża różnica. Jeśli opory toczenia zwiększyły by się znacząco, zwiększyło by mi się również spalanie. Nie przekonasz mnie więc, że szersza opona o 1cm zmieni coś w spalaniu/przyśpieszaniu.
I nic sobie nie ubzdurałem. Tak po prostu jest.
Pozdrawiam <ok>
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
nivre, no przecież napisałeś ,że zrywało Ci przyczepność a teraz nie rpbi już tak.Bo jest większe tarcie opór i przyczepność,przez co samochód jest mniej dynamiczny,(wolniejszy).Gubisz się w zenaniach.Nikt Cię na siłę nie przekona do tego jak jest w rzeczywistości,masz swój świat z oponami i jesteś w błędzie niech tak zostanie <ok>
- seriouskubus
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 15 maja 2007, 21:59
- Lokalizacja: Kraków