[A4 B5] Grób TDi by Wodz,koła 20",engine AFN 235KM i 45
[A4 B5] Grób TDi by Wodz,koła 20",engine AFN 235KM i 45
Witam wszystkich.
Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).
Wyposażenie:
- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG
Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.
Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.
- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)
- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy
Zawieszenie:
- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.
- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów
Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.
- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19
Rok 2011.
Silnik.
- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)
Hamulce.
- nowe klocki(przód x3 tył x1)
Zawieszenie.
- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)
Zmiany zewnętrzne.
- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4
Rok 2012.
Silnik.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)
Hamulce.
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód
Zawieszenie.
- tulejki na tylniej belce
Zmiany zewnętrzne.
- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19
Rok 2013-2014
Silnik.
-wtryski 230
-turbina gt17
-centralny intercooler
-pompa wtryskowa 11
-włek SDi 38E
-regeneracja głowicy
-zmiana dołu silnika na 1Z :mrgreen: (stary się poddał po przeszło 540tyś)
-nowy rozrząd
-nowe sprzęgło x2
-soft x2
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-rozpórki przednie(gór,dół)
-gril S4
-koła 20"
-wnętrze RS4(fotele,kanapa tył,boczki drzwi)
Rok 2015.
Silnik
-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-zespolone lampy przód
-dokładka zderzaka przód
Hamulce.
-zaciski 4-tłoki brembo
-klocki i tarcze przód 345mm
-klocki tył
Zawieszenie.
-kompletne zawieszenie MS
Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis co się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.
Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo co jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"
Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.
Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.
Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.
Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.
Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.
Fotki kresek z różnych stage.
Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM
Stage 1 130KM/271NM
Stage 2 158KM/362NM
Stage 3 182KM/413NM
Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół
Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.
Kilka fotek autka.
Wersja zimowa,kilka fotek.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Moja przygoda z audi rozpoczęła się w marzec/kwietniu 2010 roku. Padło na audi A4 avant z pierwszych lat produkcji (1996r) oczywiście jak dla mnie z BDB motorem 1.9tdi AFN.
Audi przywiozłem sobie osobiście z Niemiec delikatnie uszkodzone(lampa, kierunek, zderzak i narożnik maski).
Wyposażenie:
- climatronik
- ABS
- centralny zamek(pilot)
- ele.szyby(przód)
- ele. grzane lusterka
- 2xAIR BAG
Zaraz po zakupie w 2010roku doprowadzałem auto do nie nagannego stanu technicznego,to był mój priorytet.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe, uszczelniacze: wałek rozrządu, wałek napędu waku pompy, na wale)
- pompa wody
- łożysko w rolce napędu wisco
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- do sprawdzenia poszedł alternator
- rozrusznik do regeneracji
- nowy interculer
- nowy wałek rozrządu
- nowe popychacze hydrauliczne(oczywiście komplet)
- sprawdzony został kompresor klimatyzacji
- nowe poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów
- oczywiście wszystkie płyny jak i filtry
- kompleksowe przeglądnięcie klimatyzacji z nabiciem jak i odgrzybieniem
- sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów
- nowe świece żarowe
- sprawdzenie ciśnienia sprężania
Jeśli chodzi o silnik i jego osprzęt to chyba tyle.
Następnie do przeglądnięcia poszło zawieszenie jak i układ hamulcowy wraz z napędowym.
- nowe przeguby zewnętrzne
- regeneracja zacisków hamulcowych przód i tył
- nowe klocki(przód tył)
- nowe tarcze hamulcowe przód
- przetoczenie tylnich tarczy hamulcowych
- wymieniona pompa hamulcowa
- nowy płyn hamulcowy
Zawieszenie:
- komplet zawieszenia mastersport
- nowe gwintowane zawieszenie
- sprawdzenie i ustawienie zbieżności przód tył
- nowe gumy na drążku stabilizacyjnym
Po tym dokładnym przeglądzie technicznym samochodu przyszedł czas na wnętrze, żeby mi się przyjemnie jeździło.
- wleciała kierownica z wersji S
- fotele wraz z tylnią kanapą 98r
- podsufitówka uszczelki, plastiki ala S4(czarne)
- podłokietnik z przodu
- jakaś tam tuba do bagażnika
- skrócenie lewarka zmiany biegów
Przyszedł czas na mały retusz zewnętrzny.
- brak emblematów na tylniej klapie
- usunięcie tylniej wycieraczki
- zmiana końcówki wydechu
- pozbycie się nakładek na progi
- pozbycie się nie starannie pomalowanych i poobrywanych dolnych listew na drzwiach
- założenie 19calowych kółeczek(wzór s-line) oponki 215/35/19
Rok 2011.
Silnik.
- wpięty box na pompe
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- koło pasowe na alternatorze
- napinacz osprzętu
- pasek osprzętu
- olej i filtry(5 albo 6 razy)
Hamulce.
- nowe klocki(przód x3 tył x1)
Zawieszenie.
- końcówki drążka(x2 i ustawienie geometrii przedniej osi)
Zmiany zewnętrzne.
- nakładki progowe S4
- listwy drzwi dolne S4
Rok 2012.
Silnik.
- kompletny rozrząd (wszystkie rolki oczywiście nowe)
- pompa wody
- pasek osprzętu
- olej i filtry(x4)
Hamulce.
- klocki i tarcze przód
- klocki i tarcze tył
- czujnik ABS prawy tył i lewy przód
Zawieszenie.
- tulejki na tylniej belce
Zmiany zewnętrzne.
- Zderzak tylni S4
- zderzak przód S4
- opony x4 225/35/19
Rok 2013-2014
Silnik.
-wtryski 230
-turbina gt17
-centralny intercooler
-pompa wtryskowa 11
-włek SDi 38E
-regeneracja głowicy
-zmiana dołu silnika na 1Z :mrgreen: (stary się poddał po przeszło 540tyś)
-nowy rozrząd
-nowe sprzęgło x2
-soft x2
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-rozpórki przednie(gór,dół)
-gril S4
-koła 20"
-wnętrze RS4(fotele,kanapa tył,boczki drzwi)
Rok 2015.
Silnik
-wymiana pierścieni tłokowych
-sprawdzenie głowicy
-nowy rozrząd wraz z pompą wody
-wtryski 270
-turbina gtb22
-chłodnica oleju wraz z podstawka z termostatem
-nowe uszczelniacze na wałek,wał itd
-nowy soft + późniejsza korekta końcowa
-kolejny większy cooler
-downpipe 3"
I zapewne o czymś zapomniałem,niestety już nie prowadzę tak szczegółowej lisy wymienianych części jak i płynów.
Zmiany zewnętrzne i wewnętrzne.
-zespolone lampy przód
-dokładka zderzaka przód
Hamulce.
-zaciski 4-tłoki brembo
-klocki i tarcze przód 345mm
-klocki tył
Zawieszenie.
-kompletne zawieszenie MS
Parę fotek z ostatnich prac nad moim "grobem" i mały opis co się działo. Po długim postoju autko zapaliło bez najmniejszego problemu,
lecz już przy rozgrzewaniu silnika pojawiło się bardzo dużo niebieskiego i białego dymu .Olej rozgrzany i wymieniony na nowy,
jazda próbna i nic a nic dymu nie ubywa.Myślę turbo w końcu powiedziało dość,montujemy GTB22 które czekało w kolejce w garażu.
Po montażu GTB nadal sporo niebieskiego i białego dymy,mała załamka pomiar ciśnienia nadal nie wiadomo co jest grane :facepalm: .
Głowica w górę i do sprawdzenia,stan perfekcyjny.Tłoki z bloku i jest winowajca,zapieczone pierścienie na trzecim cylindrze.
Wleciał nowy komplet pierścieni oczywiście na cztery gary.Motor wy składany i problem zginął,teraz możemy działać dalej .
Oczywiście pod nowe turbo wleciał nowy downpipe-r 3"
Następnie czas na większy intercooler,poprzedni wydawał mi się duży do puki nie przymierzyłem obecnego.
Chłodzenie silnika również pasowało poprawić,wpadła chłodnica oleju wraz z termostatem.
Na przód założyłem większe hamulce 345mm na cztero-tłokach brembo.Wizualnie nadal za małe do kół 20",ale skuteczność w porządku.
Od 2010r nie ruszałem zawieszenia przód więc czas na komplet wahaczy.
Jak na dzień dzisiejszy to chyba tyle.Przy autku w większości dłubie sam i mam nadzieje że jeszcze parę setek tysięcy kilometrów mi posłuży.
Fotki kresek z różnych stage.
Seria przy przebiegu 510tys 113KM/235NM
Stage 1 130KM/271NM
Stage 2 158KM/362NM
Stage 3 182KM/413NM
Stage 4 235KM/450NM nadal seryjny dół
Tu mamy zestawienie wykresów po strojeniu i korekcie.
Kilka fotek autka.
Wersja zimowa,kilka fotek.
Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze.
Ostatnio zmieniony 13 sty 2016, 23:23 przez Wodz, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie też chwile było więcej,ale sprzęgło powyżej 470NM nie dawało już rady :-| Auto użytkuje na co dzień i na razie wystarcza.Obecny dół z 1Z też już ma zapewne nieźle nalatane.pukacinio pisze:kumpel wyciągną 270 na seryjnym dole
Dzięki wielkie.misiekb4 pisze:Fajna fura, dużo namodzone
Pozdrawiam.
- pukacinio
- Forum Audi 80
- Posty: 123
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:13
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
sprzęgło zmieniał kilka razy w roku były spieki kevlary cuda i tak nie dawało rady przy jego stylu jazdy :mrgreen: z nysy wracał bez sprzęgła (biegi na twardo) a i tak kilku objechał na autostradzie w tym seryjne audi s4 a po powrocie zaspawał tarcze na sztywno bo sprężynki zmieliło :shock: :mrgreen: wiem jak to jedzie i zazdroszcze Ci avanta, kiedyś też doprowadze dizla do takich mocy <ok>
Hehe,też to przechodziłem i nawet sobie takie cudeńko zrobiłem.sprzęgło zmieniał kilka razy w roku
Gotowy docisk.
Ale już po pierwszej jeździe je zmieniłem. Tak jak pisałem wyżej auto to codziennego użytku,a ten zestaw był tak twardy że noga odmawiała posłuszeństwa po kilku km po mieście.
Może kiedyś wykorzystam potencjał gratów które mam obecnie pod maską.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI