[80 B4 2.6 ABC] trzęsie i szarpie całym autem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak nie będzie chodził na dwóch garach, które są jednej cewce to masz padniętą cewką albo jeden z kabli idący do tej cewki.
A kable standardowo, popryskać wodą i szukać przebić na całej długości przewodu i w okolicach świec. Sprawdzić miernikiem jaki stawiają opór (powinno być 6000 ohm), obejrzeć przyłącza do cewki i fajkę świecy, jeśli wysypie się z nich biały proszek to kable i czasami cewka jest do wywalenia.
Można też włożyć jakąś świece na zewnątrz (pamiętając aby dotykała do masy) i sprawdzić wzrokowo iskrę czy na wszystkich kablach jest taka sama.
A kable standardowo, popryskać wodą i szukać przebić na całej długości przewodu i w okolicach świec. Sprawdzić miernikiem jaki stawiają opór (powinno być 6000 ohm), obejrzeć przyłącza do cewki i fajkę świecy, jeśli wysypie się z nich biały proszek to kable i czasami cewka jest do wywalenia.
Można też włożyć jakąś świece na zewnątrz (pamiętając aby dotykała do masy) i sprawdzić wzrokowo iskrę czy na wszystkich kablach jest taka sama.
moja radośc trwała krótko bo myślałem ze to była wina przewodów, po założeniu nowych przewodów zapłonowych przejechałem 5 km i było wszystko fajnie bo był silnik nie rozgrzany. Teraz zrobiłem ze 40km i do momentu gdy silnik się nie rozgrzał to było ok a w momencie gdy złapał temp. robocza zaczął przerywac/ szarpać jakby nie pracował na wszystkie gary bez względu czy jechałem na lpg czy benzynie
[ Dodano: 2015-11-11, 11:58 ]
problem rozwiązany, rozpadł się przegub wewnętrzny. Został wymieniony na nowy
[ Dodano: 2015-11-11, 11:58 ]
problem rozwiązany, rozpadł się przegub wewnętrzny. Został wymieniony na nowy
wię tak.. sprawdziałem swiece sa ok wszystkie wykrecałem.
sprawdziałem wtryskiwacze i gdy wypinałem wpinałem to praca sie zmieniała na każdym. (kilka razy robiłęm)
i sprawdzałem kable na "moko" i swieca koło fajkek i gdzie niegdzie na kablu.
(wszystko sprawdzałem na Pb ale tez zauważylem (bo mi :tyka:silnik ze jak wypiołem jeden wtryskiwacz to cisza nastała.... ostatni na lewej głowicy. kable i cewka jest orginalna audi. a swiece dwu letnie NGk...
sprawdziałem wtryskiwacze i gdy wypinałem wpinałem to praca sie zmieniała na każdym. (kilka razy robiłęm)
i sprawdzałem kable na "moko" i swieca koło fajkek i gdzie niegdzie na kablu.
(wszystko sprawdzałem na Pb ale tez zauważylem (bo mi :tyka:silnik ze jak wypiołem jeden wtryskiwacz to cisza nastała.... ostatni na lewej głowicy. kable i cewka jest orginalna audi. a swiece dwu letnie NGk...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wcześniej nie doczytałem że widać przebicia, więc jeśli są to może być ich wina, choć powinno się dać znaleźć na których cylindrach będzie chodził źle po wypięciu wtryskiwaczy. Tutaj masz po dwa cylindry na jedna cewkę więc uszkodzony kabel po jednej stronie może powodować że drugi cylinder na tej samej cewce też będzie miał problemy z iskrą.
własnie na wsztskich chodzi dobrze. tzn jest rekacja po wyciagnieciu wtyczki trzesie sie , spadaja obroty.. kable ale jakie ? (firma) ceny szkokuja. a co do cewki to szkoda słów....
[ Dodano: 2015-11-14, 20:31 ]
na PB smiaga wszystko na wolnych obrotach nie przerywa, nie szarbie budą, chodzi równo malina wrecz,
a Lpg tu sa chody po przezuceniu szarpie budą tak jak kołyska, niemoze sie zebrac na obroty od 1 -3tys. na postoju tez rusza buda. wina lezy w lpg?
kilkukrotnie na zimnym i na CIepłym silniku przy jezdzie przy posaju reakcja taka sam i dodam czy z właczonym czy z wyłaczoną tą kostką... wiec <bezzsilny>
[ Dodano: 2015-11-14, 20:31 ]
Wypiołem ta szeroka i zero reakcji, ( a jesli mi zgasł i paliłem nia zapalił , wpuiołem i zapalił, to mugł złapac jakiegoś błeda? ) i tez ta wyaska wypinałem. i zero jakiejkolwiek reakcji.. ale..bzibzi pisze:wygląda na czyjnik walu moim zdaniem . odepnij na pracującym silniku czarna wtyczke która jest na podszybiu i zabacz jak będzie chodzil
na PB smiaga wszystko na wolnych obrotach nie przerywa, nie szarbie budą, chodzi równo malina wrecz,
a Lpg tu sa chody po przezuceniu szarpie budą tak jak kołyska, niemoze sie zebrac na obroty od 1 -3tys. na postoju tez rusza buda. wina lezy w lpg?
kilkukrotnie na zimnym i na CIepłym silniku przy jezdzie przy posaju reakcja taka sam i dodam czy z właczonym czy z wyłaczoną tą kostką... wiec <bezzsilny>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To trzeba było tak od razu że na gazie źle pracuje. Jak masz sekwencje montowaną w polsce to zazwyczaj pakuje się najtańsze podzespoły (szczególnie wtryskiwacze), które ledwo wytrzymują 50 tys. km. Jak pojeździ się trochę na rozregulowanej/wyeksploatowanej sekwencji to później trzeba trochę czasu aby ECU silnika nauczyło się podawać benzynę.
A zwykły gaz cóż ciężko wymagać od kawałka gumy odpowiedzialnego za dawkowanie gazu aby trzymał parametry.
A zwykły gaz cóż ciężko wymagać od kawałka gumy odpowiedzialnego za dawkowanie gazu aby trzymał parametry.
tak w polsce w tarnowie. i to wina tego by była??
ze tak pracuje ?no mam na gazie z ponad 40 tys...
teraz pisze bo dzis zauważyłem.
[ Dodano: 2015-11-14, 20:42 ]
a wydaje mi sie ze wczesniej bujałą buda ale sie wkrecał teraz jak pruszłąłem kostkami to nie wkreca sie. złapał błeda? naprawi sie? czy jak ?
ze tak pracuje ?no mam na gazie z ponad 40 tys...
teraz pisze bo dzis zauważyłem.
[ Dodano: 2015-11-14, 20:42 ]
a wydaje mi sie ze wczesniej bujałą buda ale sie wkrecał teraz jak pruszłąłem kostkami to nie wkreca sie. złapał błeda? naprawi sie? czy jak ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W tych samochodach błędy nie zmieniają pracy silnika a jak już to co niektóre i to do ponownego odpalenia. Możesz też odłączyć akumulator na kilka godzin to powinno skasować wszystko. Po odłączeniu przez jakiś czas może mieć wyższy obroty biegu jałowego.
A pod maską masz takie wtryskiwacze LPG: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_5_2.jpg ewentualnie w innym kolorze albo takie: http://img.gazeo.pl/gazeo_2014/LPG/Nowe ... che-HD.jpg ?
A pod maską masz takie wtryskiwacze LPG: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_5_2.jpg ewentualnie w innym kolorze albo takie: http://img.gazeo.pl/gazeo_2014/LPG/Nowe ... che-HD.jpg ?
jeden plus. zrobie tak ale jutro:))
dokłądnie to
https://www.google.pl/search?q=OMVL&rlz ... wo31ZkM%3A
Z tego co Pamiętam:
-Reduktor Silver
-listwa wtryskowa reg. z tego co odczytałem. a pod maska pisze OMVL niebieskie.
dokłądnie to
https://www.google.pl/search?q=OMVL&rlz ... wo31ZkM%3A
Z tego co Pamiętam:
-Reduktor Silver
-listwa wtryskowa reg. z tego co odczytałem. a pod maska pisze OMVL niebieskie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak reg-i to powinny jeszcze dawać radę. Jeszcze może reduktor tym cienkim gumowym wężykiem podciśnieniowym puszczać gaz do kolektora ale wtedy źle by odpalał.
Może być też układ zapłonowy (przewody jak wspomniałeś mają przebicie) na wykończeniu i dlatego na benzynie lepiej chodzi lepiej.
Zobacz też czy wężyk na górze kolektora nie odłączył się (zaznaczone na zielono w załączniku).
Może być też układ zapłonowy (przewody jak wspomniałeś mają przebicie) na wykończeniu i dlatego na benzynie lepiej chodzi lepiej.
Zobacz też czy wężyk na górze kolektora nie odłączył się (zaznaczone na zielono w załączniku).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Po pierwsze skoro przewody WN mają przebicia to trzeba kupić nowe i najlepiej markowe czyli NGK, a najlepiej BERU, bez względu na to czy to jest przyczyną problemów czy nie, bo prędzej czy później zaczną się cyrki, bo mamy taką, a nie inna porę roku. Po drugie LPG jest bardzo wyczulone na stan zapłonu, więc bardzo możliwe jest to, że zmiana przewodów WN naprawi problemy z LPG, a jeśli nie to wtedy trzeba jechać do gazownika