Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT+LPG] Wskazania ciśnienia oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

[B4 ABT+LPG] Wskazania ciśnienia oleju

Post autor: dzanks » 19 gru 2007, 16:27

Wreszcie udalo mi sie choc jeszcze nie w pełni (brakuje mi czujnika temp. oleju) uruchomic dodatkowe zegary w moim aucie mam pytanie ile BAR powinien pokazywac zegar cisnienia oleju na zimnym silniku i na rozgrzanym (90stopni) na wolnych obrotach mam oryginalny czujnik VDO i zegary VDO ?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 gru 2007, 17:59

U mnie na nowym oleju, wolnych obrotach silnika i jego temperaturze ok. 90 stopni pokazuje 2 bary.

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 20 gru 2007, 09:06

no u mnie jest podobnie lekko ponad 2 bary na rozgrzanym silniku czyli mam ciśnienie w normie!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 gru 2007, 09:37

Na zimnym silniku 5 bar na rozgrzanym około 2 bar

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 20 gru 2007, 16:00

U mnie na zimnym silniku 5 bar, a minimalne cisnienie na wolnych obrotach przy temp oleju okolo 90 stopni 1,5 bara

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 20 gru 2007, 18:20

czyli jak silnik jest jeszcze nie wyjechany to musi trzymac ok 1,5-2,5 bar po rozgrzaniu tak? dobrze rozumiem?

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 20 gru 2007, 19:10

zasada jest taka, ze silnik przy temp oleju 80 stopni celcjusza (robocza temp oleju) i przy predkosci obrotowej 2000 obr/min powinien miec conajmniej 2 bary,
na wolnych obrotach dolna granica to 0,3 bara (cisnienie ktore podniesie olej na wysokosc ok. 35cm, czyli do walka rozrzadu).
Oczywiscie w praktyce kiedy silnik osiaga cisnienie oleju na wolnych obrotach ponizej 1bara, to wtedy powinno juz sie ogladac, czy popychacze zaworowe trzymaja, czy juz nie ma za duzych luzow na panewkach lub czy pompa olejowa jest sprawna (luzy zebatek pompy co wplywa znaczaco na jej wydajnosc, uszkodzony regulator cisnienia "nieszczelny po przez wytarcie").
Sam kiedys mialem okazje jezdzic starym ogorkiem, w ktorym na wolnych obrotach palila sie kontrolka oleju, a po dodaniu gazu gasla. Silnik tak przejezdzil jeszcze 120tys.km, az sie zajezdzil na "smierc".
Tak dla jasnosci moj silnik jezdzi na oleju Lotos 10w-40, a jego przebieg to 435000km

Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

Post autor: dzanks » 21 gru 2007, 16:20

dzieki za wyczerpującą odpowiedź! Zdrowych wesołych życze!

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 22 gru 2007, 11:44

U mnie na wolnych 1 bar, a po ostrym katowaniu z włączonym wentylatorem chłodnicy 0,8 bara. Na wysokich obrotach 4,5 bara. Zbyt duże ciśnienie oleju też nie jest dobre:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl