[80 B4 1,9TDI 1Z] Montaż klimatyzacji części i podłączenie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
He chyba niedokładnie opisałem co chcem wiedzieć
Znajmy ma abk z którego mogę wyciągnąć klimę i założyć do siebie i potrzebował bym listy rzeczy które muszę wyciągnąć aby móc ją do siebie założyć.
Poczynając od pompy po jakiś tam przekaźniki, chłodnica, czujnik temp itp, przycisk w konsolę to wiem co jeszcze, coś z pod deski też trzeba wyciągać?
Znajmy ma abk z którego mogę wyciągnąć klimę i założyć do siebie i potrzebował bym listy rzeczy które muszę wyciągnąć aby móc ją do siebie założyć.
Poczynając od pompy po jakiś tam przekaźniki, chłodnica, czujnik temp itp, przycisk w konsolę to wiem co jeszcze, coś z pod deski też trzeba wyciągać?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Manual do golasa:P
komora silnika:
Chłodnica wiatraki belka (chyba ze jakimś cudem masz już 1z,ACE ale raczej nie możliwe)
Skraplacz i uchwyt
Wiazka wentylatorów z renzystorem i przekaźnikami i bezpiecznikiem
Wszystkie węże klimy w komorze sinika (niskie i wysokie ciśnienie)
Sprężarka i łapa
Koło pasowe wału
Podstawa filtra kabinowego
Węzyk podciśnienia serwa (chyba ze masz taki sam bo możliwe ważne czy zawór zwrotny ma dwa wyjścia)
Zbiornik podciśnienia z zaworem
Jak i wężyki podciśnienia do klimatronika
Trójnik na czujnik g110 na wężu nagrzewnicy
Wnętrze:
Schowek i wszystko co do schowka montażowe
Wiązka spod deski do klimy z przekaźnikami (bodajże dwa sterownik i przekaźnik sprzęgła) ta wiązka jest z całą główną i albo dziargać albo jeżeli takie same wyposażenie przeciwmgłowy, regulacja świateł MC czy AC itd. to można w całości dać.
Nawiew cały z wiązką
Panel sterowania nawiewem z linkami lepiej i z włącznikiem
Guma osłonowa skraplacza z grodzi komplet (jest tam drut)
I najlepiej zwracaj uwagę na gumki śrubki itd by to mieć a nie wyrzucać. A wiązki w całości bez cięcia chyba że mozliwe to druga koncówkę mieć szczegulnie czerwoną 5pin jak da rady.
Jak cos mi sie przypomni to dorzuce
komora silnika:
Chłodnica wiatraki belka (chyba ze jakimś cudem masz już 1z,ACE ale raczej nie możliwe)
Skraplacz i uchwyt
Wiazka wentylatorów z renzystorem i przekaźnikami i bezpiecznikiem
Wszystkie węże klimy w komorze sinika (niskie i wysokie ciśnienie)
Sprężarka i łapa
Koło pasowe wału
Podstawa filtra kabinowego
Węzyk podciśnienia serwa (chyba ze masz taki sam bo możliwe ważne czy zawór zwrotny ma dwa wyjścia)
Zbiornik podciśnienia z zaworem
Jak i wężyki podciśnienia do klimatronika
Trójnik na czujnik g110 na wężu nagrzewnicy
Wnętrze:
Schowek i wszystko co do schowka montażowe
Wiązka spod deski do klimy z przekaźnikami (bodajże dwa sterownik i przekaźnik sprzęgła) ta wiązka jest z całą główną i albo dziargać albo jeżeli takie same wyposażenie przeciwmgłowy, regulacja świateł MC czy AC itd. to można w całości dać.
Nawiew cały z wiązką
Panel sterowania nawiewem z linkami lepiej i z włącznikiem
Guma osłonowa skraplacza z grodzi komplet (jest tam drut)
I najlepiej zwracaj uwagę na gumki śrubki itd by to mieć a nie wyrzucać. A wiązki w całości bez cięcia chyba że mozliwe to druga koncówkę mieć szczegulnie czerwoną 5pin jak da rady.
Jak cos mi sie przypomni to dorzuce
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11731
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Jarewa, dzięki
ps myślałem że trochę mniej tego będzie ale może damy radę
filtr kabinowy mam więc to chyba będzie zbędneJarewa pisze:Podstawa filtra kabinowego
tu nie bardzo kojarzę, u mnie jest regulacji świateł i przeciwmgłowe ale czy w tamtym aucie jest to nie wiem. Jeśli o to pytasz.Jarewa pisze:albo jeżeli takie same wyposażenie przeciwmgłowy, regulacja świateł MC czy AC itd. to można w całości dać.
ps myślałem że trochę mniej tego będzie ale może damy radę
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wiązka z pod deski jest w całości z reszta i nie ma oddzielnie Wiec jeżeli jest takie samo wyposażenie te same funkcje przycisk ABS przeciwmgłowe regulacja świateł licznik taki sam to wiązkę można w całości przenieś a jak coś ma więcej to też:P a jak mniej to nie wtedy trzeba wiązkę pruć i wyciągać kabelki od klimy i do swojej wiązki przełożyć.PieterB pisze:tu nie bardzo kojarzę, u mnie jest regulacji świateł i przeciwmgłowe ale czy w tamtym aucie jest to nie wiem. Jeśli o to pytasz.
po prostu łatwiejsze jest przełożenie niż rzeźbienie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Ja mam nieco inne pytanie dotyczące silnika 1Z z klimą manualną (Avant rok '95). Znalazłem na tym forum schemat podłączenia wentylatorów, ale nie wiem czy jest odpowiedni do mojego samochodu (schemat jest do Audi 90 '94, ja mam Audi 80 '95 Avant). Według schematu, klima załącza od razu drugi bieg (obydwa wentylatory na wysokich obrotach), natomiast pierwszy bieg to obydwa wentylatory na niskich obrotach. U mnie po włączeniu klimy jeden wentylator pracuje na wysokich obrotach, a jeden na niskich. Wynika to z tego, że jeden jest podłączony pod styk E3 opornicy, a drugi pod E2 (według schematu obydwa powinny być pod E3). Mam zamiar połączyć to tak jak fabryka nakazała, lecz chcę się upewnić czy schemat, który zamieszczam w załączniku jest prawidłowy Chciałbym się jeszcze dowiedzieć w którym miejscu masa wentylatorów połączona jest z masą karoserii ? U mnie ktoś masę wentylatorów połączył z CZERWONYM przewodem 6mm^2, który następnie został wciśnięty między minusową klemę, a czop akumulatora. Możecie sobie wyobrazić jak "pięknie" to wygląda...
http://www75.zippyshare.com/v/SG90aBLI/file.html
http://www75.zippyshare.com/v/SG90aBLI/file.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
Dziękuję Jedyne co się nie zgadza to kolory przewodów w wiązce do czujnika montowanego w chłodnicy, ale to szczegół. Zauważyłem natomiast, że pierwszy bieg wentylatorów nie działa. Cewka przekaźnika jest sprawna (słychać cykanie), ale nie pojawia się +12V na opornicy. Przypuszczam, że nie ma styku na stykach roboczych lub gniazdach przekaźnika. Jutro mam zamiar to naprawić, dam znać o rezultatach.
[ Dodano: 2015-11-14, 21:09 ]
Tak jak myślałem. Styki robocze przekaźnika pierwszego biegu wentylatorów, były mocno nadpalone i dlatego nie przekazywały napięcia. Wstawiłem nowy przekaźnik i działa prawidłowo. Pojawiła się natomiast kolejna anomalia. Po włączeniu klimatyzacji uruchamia się jedynie pierwszy bieg. Co ciekawe, uruchamia się on od razu po wciśnięciu przycisku A/C. Wcześniej gdy sprawny był tylko drugi bieg, załączał się on dopiero po kilkunastu sekundach od włączenia się sprężarki. Być może pierwszy też chciał się wtedy włączyć, żeby "przygotować" chłodnicę, ale wadliwy przekaźnik to uniemożliwiał. Jak "na krótko" łączę styki we wtyczce chłodnicy to działa i pierwszy i drugi bieg. Dlaczego więc klima uruchamia tylko pierwszy ? Czy może mieć na to wpływ temperatura powietrza atmosferycznego ? Może ECU "wie" że jest zimno i mimo zadziałania wyłącznika ciśnieniowego klimy, nie uruchamia drugiego biegu ?
[ Dodano: 2015-11-14, 21:09 ]
Tak jak myślałem. Styki robocze przekaźnika pierwszego biegu wentylatorów, były mocno nadpalone i dlatego nie przekazywały napięcia. Wstawiłem nowy przekaźnik i działa prawidłowo. Pojawiła się natomiast kolejna anomalia. Po włączeniu klimatyzacji uruchamia się jedynie pierwszy bieg. Co ciekawe, uruchamia się on od razu po wciśnięciu przycisku A/C. Wcześniej gdy sprawny był tylko drugi bieg, załączał się on dopiero po kilkunastu sekundach od włączenia się sprężarki. Być może pierwszy też chciał się wtedy włączyć, żeby "przygotować" chłodnicę, ale wadliwy przekaźnik to uniemożliwiał. Jak "na krótko" łączę styki we wtyczce chłodnicy to działa i pierwszy i drugi bieg. Dlaczego więc klima uruchamia tylko pierwszy ? Czy może mieć na to wpływ temperatura powietrza atmosferycznego ? Może ECU "wie" że jest zimno i mimo zadziałania wyłącznika ciśnieniowego klimy, nie uruchamia drugiego biegu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:41
- Lokalizacja: Żory
[B4 2.0 ABT] Podłączenie klimatyzacji
Witam wszystkich. Wiem, że było już mnóstwo tematów dotyczących klimy manualnej do ABT, ale żaden nie rozwiązuje podłączenia elektrycznego do końca i albo schematy są podane ale opisane dziwnymi oznaczeniami bez ich wytłumaczeniaa albo zdjęcia się "przedawniły" i został sam opis tak naprawdę nic nie wnoszący do tematu bez zdjęcia. Chciałbym żeby to był temat dla troche mniej potomnych w elektryce.
Dobra do rzeczy:) Ostatnio zachciało mi się klimy w moim ABT i wszystko szło ładnie pięknie i gładko dopóki nie przyszła pora na elektrykę A więc tak mam dokładnie taką samą wiązkę kabli jak na zdjęciach
http://speedy.sh/QXAXp/zdjecie-1.jpg
http://speedy.sh/ycKcZ/zdjecie-2.jpg
http://speedy.sh/B8V85/zdjecie-3.jpg
I teraz
1. Z bogiem sprawa bo jest na przekaźniku:) (numer 443 919 578 J?) Czym on steruje?
2. Jednopinowa kostka z żółto brązowym przewodem gdzie ją podłączyć?
3. Chyba masa?
4. Nie mam pojęcia
5. Nie mam pojęcia
6. Nie mam pojęcia
7. Łączymy z kostką numer (9)
8. Wpinamy do kostki od dmuchawy
9. Łączymy z kostką numer (7)
10. Bezpiecznik 60 A od dmuchawy czy od wentylatorów chłodnicy?
11. Kostka do przekaźnika 443 951 253 S Czym on steruje?
12. Ta kostka to chyba pod skrzynkę bezpieczników w wolne miejsce?
13. Przewód prądowy (+)
14. Znowu przekaźnik numer 443 955 532 C Czym on steruje?
15. Masa
16. Dziwna jednopinowa kostka z przwodem brązowo zielonym. Nie mam pojęcia do czego.
17. Tej kostki też nie wiem gdzie (przwód fioletowo niebieski)
19. Kostki na czujniki w skraplaczu
20. Kostka do sprzęgła sprężarki
18. Trzy przewody
* czerwono-czarny
*czerwono-zielony
*czerwono-biały
Jak je podłączyć do tej opornicy wentylatorów?
Wiem, że od wiatraków brązowe idą na masę, a te czarne na złączę E3 do opornicy gdzie do E3 chyba podłączony jest z wiązki kabel czerwono-czarny a jak pozostałe?
Dodatkowo jeżeli miałby ktoś konkretny schemat z opisem do mojego konkretnego modelu silnika to bym bardzo poprosił.
Dodatkowo schemat podłączenia tej opornicy
I schemat podłączenia klimatyzacji do mojego sterownika ( numer sterownika
8A0 907 311B)
Pozdrawiam i liczę na pomoc bo mnie normlanie chyba szlak trafi;/
Dobra do rzeczy:) Ostatnio zachciało mi się klimy w moim ABT i wszystko szło ładnie pięknie i gładko dopóki nie przyszła pora na elektrykę A więc tak mam dokładnie taką samą wiązkę kabli jak na zdjęciach
http://speedy.sh/QXAXp/zdjecie-1.jpg
http://speedy.sh/ycKcZ/zdjecie-2.jpg
http://speedy.sh/B8V85/zdjecie-3.jpg
I teraz
1. Z bogiem sprawa bo jest na przekaźniku:) (numer 443 919 578 J?) Czym on steruje?
2. Jednopinowa kostka z żółto brązowym przewodem gdzie ją podłączyć?
3. Chyba masa?
4. Nie mam pojęcia
5. Nie mam pojęcia
6. Nie mam pojęcia
7. Łączymy z kostką numer (9)
8. Wpinamy do kostki od dmuchawy
9. Łączymy z kostką numer (7)
10. Bezpiecznik 60 A od dmuchawy czy od wentylatorów chłodnicy?
11. Kostka do przekaźnika 443 951 253 S Czym on steruje?
12. Ta kostka to chyba pod skrzynkę bezpieczników w wolne miejsce?
13. Przewód prądowy (+)
14. Znowu przekaźnik numer 443 955 532 C Czym on steruje?
15. Masa
16. Dziwna jednopinowa kostka z przwodem brązowo zielonym. Nie mam pojęcia do czego.
17. Tej kostki też nie wiem gdzie (przwód fioletowo niebieski)
19. Kostki na czujniki w skraplaczu
20. Kostka do sprzęgła sprężarki
18. Trzy przewody
* czerwono-czarny
*czerwono-zielony
*czerwono-biały
Jak je podłączyć do tej opornicy wentylatorów?
Wiem, że od wiatraków brązowe idą na masę, a te czarne na złączę E3 do opornicy gdzie do E3 chyba podłączony jest z wiązki kabel czerwono-czarny a jak pozostałe?
Dodatkowo jeżeli miałby ktoś konkretny schemat z opisem do mojego konkretnego modelu silnika to bym bardzo poprosił.
Dodatkowo schemat podłączenia tej opornicy
I schemat podłączenia klimatyzacji do mojego sterownika ( numer sterownika
8A0 907 311B)
Pozdrawiam i liczę na pomoc bo mnie normlanie chyba szlak trafi;/
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8406
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
1- przekazik mi się nie podoba bo tam powinien być jeszcze jeden przekaźnik (sterownik spręzarki załącznik elektromagnesu)
2- podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej (i jest zonk bo w wiązce wentylatora nie ma wiązki tego czujnika a powinna być jak i pasująca wtyczka) ale mogli dać ciała ze czujnik nie potrzebny dali wyjście nie dali wejścia.
3-zależy od koloru kabla
4- wtyczka czujnik g110 (płynu chłodniczego) i dwa kable do sterownika ECU.
5-kick down możliwe i nie podłączamy to do skrzyni automatycznej szło. Podaj kolor kabla
6-Prawdopodobnie do lini diagnostycznej podaj kolor kabla
7-wtyczka umiejscowiona przy kolumnie kierowniczej jako nowa i podłanczona z wtyczką nr 9
8-Wtyczka do wiązki nagrzewnicy
9- to samo co nr7
10- bezpiecznik wentylatorów
11- Przekaźnik wentylatora 3/2 biegu
12- zamieniamy z istniejaca w skrzynce bezpiecznikowej
13-L30 stały plus w skrzynce bezpiecznikowej te szerokie wsówki
14-przekaznik 1/2 bieg wentylatora lub załacznik 1 biegu wentylatora z sterownika klimy
15-masa
16- nie mam pojęcia ale się dowie.
17-zasilanie czujnika w chłodnicy lub przekażników (zależne czy czujnik steruje masami czy plusami bo nie pamiętam) drugą koncówke znajdziesz w aucie)
18- Do podłączenia w rezystorze wentylatora chłodnicy trzy kable możliwe dwie konfiguracje 1,2 lub 1,2,3 bieg zależne od żółtej wtyczki koło 19 i od wtyczki czujnika w chłodnicy.
19- czujnik skraplacza wysokiego ciśnienia (wyłącznik awaryjny kompresora czujnik NC )
20-Podłaczenie kompresora elektromagnesu
Żółta wtyczka ten koło 19 to tez czujnik wysokiego ciśnienia na skraplaczu (awaryjny załącznik następnego biegu wentylatora chłodnicy czujnik NO)
2- podłączenie czujnika temperatury zewnętrznej (i jest zonk bo w wiązce wentylatora nie ma wiązki tego czujnika a powinna być jak i pasująca wtyczka) ale mogli dać ciała ze czujnik nie potrzebny dali wyjście nie dali wejścia.
3-zależy od koloru kabla
4- wtyczka czujnik g110 (płynu chłodniczego) i dwa kable do sterownika ECU.
5-kick down możliwe i nie podłączamy to do skrzyni automatycznej szło. Podaj kolor kabla
6-Prawdopodobnie do lini diagnostycznej podaj kolor kabla
7-wtyczka umiejscowiona przy kolumnie kierowniczej jako nowa i podłanczona z wtyczką nr 9
8-Wtyczka do wiązki nagrzewnicy
9- to samo co nr7
10- bezpiecznik wentylatorów
11- Przekaźnik wentylatora 3/2 biegu
12- zamieniamy z istniejaca w skrzynce bezpiecznikowej
13-L30 stały plus w skrzynce bezpiecznikowej te szerokie wsówki
14-przekaznik 1/2 bieg wentylatora lub załacznik 1 biegu wentylatora z sterownika klimy
15-masa
16- nie mam pojęcia ale się dowie.
17-zasilanie czujnika w chłodnicy lub przekażników (zależne czy czujnik steruje masami czy plusami bo nie pamiętam) drugą koncówke znajdziesz w aucie)
18- Do podłączenia w rezystorze wentylatora chłodnicy trzy kable możliwe dwie konfiguracje 1,2 lub 1,2,3 bieg zależne od żółtej wtyczki koło 19 i od wtyczki czujnika w chłodnicy.
19- czujnik skraplacza wysokiego ciśnienia (wyłącznik awaryjny kompresora czujnik NC )
20-Podłaczenie kompresora elektromagnesu
Żółta wtyczka ten koło 19 to tez czujnik wysokiego ciśnienia na skraplaczu (awaryjny załącznik następnego biegu wentylatora chłodnicy czujnik NO)
Ostatnio zmieniony 20 mar 2016, 09:01 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.