Witam
Mam w swoim cabrio trzy dodatkowe zegary dwa dzialaja normalnie(ladowanie i cisnienie oleju) lecz nie dziala czyjnik temperatury oleju. Gdy podpinam kabelek do czujnika zapala mi
sie kontrolka oleju na czerwono. Znajomy mechenik poradzil zeby wymienic czujnik wiec wymienilem lecz nie pomoglo.
fajnie by bylo gdyby wszystkie zegarki chodzily .
Dodam ze nie dziala jeszcze podswietlenie tych zegarow.
pozdrawiam V.
[B4 2.0 ABK] czujnik temperatury oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Musisz mieć coś pomieszane bo czujnik temp. oleju a czujniki ciśnienia od kontrolki to są różne czujniki.venuss pisze:Gdy podpinam kabelek do czujnika zapala mi
sie kontrolka oleju na czerwono.
Czujnik temperatury oleju wygląda tak: http://t.motocentrum.pl/002/E234/dokume ... -hella.jpg i powinien iść do niego kabel zielono-czarny.
Mam również dołożone te 3 zegary dodatkowe do swojego ABT i wszystkie działają plus podświetlenie lecz co jakiś czas zapala mi się kontrolka od oleju w liczniku Znajomy mówił, że przez te zegary dodatkowe robi się ten błąd i czasem świeci czasem nie. Oczywiście stan oleju jest ok z silnikiem nic się nie dzieje bo już z 10tys km zrobione tylko denerwuje mnie to, że się czasem zapala kontrolka od oleju. Da radę coś z tym zrobić czy wywalić po prostu diodę :lol: tak samo z Air Bagu tylko tamten cały czas świeci ^^
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To coś musicie mieć nieźle namieszane bo te rzeczy idą na całkiem oddzielnych kablach.
Raz że trzeba by było przedzwonić kable idące od czujników ciśnienia oleju do liczników czy dochodzi sygnał na odpowiednie piny i czy na odłączonym wszystkim nie ma żadnego przejścia masy czy do plusa.
Tak samo zrobić z kablem od temperatury oleju.
Trzeba wyjąć liczniki i we wtyczce mini-checka (ta biała na środku liczników) ustawić miernik na sprawdzanie diod (aby piszczał jak się zetknie końcówki miernika). Jedną końcówkę miernika podłączyć do masy (w dobre miejsce aby łączyło) a drugą do pinu 7.
Później pójść pod maskę i szukać po odłączeniu której wsuwki dźwięk na mierniku będzie się pojawiał albo znikał. Jeśli będzie milczał to trzeba wsuwkę pod maską dotknąć do masy. Wtedy będzie wiadomo czy kabel jest dobry i nigdzie nie przerwany.
I tak pin 7 kostki mini-checka powinien być połączony z bańką od wskaźnika ciśnienia oleju na złącze oznaczone WK
Pin 4 z czujnikiem na dole podstawy filtra (obok filtra oleju)
Dalej trzeba dostać się do kostki od dodatkowych zegarów i zrobić tak samo. Tylko tam do sprawdzenia pin 5: http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd5080275f4e6a8f
i jego kabel powinien być podłączony do czujnika temperatury oleju.
Raz że trzeba by było przedzwonić kable idące od czujników ciśnienia oleju do liczników czy dochodzi sygnał na odpowiednie piny i czy na odłączonym wszystkim nie ma żadnego przejścia masy czy do plusa.
Tak samo zrobić z kablem od temperatury oleju.
Trzeba wyjąć liczniki i we wtyczce mini-checka (ta biała na środku liczników) ustawić miernik na sprawdzanie diod (aby piszczał jak się zetknie końcówki miernika). Jedną końcówkę miernika podłączyć do masy (w dobre miejsce aby łączyło) a drugą do pinu 7.
Później pójść pod maskę i szukać po odłączeniu której wsuwki dźwięk na mierniku będzie się pojawiał albo znikał. Jeśli będzie milczał to trzeba wsuwkę pod maską dotknąć do masy. Wtedy będzie wiadomo czy kabel jest dobry i nigdzie nie przerwany.
I tak pin 7 kostki mini-checka powinien być połączony z bańką od wskaźnika ciśnienia oleju na złącze oznaczone WK
Pin 4 z czujnikiem na dole podstawy filtra (obok filtra oleju)
Dalej trzeba dostać się do kostki od dodatkowych zegarów i zrobić tak samo. Tylko tam do sprawdzenia pin 5: http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd5080275f4e6a8f
i jego kabel powinien być podłączony do czujnika temperatury oleju.
Ostatnio zmieniony 22 paź 2015, 20:41 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.