Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z odpalaniem na zimnym silniku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DiiLZone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2015, 12:16
Lokalizacja: Domaradz

[B4 2.0 ABT] Problem z odpalaniem na zimnym silniku.

Post autor: DiiLZone » 22 paź 2015, 16:41

Witam. Od pewnego czasu mam problem z odpaleniem swojego samochodu np po nocy albo po pracy (koło 17) mianowicie mam autko w gazie lecz pale na benzynie i przełączam na gaz po wkręceniu go na 2.5tys obrotów. Problem wygląda tak, że jak jest zimny kręci i nic na benzynie bez końca można kręcić. Czasem za drugim razem się odezwie ale jak nie złapie potem już nie ma szans na odpalenie i pale go wtedy na samym gazie i odpali chociaż ciężko i chwile schodzi zanim silnik rozruszam na tyle by się wkręcił na obroty na gazie. Ostatnio wymieniłem nastawnik przepustnicy też na org. Bosch lecz używany bo wcześniejszy się wieszał na obrotach czasem sam gasł na benzynie czy też gazie i miał "doła" na benzynie gdy wciskałem gaz od zera do 2tys około. Wymiana silniczka rozwikłała wszystkie problemu prócz odpalania na zimnym silniku bo to wręcz się sporo pogorszyło.. Wcześniej chociaż odpalał i gasł na benzynie jak zimny, teraz się nie chce odezwać czasem tylko za drugim razem odpali a jak nie złapie tak amen. To może być wina dalej tego silniczka krokowego ? Ciepły pali na benzynie za każdym razem praktycznie od strzała.

Audi 80 B4 2.0 90KM ABT listopad 94' gaz BRC instalacja z 11 lat ma tylko świeża butla roczna no i kable kopułka palec też nowe komplet z Beru.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2015, 16:47

DiiLZone pisze:Ostatnio wymieniłem nastawnik przepustnicy też na org.
a adaptację robiłeś bo chyba trzeba
DiiLZone pisze:Wymiana silniczka rozwikłała wszystkie problemu prócz odpalania na zimnym silniku bo to wręcz się sporo pogorszyło..
niebieski czujnik temp sprawdź, na forum jest o tym z milion postów

DiiLZone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2015, 12:16
Lokalizacja: Domaradz

Post autor: DiiLZone » 22 paź 2015, 16:51

Nie robił mi mechanik adaptacji bo odpalił mi bezproblemowo po przełożeniu silniczka więc chyba stwierdził, żeby zobaczyć jak będzie reagował na zimnym. Używane nastawniki też potrzebują adaptacji jeśli dobrze trzymają obroty ? Ponoć niekoniecznie właśnie, bardziej nowe. Pompka chyba też jest ok tym bardziej, że paliwa mam z 15l i zamontowany mam ten przekaźnik czy coś takiego co po przełączeniu na gaz wyłącza pompkę paliwową. Mógłbyś bliżej wyjaśnić co to za niebieski czujnik temp jak go zlokalizować samemu i sprawdzić ? Jestem ciemna masa w mechanice jedynie w teorii troszkę się obiło o uszy.

Awatar użytkownika
Marcin Smyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Marcin Smyl » 22 paź 2015, 17:49

Oba czujniki masz na króćcu. Jak patrzysz na silnik to po prawej stronie, wychodzą z tego gumowe węże. Interesuje Cię ten niebieski, wyjmij go, jest to bardzo łatwe, i sprawdź go czujnikiem, powinien wskazywać około 220 ohm. Kosznowego go jeśli dobrze pamiętam około 50 zł

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 paź 2015, 17:58

Marcin Smyl pisze: i sprawdź go czujnikiem,
jakim czujnikiem :?:
Marcin Smyl pisze:powinien wskazywać około 220 ohm.
tak a przy jakiej temp może jeszcze powiedz bo na pewno nie przy każdej


takie powinien mieć parametry

- przy 0°C 5000...6500 Ω
- przy 10°C 3300...4500 Ω
- przy 20°C 2200...3000 Ω
- przy 30°C 1500...2000 Ω
- przy 40°C 1000...1400 Ω
- przy 50°C 700...950 Ω
- przy 60°C 540...680 Ω
- przy 70°C 400...500 Ω
- przy 80°C 275...375 Ω
- przy 90°C 200...275 Ω
- przy 100°C 150...225 Ω

DiiLZone pisze:Używane nastawniki też potrzebują adaptacji jeśli dobrze trzymają obroty ?
może się mylę ale tak naprawdę chyba każdy powinno się adoptować

Awatar użytkownika
Marcin Smyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:42
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Marcin Smyl » 22 paź 2015, 18:24

Miernikiem sory :-D

DiiLZone
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 23 wrz 2015, 12:16
Lokalizacja: Domaradz

Post autor: DiiLZone » 22 paź 2015, 21:07

Dodam jeszcze, że byłem teraz go zapalić za radą mechanika. Kazał mi wcisnąć około 1/4 gazu i wtedy palić na benzynie i faktycznie samochód zapalił a był zimny bo wróciłem o 16 z pracy i tak stał a przejechałem tylko 3km z pracy więc stał prawie cały dzień. Zapalił puściłem nogę z gazu i trzymał obroty na niecale tysiąc może równe tysiąc także to chyba coś innego. Mówił, że jak tak auto zrobi to pewnie dalej silniczek krokowy będzie niesprawny ale jeszcze zadzwonię i zapytam co o tym myśli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl