[B3 2.0 3A] Ustawienie wolnych obrotów na 1000
[B3 2.0 3A] Ustawienie wolnych obrotów na 1000
Cześć. Da radę ustawić wolne obroty tak by miały około 1000? Obecnie mam 900 i budą telepie, plastiki trzeszczą. Gdy dodam gazu na 1000 to jest fajnie. Wiem, że na benzynie chyba nie da rady, bo tam steruje ECU, ale czy da radę jakoś ustawieniem LPG na to wpłynąć?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie ma takiej śrubki jak "regulacja obrotów na gazie" bo na gazie dalej obrotami steruje ECU silnika. A inne obroty na gazie są spowodowane złą mieszanką i przez to mogą być tylko niższe niż na benzynie. I właśnie stąd wzięło się pojęcie "regulacja obrotów na gazie" bo ktoś ustawi właściwą dawkę i obroty się podniosą na właściwy poziom. A zmniejszanie obrotów dawką gazu ma sens tak jak podczas pedałowania na rowerze hamowanie aby jechać wolniej zamiast słabiej naciskać na pedały.
A może telepać właśnie przez ubogą lub bogatą mieszanką, jeśli komputer silnika ma jeszcze regulacje i da radę otworzyć "krokowiec" na tyle, aby silnik na bogatej/ubogiej mieszance dał radę utrzymać zaprogramowane obroty. Co będzie skutkowało między innymi tym że silnik będzie chodził tak jakby chciał wyskoczyć z ramy.
A może telepać właśnie przez ubogą lub bogatą mieszanką, jeśli komputer silnika ma jeszcze regulacje i da radę otworzyć "krokowiec" na tyle, aby silnik na bogatej/ubogiej mieszance dał radę utrzymać zaprogramowane obroty. Co będzie skutkowało między innymi tym że silnik będzie chodził tak jakby chciał wyskoczyć z ramy.
Myślałem, że może da się ustawić w jakiś sprytny sposób te 1000 obrotów. LPG sobie ustawiam sam i nie da rady ustawić by mniej telepało. Co prawda parownik był regenerowany przeze mnie i może przez to nie jest idealnie. Trochę mnie to denerwuje, ale na pewno nie na tyle by kupować nowy parownik. Mam pierwszą generację.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Były kiedyś jakieś sprytne urządzenia które wpinało się w silniczek krokowy i uruchamiały się na gazie i podnosiły obroty silnika.dawid91 pisze:Myślałem, że może da się ustawić w jakiś sprytny sposób te 1000 obrotów.
Jeszcze możesz zobaczyć jak zachowają się obroty jak odłączysz wtyczkę od "krokowca" może akurat wskoczą na 1000. Jeśli będą OK to odcięcie krokowca na gazie będzie łatwe do zrobienia z użyciem uniwersalnego przekaźnika.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no ja tam nie wiem dokładnie ale ja kiedyś miałem tzn. tak twierdził gazownik że to jest do tego z tym że była to instalacja I generacji i chyba na gaźniku. Była tam taka śrubka którą jak się podkręciło to obroty rosły lub opadały ale tam było może ze ±200 obrmaciek889 pisze:Nie ma takiej śrubki jak "regulacja obrotów na gazie"
no też mi się wydaje że tu może być przyczyna i podniesienie tych obrotów nawet jak się jakoś da nie da zamierzonego efektumaciek889 pisze:A może telepać właśnie przez ubogą lub bogatą mieszanką,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
A jakie to są te obroty ogólne? Przecież je kontrolujesz przepustnicą.dawid91 pisze: Odłączenie krokowca chyba zwiększy mi ogólnie obroty, a nie tylko wolne.
Jeszcze wpadłem że można by wpiąć opornik w czujnik temperatury silnika załączany przekaźnikiem gdy silnik pracuje na gazie aby sterownik zwiększył obroty na ssanie. Na gazie ssanie nie będzie ale obroty będą wyższe.
Taką sztuczkę nawet zaleca firma VSI producent mega drogich instalacji LPG Prins (jakieś 3500zł za sekwencję do słabych 4 cylindrów). W niektórych samochodach VW gdy zimny silnik szarpie na gazie przy przyspieszaniu. Tylko w twoim przypadku trzeba by wstawić opornik ze 3000ohmów aby ECU było oszukiwane że silnik jest zimny.
http://obrazki.elektroda.pl/9860871200_1360269230.jpg