Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 06 lip 2015, 17:47

Filtr juz zamówiony, jutro wymiana. Jak to nic nie da, sprawdzę zaworek zwrotny przy okazji, jednak ja go mam po filtrze (na przewodzie idącym juz do pompy, a nie od zbiornika do filtra zaraz przy nim pod maską..chyba go tam przerzucę przy okazji, bo tam powinien być?

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 06 lip 2015, 20:34

zaworek zwrotny ma byc na powrocie do baku :D przynajmniej tak jest u mnie i nie ma problemów z odpalaniem

Awatar użytkownika
wojtasny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:58
Lokalizacja: Czaniec / Sląsk

Post autor: wojtasny » 07 lip 2015, 19:50

zaworek na przewodzie idacym do pompy to jest dobre rozwiazanie, ktos to tak wymyslil, bo czasem lubi sie paliwo cofac z pompy paliwa do filtra/baku i wtedy trzeba dluzej krecic. ja tutaj obstawiam, brudny filtr paliwa tak jak kolega wczesniej, jak to nie pomoze to polecam sprawdzic ten maly zaworek na filtrze paliwa, bo oring w nim lubi byc nieszczelny. a chwile po zapowietrzeniu ukladu to nie bedzie chcialo tak odrazu odpalac bo trzeba przejechac troche kilometrow, zeby zniklo powietrze z ukladu. powietrze lubi sie tez pojawic jak sie ma malutko paliwa w baku, a dasz mu w palnik. wtedy w zakretach zaciagnie troszke powietrza, za nawet potrafi sie zapowietrzyc. jeszcze inna opcja to, ze gdzies zrobila sie nieszczelnosc w ukladzie paliwa, z baku do pompy. tez fajna opcja to co kolega wyzej pisal, zeby miec przewod zasilajacy przezroczysty, to duzo potrafi wyjasnic. a jeszcze taki myk jest, ze zaworek zwrotny sie czasem montuje na wejsciu do pompy bo zaworek zwrotny w pompie lubi puszczac paliwo i wraca do baku i wtedy jest powietrze w pompie i ciezko odpala.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 07 lip 2015, 22:54

Przyczyną był podgrzewacz lub nieszczelność na filtrze/przewodach. Miałem dosyć, wyrzuciłem ori filtr, i wstawiłem PP 838/1, nowe przewody plus nowe opaski. Wszystko wróciło do normy. :-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2015, 23:31

wojtasny pisze:zaworek na przewodzie idacym do pompy to jest dobre rozwiazanie,
Zapewniam cię że nic nie pomoże nawet 10 zaworków zwrotnych ,zebyś nie wiem gdzie je zakładał .Pomaga tylko pozbycie się ori filtra ,na taki bez podgrzewacza
illusion pisze:wstawiłem PP 838/1,
albo podobny ...sprawdzone i potwierdzone...i żadne zworki zwrotne nie sa tu do niczego potrzebne

Awatar użytkownika
wojtasny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 26 cze 2010, 09:58
Lokalizacja: Czaniec / Sląsk

Post autor: wojtasny » 09 lip 2015, 04:36

filtr oryginalny juz dawno wyrzuciłem i zamontowałem ten bez podgrzewacza i paliwo z powrotu wraca bezpośrednio do baku, a zaworek zwrotny zamontowałem bo ten zaworek zwrotny który jest w pompie paliwa to już prawie wogóle nie trzyma i paliwo się cofało...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 lip 2015, 08:44

wojtasny pisze:zaworek zwrotny zamontowałem bo ten zaworek zwrotny który jest w pompie paliwa to już prawie wogóle nie trzyma
Ten zaworek nie moze nie trzymac ,o ile jest w calosci i sie ''nie wysypal'' moze sie tylko zapiec ,albo wlasnie ''wysypac'' ...takze wykrec i sprawdz ,bo czasem wypada zabezpieczenie ,wnetrznosci zaworka wypadaja i zaworek przestaje dzialac ...Prucz ''trzymania ''paliwa w pompie ,odpowiada za utrzymywanie odpowiedzniego cisnienia wewnetrznego.Jak sie ''wysypie'" ,to auto nie ma prawa jechac jak nalezy ,bo z braku odpowiedniego cisnienia wewnetrznego ,pompa nie przestawia dynamicznie kąta wtrysku ...widac to navagu ,w bloku 004 podczas jazdy ...zreszta i bez vaga czuc wyraznie ze nie jedzie jak nalezy ;-) No i oczywiscie po zgaszeniu silnika ,widac jak cofa sie paliwo ,co skutecznie utrudnia ponowne odpalenie

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

[B4 1.9 1Z] cięzko pali na zimny silniku

Post autor: tiger209 » 25 paź 2015, 17:37

witam mam problem z audi 1.9tdi 1z na pitburgu . ciężko pali na zimnym silniku jak już zapali to strasznie kopci i trzęsie silnikiem jak by nie chodził na wszystkie gary jak już silnik eis zagrzeje to chodzi już równo świece sa nowe żarowe filtr tez jest wymieniony i ustawiony kat wtrysku . zauważyłem tez ze stracił na mocy ciężko się rozpędza od 100km/h . czy to mogą być wtryski . i jak można sprawdzić wtryski czy nie leja z góry dziękuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 paź 2015, 17:49

Jeśli kąt ustawiony, świece nowe i grzeją to jeszcze podepnij vag by sprawdzić czy wszytko jest ok. Do sprawdzenie jeszcze rozrząd czy nie przeskoczył i koło zębate na wale aha i paliwo czy się nie cofa bo wtedy też będą takie jaja.
Zresztą to że masz nowe świece to i tak nic nie znaczy przy takich temperaturach jak teraz są. Zdrowy tdi z walniętymi świecami nawet przy minusowych temperaturach powinien odpalić.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: cięzko pali na zimny silniku

Post autor: Krzysiek 84 » 25 paź 2015, 17:52

tiger209 pisze: czy to mogą być wtryski . i jak można sprawdzić wtryski czy nie leja
Sprawdź korekcje na wtryskach jak już chcesz cos wiedzieć o nich.

http://patrz.pl?1314299

pewnie taka sytuacja u Ciebie :-P

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 paź 2015, 18:50

A powietrza Ci nie ciągnie Z filtra

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 25 paź 2015, 21:22

Jutro podepne vaga i dam znać czy są jakieś błędy i korekcje wtrysku sprawdze. I sprawdze ten rozrząd i dam znać

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2015, 22:28

tiger209 pisze:ciężko pali na zimnym silniku jak już zapali to strasznie kopci i trzęsie silnikiem jak by nie chodził na wszystkie gary jak już silnik eis zagrzeje to chodzi już równo świece sa nowe żarowe filtr tez jest wymieniony i ustawiony kat wtrysku
Ustawiałeś sam :?: Jeśli nie ,to czy widziałeś ustawioną wartość w BS na własne oczy :?: konkretnie jaka wartość została ustawiona :?:
tiger209 pisze: czy to mogą być wtryski
Bardzo mało prawdopodobne ,bo wtryski nie padają z dnia na dzień .Najczęsciej przyczyną ciężkiego odpalania jest zaniżona wartosć kąta wtrysku (20 i mniej ) ,oraz powietrze w przewodach paliwowych ,które zwykle dostaje się do układu ''podgrzewaczem "paliwa,na głowicy filtra ,a często lużnymi opaskami na przewodach.Korekcje w bloku 013 coś nam powiedzą na temat wtyskiwaczy ,ale są przypadki (bardzo brudny nastawnik ),kiedy nawet na wtryskach w idealnym stanie ,korekcje będą kosmiczne i ktoś kto o tym nie wie ,wyciągnie błędne wnioski

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 26 paź 2015, 17:54

sprawdź cały uklad paliwowy czy nie masz wyciekow! (pompa,filtr paliwa,przewody po calej dlugosci auta,) jezeli to bedzie ok, to sprawdz konkretnie dawke i kat, a i jeszcze jedno sprawdz filterek paliwa w pompie wtryskowej!

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 20:01

tak ustawialem sam kat wtrysku wynosi 50-51.nastawnik byl czyszczony bo szarpal po czyszczeniu juz nie szarpie. dzisaj zauwazylem ze co jakis czas widac powietrze w paliwie co jakies pol minuty ale malo. wstawiam zdjecie z vaga grupe 000 001 003 i 013 http://www.fotosik.pl/zdjecie/6ef586feac1bdff1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7f398771c0a8b50e http://www.fotosik.pl/zdjecie/56ead4e7a638537e

[ Dodano: 2015-10-26, 20:01 ]
chcialem sie jeszcze zapytac czy jak bedzie powietrze w przewodach to przy odpaleniu bedzie mocno kopcil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl