[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny
[1.9TDI 1Z] Turbina.
witam.mam pytanie dotyczace turbiny.przy przyspieszaniu slysze glosnie swiszczaca turbine.Sciagalem waz od turbo i wirnik nie ma tam luzu,moze ledwo wyczuwalny.Zawuwazylem,ze rura wydechowa jest przykrecona do turbo na cztery sruby,u mnie jest jebna urwana w turbo.Na ta srube nie trzyma.Czy to moze byc powodem swiszczenia ,taka nieszczelnosc przy rurze?prosze o odpowiedzi :shock:
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:44 przez wasermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
"na ucho" i ręcymaa panowie w jaki sposób najlepiej poszukać nieszczelności??
tzn ktoś wsiada i gazuje (tak żeby obroty podskakiwały do 2800-3000 i spadały do wolnych), a ty pochylasz się nad silnikiem i słuchasz gdzie świszczy. potem obmacujesz dokładnie wszystkie rury, bo jak dziura jest to palec zawsze znajdzie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
będe musiał to posprawdzac w wolnym czsie bo słysze właśnie lekki gwizdanie zwłaszcza na wysokich obrotach. nie jest to głośne ale jednak jest.wydaje mi się ze nie mam zadnej dziury bo wtedy ten dżwięk jest troche inny niż u mnie wystepuje no i podobno widać z tyłu czarny dym a u mnie w sumie zakopci jak obroty podejda do 3000 i więcej. a może tak ma być z tym gwizdanie kto wie :mrgreen:
Trochę gwizdania musi być. W 1,9TDI 1Z turbosprężarka nie pracuje głośno, ale jak się wsłuchać, to daje o sobie znać. Kopcenie to raczej w każdym Dieslu występuje, czasem większe, czasem mniejsze. Skoro twierdzicie, że Wasze 1,9TDI kopcą, to najwyraźniej nie jechaliście jeszcze np. Audi A6 C4 z silnikiem 2,5TDI. Każdy jeden egzemplarz gnieciony jak fabryka przykazała stawia za sobą śliczną, gęstą chmurę i... I co z tego? To Diesel, ma kopcić. To właśnie cały urok tych silników, jak widzę przed sobą TDI-ka stawiającego chmurę, to od razu jakoś pozytywniej patrzę na jego kierowcę :mrgreen:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Heh, z całym szacunkiem, ale mało widziałeś. Jak zdrowo przegniesz z AFR-em, to benzynka zakopci jak niejeden Diesel. Co do A6, to najbardziej kopcą silniki 2,5 R5 TDI. Mogą mieć przebieg nawet 250 000 a i tak będą kopcić. Nowe Diesle niestety mocno kopcą. Z silnika 1,5 dCi na podczas szybkiego ruszania potrafię wydusić śliczną chmurę, za to z Octavii II mimo chipa jakoś kopeć iść nie chce. Kwestia konkretnej konstrukcji. Często teoretycznie niekopcące układy common rail walą większą chmurę, niż pompy rzędowe w Mercedesach W -123, czy 124. Podsumowując dyskusję, Diesel kopcący na czarno to na prawdę nie objaw problemów, tylko specyfika konstrukcji. Nagle z wielkiego nadmiaru powietrza robi się jego niedobór i część ON-u spala się na C i CO, zamiast na CO2. Nothing special. Jak komuś bardzo przeszkadza, że jego Diesel kopci, to polecam podtlenek azotu. Chipowany o +30% silnik 1,9TDI przestaje zauważalnie kopcić przeważnie przy strzale rzędu +50, może +70KM.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka.
chciał bym w swoim autku zamontować wskaźnik turbiny to znaczy zeby mi wskazywał kiedy turbina chodzi a kiedy się wyłancza zeby np po jeździe wiedzieć kiedy samochód zgasić czy czasem turbina nie chodzi jeszcze jest coś takiego możliwe czy to jest trudne i ile by kosztowało?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:29 przez Audi 80 b4, łącznie zmieniany 2 razy.