[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
zaworek na przewodzie idacym do pompy to jest dobre rozwiazanie, ktos to tak wymyslil, bo czasem lubi sie paliwo cofac z pompy paliwa do filtra/baku i wtedy trzeba dluzej krecic. ja tutaj obstawiam, brudny filtr paliwa tak jak kolega wczesniej, jak to nie pomoze to polecam sprawdzic ten maly zaworek na filtrze paliwa, bo oring w nim lubi byc nieszczelny. a chwile po zapowietrzeniu ukladu to nie bedzie chcialo tak odrazu odpalac bo trzeba przejechac troche kilometrow, zeby zniklo powietrze z ukladu. powietrze lubi sie tez pojawic jak sie ma malutko paliwa w baku, a dasz mu w palnik. wtedy w zakretach zaciagnie troszke powietrza, za nawet potrafi sie zapowietrzyc. jeszcze inna opcja to, ze gdzies zrobila sie nieszczelnosc w ukladzie paliwa, z baku do pompy. tez fajna opcja to co kolega wyzej pisal, zeby miec przewod zasilajacy przezroczysty, to duzo potrafi wyjasnic. a jeszcze taki myk jest, ze zaworek zwrotny sie czasem montuje na wejsciu do pompy bo zaworek zwrotny w pompie lubi puszczac paliwo i wraca do baku i wtedy jest powietrze w pompie i ciezko odpala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapewniam cię że nic nie pomoże nawet 10 zaworków zwrotnych ,zebyś nie wiem gdzie je zakładał .Pomaga tylko pozbycie się ori filtra ,na taki bez podgrzewaczawojtasny pisze:zaworek na przewodzie idacym do pompy to jest dobre rozwiazanie,
albo podobny ...sprawdzone i potwierdzone...i żadne zworki zwrotne nie sa tu do niczego potrzebneillusion pisze:wstawiłem PP 838/1,
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten zaworek nie moze nie trzymac ,o ile jest w calosci i sie ''nie wysypal'' moze sie tylko zapiec ,albo wlasnie ''wysypac'' ...takze wykrec i sprawdz ,bo czasem wypada zabezpieczenie ,wnetrznosci zaworka wypadaja i zaworek przestaje dzialac ...Prucz ''trzymania ''paliwa w pompie ,odpowiada za utrzymywanie odpowiedzniego cisnienia wewnetrznego.Jak sie ''wysypie'" ,to auto nie ma prawa jechac jak nalezy ,bo z braku odpowiedniego cisnienia wewnetrznego ,pompa nie przestawia dynamicznie kąta wtrysku ...widac to navagu ,w bloku 004 podczas jazdy ...zreszta i bez vaga czuc wyraznie ze nie jedzie jak nalezy No i oczywiscie po zgaszeniu silnika ,widac jak cofa sie paliwo ,co skutecznie utrudnia ponowne odpaleniewojtasny pisze:zaworek zwrotny zamontowałem bo ten zaworek zwrotny który jest w pompie paliwa to już prawie wogóle nie trzyma
[B4 1.9 1Z] cięzko pali na zimny silniku
witam mam problem z audi 1.9tdi 1z na pitburgu . ciężko pali na zimnym silniku jak już zapali to strasznie kopci i trzęsie silnikiem jak by nie chodził na wszystkie gary jak już silnik eis zagrzeje to chodzi już równo świece sa nowe żarowe filtr tez jest wymieniony i ustawiony kat wtrysku . zauważyłem tez ze stracił na mocy ciężko się rozpędza od 100km/h . czy to mogą być wtryski . i jak można sprawdzić wtryski czy nie leja z góry dziękuje za odpowiedz
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jeśli kąt ustawiony, świece nowe i grzeją to jeszcze podepnij vag by sprawdzić czy wszytko jest ok. Do sprawdzenie jeszcze rozrząd czy nie przeskoczył i koło zębate na wale aha i paliwo czy się nie cofa bo wtedy też będą takie jaja.
Zresztą to że masz nowe świece to i tak nic nie znaczy przy takich temperaturach jak teraz są. Zdrowy tdi z walniętymi świecami nawet przy minusowych temperaturach powinien odpalić.
Zresztą to że masz nowe świece to i tak nic nie znaczy przy takich temperaturach jak teraz są. Zdrowy tdi z walniętymi świecami nawet przy minusowych temperaturach powinien odpalić.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: cięzko pali na zimny silniku
Sprawdź korekcje na wtryskach jak już chcesz cos wiedzieć o nich.tiger209 pisze: czy to mogą być wtryski . i jak można sprawdzić wtryski czy nie leja
http://patrz.pl?1314299
pewnie taka sytuacja u Ciebie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ustawiałeś sam :?: Jeśli nie ,to czy widziałeś ustawioną wartość w BS na własne oczy :?: konkretnie jaka wartość została ustawiona :?:tiger209 pisze:ciężko pali na zimnym silniku jak już zapali to strasznie kopci i trzęsie silnikiem jak by nie chodził na wszystkie gary jak już silnik eis zagrzeje to chodzi już równo świece sa nowe żarowe filtr tez jest wymieniony i ustawiony kat wtrysku
Bardzo mało prawdopodobne ,bo wtryski nie padają z dnia na dzień .Najczęsciej przyczyną ciężkiego odpalania jest zaniżona wartosć kąta wtrysku (20 i mniej ) ,oraz powietrze w przewodach paliwowych ,które zwykle dostaje się do układu ''podgrzewaczem "paliwa,na głowicy filtra ,a często lużnymi opaskami na przewodach.Korekcje w bloku 013 coś nam powiedzą na temat wtyskiwaczy ,ale są przypadki (bardzo brudny nastawnik ),kiedy nawet na wtryskach w idealnym stanie ,korekcje będą kosmiczne i ktoś kto o tym nie wie ,wyciągnie błędne wnioskitiger209 pisze: czy to mogą być wtryski
-
- Forum Audi 80
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
- Lokalizacja: kierwiny
tak ustawialem sam kat wtrysku wynosi 50-51.nastawnik byl czyszczony bo szarpal po czyszczeniu juz nie szarpie. dzisaj zauwazylem ze co jakis czas widac powietrze w paliwie co jakies pol minuty ale malo. wstawiam zdjecie z vaga grupe 000 001 003 i 013 http://www.fotosik.pl/zdjecie/6ef586feac1bdff1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f398771c0a8b50e http://www.fotosik.pl/zdjecie/56ead4e7a638537e
[ Dodano: 2015-10-26, 20:01 ]
chcialem sie jeszcze zapytac czy jak bedzie powietrze w przewodach to przy odpaleniu bedzie mocno kopcil
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f398771c0a8b50e http://www.fotosik.pl/zdjecie/56ead4e7a638537e
[ Dodano: 2015-10-26, 20:01 ]
chcialem sie jeszcze zapytac czy jak bedzie powietrze w przewodach to przy odpaleniu bedzie mocno kopcil