[B4 2.0 ABT] Czujnik położenia wału
[B4 2.0 ABT] Czujnik położenia wału
Witam. Czy ktoś mógłby mi napisać firmę i oznaczenie czujnika halla w moim modelu ? Albo chociaż zdjęcie/link z allegro do oryginału bym mógł sprawdzić cenę. Ponoć są dosyć drogie i lepiej poszukać na złomie. Dziś podpiąłem samochód pod kompa w celu sprawdzenia czujnika temp cieczy i faktycznie silnik miał z 60-70 stopni na wskaźniku a pokazywało na kompie, że jest 95 potem 100 stopni także dlatego mi pewnie rano nie odpala na benzynie bo okłamuje czujnik i dostaje za małą dawkę paliwa. Mechanik kazał mi jutro spróbować odpalić ze zdjętym kablem z czujnika bo wtedy na kompie pokazywało -50 stopni więc powinien dostać dobrą dawkę paliwa i jeśli odpali to wtedy zamówimy nowy czujnik. Błędu tego czujnika komp nie pokazał tylko widział komp zawyżoną temp ale znów pojawił się Błąd czujnika halla także mechanik mówił, żeby powoli się rozglądać za tym czujnikiem bo obroty falowały na kompie tak między 850 a 875
Aha tylko, że u mnie pojawił się tydzień temu przy odpalonym samochodzie lecz dziś byłem wymienić ten czujnik temp cieczy i już błędu halla nie ma a kasował go tydzien temu jakoś. Czyli narazie sobie dam spokój z tym czujnikiem ale znów wyskakuje błąd nastawnika przepustnicy choć zmieniłem i chyba coś z przepustnicą jeszcze może jakoś będzie odpalało i jeździło po wymianie samego tego czujnika cieczy zobaczymy wieczorem albo rano czy zapali bez problemu na benzynie.
Tak ponoć robi się adaptację ale bardziej potrzebne to jest przy wymianie na nowy nastawnik. Gdy się bierze używkę ze złomu jak ja wziąłem to już był jako tak ustawiony bo służył w innym aucie. Zmieniłem czujnik temp cieczy to teraz odpala na zimnym na benzynie lecz znów jakoś go dziwnie dławi na benzynie jak przygazuje podczas jazdy tak samo jakby po dodaniu gazu go zalewało bo nie odcina paliwa żeby szarpało autem czy coś tylko go dławi więc pewnie za dużą dawkę paliwa dostaje. Raz nawet nie zdążyłem przygazować do 2.5tys by przełączyło na benzynie bo go zdławiło i zgasł także problem dalej kurde.. Nie wiem za co się teraz zabrać czy szukać następnego nastawnika czy coś z wtryskiem przepustnicą ?
Na gazie pali i jeździ bardzo dobrze problem jest tylko przy benzynie. Zmiana czujnika temp cieczy pomogla, że odpala lecz znów jakby coś z dawką paliwa jakby za mało dostawał podczas jazdy czy coś. Myślisz, że odłączenie na 20min akumulatora a potem odpalenie auta na benzynie mogło by coś zmienić ? Dziwne ale wydaje się jakoś nie za bardzo możliwe w tym przypadku.
Czyli co mam w związku z tym teraz zrobić ? Dodam, że przed wymianą czujnika na benzynie chodził bardzo dobrze gdy był ciepły i palił wtedy też normalnie tylko na zimnym nie zapalił za nic a teraz zapali na zimnym,ciepłym to znów dławi go na benzynie Masakra z tymi samochodami ciągle coś... Już nie mam sił do tego auta.. Chce go zrobić bo idzie do zimy a przy -20 to sobie na pewno go nie odpale na gazie a znów co mi z tego, że odpale na benzynie jak przygazuje i zanim złapie na gaz to mi zgaśnie bo go zaleje czy coś.
Napisałeś, że potem mi powiesz co mam zrobić dalej więc chciałbym jeszcze do przodu się dowiedzieć czy to coś zmieni bym musiał robić ? Bo ja jestem ciemny w mechanice a póki co auto odpala i jeździ tylko jakby go zalewało na benzynie albo coś w tym stylu bo jak odpale przygazuje do 2.5tys zmieni sie na gaz i odrazu chce gasnac ale jak przytrzymam mu gazu to juz zaskoczy i chodzi dobrze potem na gazie a na benzynie nie do konca coś go dławi Samo odpięcie akumulatora co spowoduje ? Może coś poprawić w ECU odnośnie tej benzyny czy trzeba będzie dopiero później coś ustawiać ?