Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] wymiana sprzęgła

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 maja 2013, 21:19

kup nowe wymiana w okolicach 250-350 zł jeżeli nie ma regulacji to nie widziwiamy

OgrzesiekO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 28 lip 2012, 21:34

Post autor: OgrzesiekO » 26 lip 2013, 11:44

Witam. Jeżeli chciałbym wymienić sprzęgło (objawy ślizgania się. Po zmianie biegu i dociśnięcia gazu na maxa obroty lecą do góry a samochód nie dostaje mocy i nie przyśpiesza) to przez co muszę przebrnąć ;-)

Pewnie ktoś z was wymieniał sprzęgło, prosiłbym krok po kroku opisać co należy zrobić.

Audi 80 b3

Z góry dziękuję i pozdrawiam :-)

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 26 lip 2013, 12:43

Rozpocznij działać, a samo się Tobie będzie pokazywało co trzeba zrobić . Filozofii wielkiej nie ma , ale dla kogoś kto robi to pierwszy raz, za łatwe nie jest. Ciężka i trudno dostępna artyleria.
Osobiście odradzam. Mechanior za robotę weżmie 200-300 zł ( zależy ) i po sprawie. Ja się na to porwałem i zrobiłem . Drugi raz, chociaż wiem co je grane, nigdy bym tego sam nie robił.

Szkoda nerwów, czasu i zastanawiania się czy się czegoś nie spier...niczy. Aczkolwiek do odważnych śFiat należy i jak byś chciał to w miarę możliwośći podpowiem i doradzę.

Nmo235
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 gru 2012, 22:35

Post autor: Nmo235 » 16 maja 2014, 21:13

Witam!Jestem swiezo po wymianie sprzegla i chce sie podzielic paroma spostrzezeniami odn tej roboty.Na forum spotkalem sie z opiniami,ze mozna to zrobic w pare godzin.Moze ich autorzy sa wybitnymi specami,ale ja,choc nie jestem amatorem mialem sporo klopotow.Owszem,pierwszy raz zwalalem skrzynie,wiec frycowe sie placi ;-) ale powiem,ze zaczelismy we dwoch i majac dzien wczesniej odkrecone polosie,przewody,oslony itp drobiazgi zeszlo nam 6 godzin tylko do polozenia skrzyni na podlodze,a nie obijalismy sie,bo to noc byla juz :-) Dla lepszego dostepu polecam zdjac caly zespol drazkow,bardzo pomaga.Tak samo wyjecie baterii i podejscie przez klape pod nia.Z uwagi na mnogosc srub rozniacych sie srednica i dlugoscia sugeruje dokladnie opisywac,ktora gdzie byla.Wspornik skrzyni znajdujacy sie z jej prawej strony najlepiej byloby odkrecac przed zdjeciem skrzyni z walka,ale dostep do jednej sruby jest fatalny.My go odkrecalismy majac caly ciezar juz podparty klockiem :-) Bez zdjecia tego wspornika skrzynia nie chciala przejsc obok rury wylotowej z kolektora.Juz nie mowie,ze caly wydech srodkowy takze musi wyleciec :-) Dopiero bez wspornika skrzynka nam wyszla gladko.Moja sugestia odn montazu z powrotem,by ja zakladac bez niego,ale wtedy wroci temat jednej niedostepnej sruby.Najlepiej byloby zastapic oryginalnego imbusa dorobiona sruba z lbem 6-katnym,np 13mm,bo plaskim kluczem latwiej sie tam dostac.Wysprzeglik dokrecalismy,gdy skrzynia byla juz zalapana srubami.Jest to trudne,ale i tak latwiejsze niz wtedy,gdy wisi ona pod autem,a przewod hydrauliczny wcale nie ulatwia roboty.Tak jak Koledzy sugeruje wymiane uszczelniacza walu,a takze walka sprzeglowego skrzyni i wybieraka.I oczywiscie lozysko igielkowe w wale.Koszt zaden,a dostep teraz-nieoceniony :-) I jeszcze o lekkosci wysprzeglania.Ja mialem zalozone sprzeglo LUK-a,teraz jest Sachs i musze powiedziec,ze chodzi duzo lzej niz stare,ktore notabene wcale nie bylo az tak zuzyte.Tyle moich uwag,o ktorych pamietam,moze beda komus pomocne,bo ja tez z wielu innych tutaj,na forum skorzystalem :-)W razie pytan,pomoge w miare mozliwosci. Pozdrawiam! :-)

KamilJ.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 29 maja 2011, 10:53
Lokalizacja: podlasie

Post autor: KamilJ. » 26 paź 2015, 22:20

jakiego smaru uzyc do łożyska wyciskowego? Chodzi o te miejsce między lożyskiem a obudową wałka przy skrzyni na którym pracuje.

Już doczytałem, miedziowy lub litowy. Ewentualnie zapytam który byłby lepszy bo nie znam ich właściwiści?

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 27 paź 2015, 18:15

Ja kupiłem sprzęgło SACHS i też jest mięciutkie to wina docisku takie teraz robią jak dla mnie
to źle na ori było czuć jak wciskałeś a tu to tak lekko że ciężko wyczuć a i jeszcze jedno łożysko oporowe po ok 60 tys zaczeło chrobotać wsio w sklepie było kupione także nie polecam

iparts

Post autor: iparts » 29 paź 2015, 13:16

Jak to mówią jeszcze się taki nie urodził co by wszystkim dogodził. Jedni wolą wyraźnie wyczuwać że wduszają pedał sprzęgła a inni cenią sobie "delikatność". Ja należę do tych pierwszych, wiem o czym mówisz bo też po wymianie sprzęgła nie mogłem się przyzwyczaić do tego, że nie czułem jakiegoś mocnego oporu przy wciskaniu pedału ale można przywyknąć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl