[B3 1,8s JN]Problem ze ssaniem ;[
- Bina
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN+lpg
- Lokalizacja: Zabrze
Witam, mam podobny problem. Również mam silnik JN i też jest taki problem z obrotami dodatkowo przy samym zapalaniu trzeba dodawać i trzymać przez chwilę gazu, żeby nie zgasł, ale po jakiejś minucie jest ok i nie chce gasnąć jednak jak jest już zagrzany też trzyma obroty na 1200 i nie wiem jak rozwiązać ten problem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Z boku kolektora od strony filtra masz taki przykręcony zawór podnoszący obroty na zimnym silniku odepinij od niego kostkę i zobacz czy obroty sie zmienią. Może on się zacina.
Tutaj masz jego zdjęcie.
Ewentualnie przepustnica może być bardzo brudna.
A jeśli masz automat to podejrzewam, że masz jakiś układ zwiększający obroty po wrzuceniu biegu bo skrzynia wtedy stawia opór i obroty by spadły drastycznie.
Tutaj masz jego zdjęcie.
Ewentualnie przepustnica może być bardzo brudna.
A jeśli masz automat to podejrzewam, że masz jakiś układ zwiększający obroty po wrzuceniu biegu bo skrzynia wtedy stawia opór i obroty by spadły drastycznie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Możę być czujnik. Zazwyczaj do ECU jest czujnik z wtyczką tego typu: http://www.carid.com/images/bosch/repla ... sensor.jpg jeśli masz jeden taki czujnik to on jest od ECU.
- Bina
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 lip 2015, 17:13
- Imię: Pawel
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 JN+lpg
- Lokalizacja: Zabrze
Witam, przeprowadziłem zabiegi związane z czyszczeniem przepustnicy, nie było praktycznie tam jakiegokolwiek osadu, sprawdziłem zawór dodatkowego powietrza, gdy jest zimny silnik jest otwarty natomiast rozgrzany - przelot zamknięty, wymieniłem również czujnik temperatury odpowiedzialny za sygnał do ECU. Jest dalej praktycznie to samo, jednak jeśli chodzi o zbyt małe obroty skorygowałem to śrubą regulacyjną podpierającą dźwigienkę, ciągniętą przez linkę gazu oraz śrubą odpowiedzialną za obroty, i jest lepiej jednak zagrzany ma obroty 1200 na benzynie i na gazie oczywiście po wrzuceniu biegu obroty opadają do 900/950 zimny równe 900, ale bez chodź małego dodania gazu nie ma szans na normalne zapalanie. Jaka jeszcze mogłaby być przyczyna tego? Przepływka? a ewentualny mechanizm regulujący obroty w przypadku aut ze skrzynią auto gdzie się znajduje? w książce "Sam naprawiam i reguluję" nie znalazłem informacji na temat istnienia tego układu