Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8s JN]Problem ze ssaniem ;[

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 03 lis 2015, 10:18

Witam, mam podobny problem. Również mam silnik JN i też jest taki problem z obrotami dodatkowo przy samym zapalaniu trzeba dodawać i trzymać przez chwilę gazu, żeby nie zgasł, ale po jakiejś minucie jest ok i nie chce gasnąć jednak jak jest już zagrzany też trzyma obroty na 1200 i nie wiem jak rozwiązać ten problem :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2015, 11:15

Z boku kolektora od strony filtra masz taki przykręcony zawór podnoszący obroty na zimnym silniku odepinij od niego kostkę i zobacz czy obroty sie zmienią. Może on się zacina.
Tutaj masz jego zdjęcie.

Ewentualnie przepustnica może być bardzo brudna.

A jeśli masz automat to podejrzewam, że masz jakiś układ zwiększający obroty po wrzuceniu biegu bo skrzynia wtedy stawia opór i obroty by spadły drastycznie.

Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 03 lis 2015, 12:56

A jest szansa, że jest to wina czujnika temperatury odpowiedzialnego za ssanie? często pojawiał się temat niebieskiego czujnika w króćcu, jednakże u mnie są 3 czujniki, ale żaden nie jest niebieski a w literaturze nie jest to sprecyzowane, który dokładnie to czujnik jest.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 lis 2015, 13:03

Możę być czujnik. Zazwyczaj do ECU jest czujnik z wtyczką tego typu: http://www.carid.com/images/bosch/repla ... sensor.jpg jeśli masz jeden taki czujnik to on jest od ECU.

Awatar użytkownika
Bina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
Imię: Pawel
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN+lpg
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Bina » 12 lis 2015, 22:38

Witam, przeprowadziłem zabiegi związane z czyszczeniem przepustnicy, nie było praktycznie tam jakiegokolwiek osadu, sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza, gdy jest zimny silnik jest otwarty natomiast rozgrzany - przelot zamknięty, wymieniłem również czujnik temperatury odpowiedzialny za sygnał do ECU. Jest dalej praktycznie to samo, jednak jeśli chodzi o zbyt małe obroty skorygowałem to śrubą regulacyjną podpierającą dźwigienkę, ciągniętą przez linkę gazu oraz śrubą odpowiedzialną za obroty, i jest lepiej jednak zagrzany ma obroty 1200 na benzynie i na gazie oczywiście po wrzuceniu biegu obroty opadają do 900/950 zimny równe 900, ale bez chodź małego dodania gazu nie ma szans na normalne zapalanie. Jaka jeszcze mogłaby być przyczyna tego? Przepływka? a ewentualny mechanizm regulujący obroty w przypadku aut ze skrzynią auto gdzie się znajduje? w książce "Sam naprawiam i reguluję" nie znalazłem informacji na temat istnienia tego układu :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl