Witam.
Ostatnio wkradl mi sie znowu jakis dziwny problem.
Trzy dni temu nie moglem odpalic auta. Myslalem ze padla pompka paliwa calkiem i odpalalem przez dwa dni z lpg. Po jakims czasie zapomnialem przelaczyc z pb na lpg przed odpaleniem i odpalil normalnie na pb z tym, ze mial bardzo niskie obroty na biegu jalowym. Zaczalem od tamtej chwili nasluchiwac czy w ogole pompa sie zalacza przy wlaczeniu zasilania i zauwazylem, ze raz jest zasilana a raz nie (nie buczy). Dodatkowo zastanawiajace jest to, ze czasem gdy silnik na lpg pracuje i na wysokich obrotach przelacze go na pb to dziala na pb a po wylaczeniu silnika nie chce startowac z benzyny. Co to moze byc?
Dodatkowo sprawdzilem przekaznik nr 10 (208) i w srodku wyglada ok. Nie jest zasniedzialy, bezpiecznik nr 13 tez jest caly.
Dodam jeszcze, ze jakis miesiac temu padla mi kostka w stacyjce i na szybko mechanik wstawil mi przekaznik i przycisk do odpalania silnika ale do tej pory wszystko gralo. Czy to mogloby wplywac na takie zachowanie pompki?
[b4 abt]zasilanie pompki paliwa
Odlaczylem go rano na te 15 minut i podzialalo ale tez na chwile. Potem znalazlem inny temat gdzies byl opis jak sprawdzic przekaznik od pompy:
Na przekaźniku masz rozpisane numery jego styków.
46/15-plus po włączeniu zapłonu
47/T-minus z komputera - to właśnie tym stykiem jest sterowane włączanie i wyłączanie pompki
48/30-stały plus - zasilanie dla pompki
52/87-tutaj idzie prąd załączany przez przekaźnik na pompkę
Po lewej stronie ukośnika masz oznaczenie na przekaźniku po prawej oznaczenie linii w instalacji elektrycznej (chyba tym jest oznaczone na skrzynce bezpieczników).
Sprawdź czy jest plus na 46 i 48 i czy zacznie chodzić pompka jeśli złączysz 48 i 52 nawet na wyłączonym zapłonie.
I czy na 47 pojawia się minus po włączeniu zapłonu.
Po zmostkowaniu 48 i 52 pompa sie nie zalacza. Plus jest na 46 i 48 wiec zasilanie ma. Na 47 nie ma minusa po zalaczeniu zaplonu bo po dotknieciu przewodem do masy iskrzy. Czy
Dodam, ze po tych zabiegach po wlaczenu zaplonu jest cisza- po wylaczeniu zaplonu pompa chodzi caly czas;p
dopiero gdy odlacze mase przy tylnej lewej lampie to pompa cichnie.
to moze byc wina jakiegos zwarcia? czy wina komputera?
Na przekaźniku masz rozpisane numery jego styków.
46/15-plus po włączeniu zapłonu
47/T-minus z komputera - to właśnie tym stykiem jest sterowane włączanie i wyłączanie pompki
48/30-stały plus - zasilanie dla pompki
52/87-tutaj idzie prąd załączany przez przekaźnik na pompkę
Po lewej stronie ukośnika masz oznaczenie na przekaźniku po prawej oznaczenie linii w instalacji elektrycznej (chyba tym jest oznaczone na skrzynce bezpieczników).
Sprawdź czy jest plus na 46 i 48 i czy zacznie chodzić pompka jeśli złączysz 48 i 52 nawet na wyłączonym zapłonie.
I czy na 47 pojawia się minus po włączeniu zapłonu.
Po zmostkowaniu 48 i 52 pompa sie nie zalacza. Plus jest na 46 i 48 wiec zasilanie ma. Na 47 nie ma minusa po zalaczeniu zaplonu bo po dotknieciu przewodem do masy iskrzy. Czy
Dodam, ze po tych zabiegach po wlaczenu zaplonu jest cisza- po wylaczeniu zaplonu pompa chodzi caly czas;p
dopiero gdy odlacze mase przy tylnej lewej lampie to pompa cichnie.
to moze byc wina jakiegos zwarcia? czy wina komputera?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
No jak zetkniesz masę z masą to nie za iskrzy. I nie próbuj tego piniu łączyć z plusem bezpośrednio albo z użyciem dużej żarówki bo spalisz ścieżkę albo tranzystor w komputerze benzyny!cielakoer pisze:Na 47 nie ma minusa po zalaczeniu zaplonu bo po dotknieciu przewodem do masy iskrzy. Czy
To fabryczna masa czy jakaś dokładana? Może ktoś zrobić sobie odcięcie pompy palwia na jakimś przekaźniku i przez to ją cały czas zasila.cielakoer pisze: dopiero gdy odlacze mase przy tylnej lewej lampie to pompa cichnie.
Dobrze jakbyś po połączeniu 46 i 48 zobaczył czy jest prąd na bezpieczniku 13 i na wtyczce pompy. Przy okazji możesz poszukać czy ktoś nie wstawił w okolicach "włazu" do zbiornika przekaźanika przeciwkradzieżowego ewentualnie spójrz pod siedzisko tylnej kanapy.