[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
Witajcie Panowie! Tydzień temu kupiłem sobie 80tkę z nagrzewnicą do wymiany. Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie, mam zdjętą już całą deskę, odkręcony wentylator na podszybiu, odkręciłem te dwie nakrętki w komorze silnika, ale za nic nie mogę jej teraz wyszarpać. Wydaje mi się, że coś na dole jeszcze trzyma, pytanie co? Jak to dalej wyciągnąć :?:
Aleksander_PL pisze:Witajcie Panowie! Tydzień temu kupiłem sobie 80tkę z nagrzewnicą do wymiany. Dzisiaj zabrałem się za rozbieranie, mam zdjętą już całą deskę, odkręcony wentylator na podszybiu, odkręciłem te dwie nakrętki w komorze silnika, ale za nic nie mogę jej teraz wyszarpać. Wydaje mi się, że coś na dole jeszcze trzyma, pytanie co? Jak to dalej wyciągnąć :?:
A rurki klimatyzacji, jeżeli takową masz?
- Aleksander_PL
- Forum Audi 80
- Posty: 130
- Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
- Lokalizacja: Elbląg
#ronni10 klimatyzacji nie ma Udało mi się, ale nie obyło się bez kilku trzasków Okazało się, że przede wszystkim przeszkadzał ten tunel nawiewu na nogi.
Ale to nie koniec wrażeń.
Okazało się, że poprzedni właściciel wcześniej wymieniał nagrzewnicę i nie uwierzycie jak ... Wyciął podszybie, a, że nadal nie chciała wejść to i rurki uciął aby weszło. Teraz to wszystko tak podrutowane i poskręcane na blaszki, jestem załamany, no jak można!?
Ale to nie koniec wrażeń.
Okazało się, że poprzedni właściciel wcześniej wymieniał nagrzewnicę i nie uwierzycie jak ... Wyciął podszybie, a, że nadal nie chciała wejść to i rurki uciął aby weszło. Teraz to wszystko tak podrutowane i poskręcane na blaszki, jestem załamany, no jak można!?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 21 lis 2015, 11:25
Fajnie, manual przydatny U mnie schody zaczęły się przy rozdzielaniu tuneli żeby nie rozszczelniać klimy, ale dałem radę PRZESTROGA! Nie kupujcie używanych nagrzewnic, ja tak zrobiłem i krućce były tak skruszałe, że podczas zakładania opaski końcówka krućca została w wężu, przez co byłem zmuszony kupić nową 7 dyszek za febi. grzeje całkiem przyjemnie, tylko muszę jeszcze raz odpowietrzyć układ
A ja mam pytanie odnośnie nagrzewnicy z klimą ałem już kawałek nagrzewnicy i chybą tą klapkę w tunelu środkowym i zaraz mnie coś trafi jak to ustrojstwo ściągnąć nie mam już deski i wszystko rozkręcone tak jak w instrukcji z ułamanym kawałkiem nagrzwnicy bo ta śrubka pod deską na nogi była nie zauważona a czytając instrukcjię zrozumiałem ze mam odkręcić srubkę od schowka i tak też zrozumialem
do rzeczy wszystko rozkręcone a nagrzewnica nie chce wyjść
[ Dodano: 2015-12-15, 22:33 ]
W sumie to chyba uszkodziłem klapkę mieszalnika ciepła
do rzeczy wszystko rozkręcone a nagrzewnica nie chce wyjść
[ Dodano: 2015-12-15, 22:33 ]
W sumie to chyba uszkodziłem klapkę mieszalnika ciepła
Sciągnąłem deskę i mam pytanie odnosnie dalszej naprawy
-czy do wyjecia obudowy nagrzewnicy musze odłaczac ciegna od sterowania nawiewu cz da sie to wciagnac jako całość?
-pod maską na pewno odkrecam dwie nakretki na grodzi ale czy musze tez te na podszybiu czy da sie wyciagnac samą obudowe nagrzewnicy bez demontazu tej czesci z wentylatorem
-po odkreceniu nakretek pod maska co trzyma nagrzewnice w środku? na dole z kanałem powietrznym jest tylko ta jeden wkręt:
-czy do wyjecia obudowy nagrzewnicy musze odłaczac ciegna od sterowania nawiewu cz da sie to wciagnac jako całość?
-pod maską na pewno odkrecam dwie nakretki na grodzi ale czy musze tez te na podszybiu czy da sie wyciagnac samą obudowe nagrzewnicy bez demontazu tej czesci z wentylatorem
-po odkreceniu nakretek pod maska co trzyma nagrzewnice w środku? na dole z kanałem powietrznym jest tylko ta jeden wkręt:
Więc wymieniłem nagrzewnicę i moje uwagi :
-żeby wyciągnąć zespół nagrzewnicy trzeba zdemontowac ten metalowy stelaż, obudowe która rozdziela powietrze na nogi z tyłu i tunele na nogi z tyłu.
-samą obudowe da sie odchylić do wnętrza bez demontażu linek od nawiewów, wyjmujemy starą wsadzamy nową - ja kupiłem Nissensa
-uważajcie na kable - ja muszę poprawić te od właczników na desce bo brakło parę cm i wyglądają nieestetycznie
-generalnie jedna z najgorszych robót w naszych autach - demontaż 2,5g, odcinanie ukręconej szpilki mocującej nagrzewnicę od strony silnika 1g, montaż niestety 8g -wszystko samemu było trochę ciężko heh
Plus jest taki że w starej nagrzewnicy złamał się króciec i to skłoniło mnie do całej wymiany - po wyjęciu okazało się ze zaczęła puszczać trochę i miałem charakterystyczne bulgotanie w nagrzewnicy - jeszcze trochę i byłaby powódź w środku - wytrzymała 27 lat <ok>
Teraz w środku jest wręcz upał, i wraz z chłodnicą i pompą wody wymienianą w tamtym roku mam wręcz nowy układ chłodzenia <ok>
-żeby wyciągnąć zespół nagrzewnicy trzeba zdemontowac ten metalowy stelaż, obudowe która rozdziela powietrze na nogi z tyłu i tunele na nogi z tyłu.
-samą obudowe da sie odchylić do wnętrza bez demontażu linek od nawiewów, wyjmujemy starą wsadzamy nową - ja kupiłem Nissensa
-uważajcie na kable - ja muszę poprawić te od właczników na desce bo brakło parę cm i wyglądają nieestetycznie
-generalnie jedna z najgorszych robót w naszych autach - demontaż 2,5g, odcinanie ukręconej szpilki mocującej nagrzewnicę od strony silnika 1g, montaż niestety 8g -wszystko samemu było trochę ciężko heh
Plus jest taki że w starej nagrzewnicy złamał się króciec i to skłoniło mnie do całej wymiany - po wyjęciu okazało się ze zaczęła puszczać trochę i miałem charakterystyczne bulgotanie w nagrzewnicy - jeszcze trochę i byłaby powódź w środku - wytrzymała 27 lat <ok>
Teraz w środku jest wręcz upał, i wraz z chłodnicą i pompą wody wymienianą w tamtym roku mam wręcz nowy układ chłodzenia <ok>