Witam, wiem że tego typu tematów jest dużo, ale nie znalazłem w żadnym rozwiązania mojego problemu.
Przy ustawianiu zapłonu wg. instrukcji na forum, a dokładniej przy blokowaniu sterownika okazało się że problemem z zapłonem i pracą silnika jest niebieski czujnik temperatury - po odpięciu go auto zaczyna normalnie pracować. Dzisiaj wymieniliśmy czujnik i na nowym jest to samo Silnik przebiera i nie może się wkręcić na obroty.
Poza tym wymianie uległy kable, świece, kopułka, palec, przekaźnik 30.
Edit: następny problem - po zablokowaniu sterownika i ustawieniu zapłonu auto jedzie normalnie. Po zgaszeniu auta i odblokowaniu się sterownika, zapłon się rozregulowuje i auto znowu nie pracuje :evil:
[COUPE ABK] Niebieski czujnik temperatury
Rozrząd był ustawiany na znaki i sprawdzany starą metodą - ściągana pokrywa zaworów itp.
Wszystko jest ok, problem jest tego typu że silnik nie pracuje, mechanik blokuje sterownik - wyciąga wtyczke od niebieskiego czujnika, przegazowuje na 3 tyś obrotów 3 razy tak jak było w instrukcji na forum - ustawia na lampę zapłon i silnik pracuje normalnie. Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
Wszystko jest ok, problem jest tego typu że silnik nie pracuje, mechanik blokuje sterownik - wyciąga wtyczke od niebieskiego czujnika, przegazowuje na 3 tyś obrotów 3 razy tak jak było w instrukcji na forum - ustawia na lampę zapłon i silnik pracuje normalnie. Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie rozumiem, przy niezablokowanym nie ustawiszWiciunt pisze:Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
Ustawiasz go manualnie przesuwając aparat więc on nie ma możliwości sam się przesunąć no chyb że nie dokręcony ale to pomijamy. Jedynie ecu widzi złe ustawienie i koryguje.
a który rocznik auta, ktoś kto Ci ustawiał powinien widzieć czy kreska mu ucieka czy nieWiciunt pisze:Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownikaWiciunt pisze:Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
Chodziło mi o ustawienie zapłonu bez zablokowania sterownika. NvmPieterB pisze:nie rozumioemWiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Czy przy ustawianiu zapłonu na odblokowanym sterowniku, ustawienie zapłonu wraca do poprzedniego "stanu" po zgaszeniu silnika?
Rok produkcji 1992, kreska nie ucieka, ustawione jest na 6" i jest ok, auto reaguje na gaz, wkręca sie na obroty. Po zgaszeniu silnika nagle kreska ucieka i trzeba od nowa ustawiać.PieterB pisze:a który rocznik auta, ktoś kto Ci ustawiał powinien widzieć czy kreska mu ucieka czy nieWiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Jeśli tak to czy jest możliwe że sterownik nie zablokował się i trzeba go blokować VAGiem?? Jak można sprawdzić czy ten sterownik jest zablokowany :?:
Druga sprawa, po podpięciu niebieskiego czujnika też zaczyna wariować.
No ale kreska nie ucieka, ustawić da rade normalnie na te 6" i nic się nie dzieje do puki nie zgasi się silnika, bądź nie podepnie czujnika od tempPieterB pisze:to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownikaWiciunt pisze:Wiciunt napisał/a:
Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
Edit: Podejrzewam jeszcze jakieś problemy z elektryką - masą, swego czasu właśnie brak masy robił dziwne rzeczy z autem i pytanie czy problem nie powrócił.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to spróbuj zobaczysz jaki jest efektWiciunt pisze:Chodziło mi o ustawienie zapłonu bez zablokowania sterownika. Nvm
a to co to :?:Wiciunt pisze:Nvm
wiesz takiego przypadku nie miałem więc szczerze mówiąc nie wiem czemu takWiciunt pisze:PieterB napisał/a:
Wiciunt napisał/a:
Wiciunt napisał/a:
Wtedy gasi silnik, odpala go ponownie i silnik nie pracuje, po sprawdzeniu zapłonu okazuje się że jest przestawiony i trzeba ustawiać od nowa.
to by świadczyło o nie zablokowaniu się sterownika
No ale kreska nie ucieka, ustawić da rade normalnie na te 6" i nic się nie dzieje do puki nie zgasi się silnika, bądź nie podepnie czujnika od temp
Dalsza walka odbędzie się chyba dopiero po weekendzie, ale sprawdze ustawienie bez zablokowania sterownika.
Nvm - never mind - tł. "nie ważne"
Z pomysłów przychodzi mi jeszcze motyw z założeniem aparatu zapłonowego na platynki bez elektroniki
Nvm - never mind - tł. "nie ważne"
Szczerze mówiąc jak czytałem tematy odnośnie ABK to najbardziej liczyłem na Twoją pomoc Więc nie napawa mnie to optymizmem Ale dobra, będziemy walczyć i szukać dalejPieterB pisze:wiesz takiego przypadku nie miałem więc szczerze mówiąc nie wiem czemu tak
Z pomysłów przychodzi mi jeszcze motyw z założeniem aparatu zapłonowego na platynki bez elektroniki