[B4 1.9 tdi 1Z] problem z olejem
[B4 1.9 tdi 1Z] problem z olejem
kupilem niedawo b4.Gosc wlewal olej mineralny.Czy moge zalac polsyntetyk czy sie nic nie stanie?auto troch glosno chodzi -wydaje mi sie ze popychacze,czy to od tego ze byl lany mineral?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Bez problemu możesz zalać półsyntetyczny olej, co do popychaczy możliwe ze jest zły filtr oleju (bez zaworu) moga wtedy stukać, ale moga też stukać jak bedą już zurzyte, wymnień olej kup pożadny filter i wtedy zobaczysz czy coś sie zmieni.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2007, 10:06 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [B4 1.9 tdi 1Z] problem z olejem
Ja tez mialem minerala jak kupowalem jakis castrol 15w40 i teraz zalany mam polsyntetyk Valvoline Maxlife Diesel 10W-40 i moze tylko wrazeni, a moze jakos ciszej jakby chodzil troche, ale to moze tylko autosugestia. Olej kupisz za 120-150zl/ 5l , wchodzi 3,5l i zostaje Ci 1,5l na dolewke + filterek oleju knecht oc221 lub mann730/1 (tylko pamietaj zeby byl z zaworkiem wiec jedynie te 2 polecam) moze byc tez filtron op 525/1 ale jakos mam przekonanie do knecha i manna, filtrona to fitry powietrza czy kabinowe sobie wstawilemwasermann pisze:kupilem niedawo b4.Gosc wlewal olej mineralny.Czy moge zalac polsyntetyk czy sie nic nie stanie?auto troch glosno chodzi -wydaje mi sie ze popychacze,czy to od tego ze byl lany mineral?
Pozdrawiam
Co do filtrów, to popieram TDI80, sam jeżdżę na filterku Knecht w moim 1,6TD. Olej polecam bardzo Liqui Moly półsyntetyk 10W40 do Diesli. Możesz też zalać Motul. Miałem ten sam dylemat, co Ty, bo miałem zalany mineral 15W40, ale zalałem silnik Engine Cleanerem firmy Motul, wylałem olej razem ze specyfikiem i wlałem półsyntetyk. Żadnych problemów. Wymianę będę teraz robić co 15 000km, jak oryginalnie zaleca producent. Reasumując wychodzi taniej, a silnik jeździ na lepszym oleju.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
TDI nie lubi oleju mineralnego, i nie powinieneś tak owego zalewać,hascher85 pisze:a ja mam pytanie bo kolega VIPER napisał ze jak sie zaleje mineralny to sie zarrznie turbo bo ja wlasnie chcialem zalewać mineralny bo myslalem ze mi sie silnik troche wyciszy teraz mam pólsyntetyk castrol magnatec do disla ale mi sie termin wymiany zbliza co o tym myslicie pozdrawiam
TDI80 pisze:teraz zalany mam polsyntetyk Valvoline Maxlife Diesel 10W-40 i moze tylko wrazeni, a moze jakos ciszej jakby chodzil troche, ale to moze tylko autosugestia.
Argumentuję to przygodą, jaką miałem z poprzednim autem. Był to Vw Golf 3 2.0 rok 1992 przebieg 180 tys silniczek śmigał jak motylek. Zawsze jeździłem na Sofimie (włoskie filtry), i nigdy nie było problemu. W końcu przy wymianie oleju pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu, gdzie ceny były porównywalne do sklepowych, i kupiłem olej oraz filtr aby wymiana była za free. Niestety nie było Sofimy a właśnie Filtron. Założyłem, i po jakimś czasie zaczął mi świecić olej przy jeździe na 5 biegu i obrotach w przedziale 1900-2500 oraz na prawych zakrętach. Zdziwiłem się i zacząłem szukać przyczyny. Wymieniłem czujniki ciśnienia, a problem dalej istniał. Męczyłem się tak do kolejnej wymiany oleju, i całkiem przypadkowo przy kupnie filtra, wpadł mi w ręce oryginalny niemiecki za 2 zł więcej niż Filtron. Od tego momentu wszystko było ok. I wtedy powiedziałem nigdy więcej Filtron. Mój brat też miał taki problem w swoim golfie 1, i też po zmianie filtru na inny niż Filtron wszystko było ok. Nie wiem, może trafiliśmy na felerną partię. Chociaż brat kupował filtr gdzie indziej. Nie wiem czym było to spowodowane. Na chłopski rozum, jeśli świeciła kontrolka - nie było wystarczającego ciśnienia w układzie. Więc gdzieś to ciśnienie ginęło po drodze. Tak czy inaczej, dla mnie jest bee. Pozdrawiam
Dziwne rzeczy opowiadasz o tych filtrach. Kilka ładnych lat jeździłem różnymi samochodami na filtrach Filtrona i nigdy nie miałem z nimi żadnych kłopotów. Może rzeczywiście trafiła ci się jakaś felerna partia. Teraz jeżdżę na filtrach Knechta lub Manna bo różnica w cenie jest naprawdę niewielka( kilka zł) a jakość pewnie lepsza.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Wg mnie wszystkie filtry to jedno i to smo badziewie tylko w innym opakowaniu.hascher85,zalanie mineralnego oleju napewno nie wyjdzi na dobre dla Twojego turba, wlej taki jak masz (pólsyntetyk) i niczym sie nie martw, i wątpie zeby po zalaniu mineralnego silnk ciszej pracował, predzej obstawiam na głośniejsza lub nie zmienioną prace.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko