Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Niskie doładowanie turbiny

ODPOWIEDZ
wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

[1.9TDI 1Z] Turbina.

Post autor: wasermann » 19 gru 2007, 17:03

witam.mam pytanie dotyczace turbiny.przy przyspieszaniu slysze glosnie swiszczaca turbine.Sciagalem waz od turbo i wirnik nie ma tam luzu,moze ledwo wyczuwalny.Zawuwazylem,ze rura wydechowa jest przykrecona do turbo na cztery sruby,u mnie jest jebna urwana w turbo.Na ta srube nie trzyma.Czy to moze byc powodem swiszczenia ,taka nieszczelnosc przy rurze?prosze o odpowiedzi :shock:
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:44 przez wasermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 gru 2007, 17:18

Jak powietrze będzie gdzieś uciekać to może z tego powodu świstać.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 gru 2007, 19:14

w tym silniku raczej nie powinno być słychać takiego wyrazistego świstu o którym piszesz więc jeśli widzisz że gdzieś jest nieszczelnośc to zaraz to usuń. A jeśli brakuje tej śruby to zakręć nową i zobaczysz wtedy

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 19 gru 2007, 19:42

obczaj też cały dolot. a kopci na czarno jak dociśniesz?? jak tak to na bank nieszczelność

wasermann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 17 gru 2007, 20:28

Post autor: wasermann » 19 gru 2007, 20:28

nie kopci.ona przyjechla z reichu i tam ktos urwal srube.trzeba teraz dospawac do niej druga,widze ze rura nie trzyma w tym miejscu.dlatego pytam czy swiszcze od tego. :?:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 19 gru 2007, 20:57

być może musisz poprostu to naprawić tak ja kpowinno być i sam sobie odpowiesz na to pytanie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 gru 2007, 22:41

a panowie w jaki sposób najlepiej poszukać nieszczelności??

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 20 gru 2007, 11:29

a panowie w jaki sposób najlepiej poszukać nieszczelności??
"na ucho" i ręcyma ;-)

tzn ktoś wsiada i gazuje (tak żeby obroty podskakiwały do 2800-3000 i spadały do wolnych), a ty pochylasz się nad silnikiem i słuchasz gdzie świszczy. potem obmacujesz dokładnie wszystkie rury, bo jak dziura jest to palec zawsze znajdzie ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 gru 2007, 13:22

będe musiał to posprawdzac w wolnym czsie bo słysze właśnie lekki gwizdanie zwłaszcza na wysokich obrotach. nie jest to głośne ale jednak jest.wydaje mi się ze nie mam zadnej dziury bo wtedy ten dżwięk jest troche inny niż u mnie wystepuje no i podobno widać z tyłu czarny dym a u mnie w sumie zakopci jak obroty podejda do 3000 i więcej. a może tak ma być z tym gwizdanie kto wie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 20 gru 2007, 14:03

Trochę gwizdania musi być. W 1,9TDI 1Z turbosprężarka nie pracuje głośno, ale jak się wsłuchać, to daje o sobie znać. Kopcenie to raczej w każdym Dieslu występuje, czasem większe, czasem mniejsze. Skoro twierdzicie, że Wasze 1,9TDI kopcą, to najwyraźniej nie jechaliście jeszcze np. Audi A6 C4 z silnikiem 2,5TDI. Każdy jeden egzemplarz gnieciony jak fabryka przykazała stawia za sobą śliczną, gęstą chmurę i... I co z tego? To Diesel, ma kopcić. To właśnie cały urok tych silników, jak widzę przed sobą TDI-ka stawiającego chmurę, to od razu jakoś pozytywniej patrzę na jego kierowcę :mrgreen:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 20 gru 2007, 16:01

Plastman, ja gniąte swojego i jakoś nie kopci :mrgreen: Nie wyobrażam sobie jazdy autem które zostawia chmury na dodatek czarne.Jak kopci to coś już jest albo dojechane albo gdzieś się zaczyna problem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 gru 2007, 18:54

Dzisiaj widziałem jak ruszała nowa A6 w dieslu. I co, i oczywiście czarny bąk musiał być a wątpie żeby auto było dojechane.

Tak jak pisze Plastman czarny dym w TDieslu to nic niezwykłego, normalka. Czarny dym w benzynie to już raczej coś nie tak :mrgreen:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 20 gru 2007, 18:59

Nowe diesle strasznie kopcą z miejsca,tak to każdy zakopci bo ropa się tak spala na czarno.Mówiłem o chmurach nie o pierdnięciu :-P
Nie widziałem czarnego dymu w benzynie.Jak już to siwy lub niebieski.

Awatar użytkownika
Plastman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 28 sie 2007, 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Plastman » 22 gru 2007, 00:20

Heh, z całym szacunkiem, ale mało widziałeś. Jak zdrowo przegniesz z AFR-em, to benzynka zakopci jak niejeden Diesel. Co do A6, to najbardziej kopcą silniki 2,5 R5 TDI. Mogą mieć przebieg nawet 250 000 a i tak będą kopcić. Nowe Diesle niestety mocno kopcą. Z silnika 1,5 dCi na podczas szybkiego ruszania potrafię wydusić śliczną chmurę, za to z Octavii II mimo chipa jakoś kopeć iść nie chce. Kwestia konkretnej konstrukcji. Często teoretycznie niekopcące układy common rail walą większą chmurę, niż pompy rzędowe w Mercedesach W -123, czy 124. Podsumowując dyskusję, Diesel kopcący na czarno to na prawdę nie objaw problemów, tylko specyfika konstrukcji. Nagle z wielkiego nadmiaru powietrza robi się jego niedobór i część ON-u spala się na C i CO, zamiast na CO2. Nothing special. Jak komuś bardzo przeszkadza, że jego Diesel kopci, to polecam podtlenek azotu. Chipowany o +30% silnik 1,9TDI przestaje zauważalnie kopcić przeważnie przy strzale rzędu +50, może +70KM.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

[1.9TDI 1Z] Turbosprężarka.

Post autor: Audi 80 b4 » 25 cze 2008, 23:19

chciał bym w swoim autku zamontować wskaźnik turbiny to znaczy zeby mi wskazywał kiedy turbina chodzi a kiedy się wyłancza zeby np po jeździe wiedzieć kiedy samochód zgasić czy czasem turbina nie chodzi jeszcze jest coś takiego możliwe czy to jest trudne i ile by kosztowało?
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:29 przez Audi 80 b4, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl