Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Wymiana uszczelki pod glowica

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

[B4 2.0 ABK] Wymiana uszczelki pod glowica

Post autor: dudi753 » 23 lis 2015, 19:39

Witam jestem nowy na forum wiec z gory przepraszam jeżeli coś złe napisałem.
A wiec tak pół roku temu miałem kłopoty z uszczelka pod głowicą,zbiorniczkiem wywalało cały płyn. Oddałem do mechanika odebrałem wszystko ładnie pięknie aż do teraz. Zaczęło ubywać mi płynu ze zbiorniczka,korek od wlewu oleju biały,węzę strasznie twarde,i z tłumika lecą dosłownie chmury wiec obstawiam ze to znowu uszczelka.Ale tym razem chce ja wymienić sam z tata który ma trochę o tym pojęcia.Ale mam kilka pytań

1. Jeżeli ściągamy głowice trzeba wyciągać szklanki,i spuszczać z nich olej bo podobno będą podparte zawory i samochód nie odpali ?
2. Jeżeli chce założyć stare szklanki trzeba je założyć w te same miejsca skąd je wyjęliśmy?
3.Czy samemu da się wymienić uszczelniacze zaworów ?
4. Jeśli "tłucze" 1 szklanka trzeba wymieniać komplet ?
5.Klucz do odkręcenia samych śrub głowicy to spline m12?
6.Czy to prawda ze najlepiej zakładać za każdym razem nowe szpilki?
7. Jeżeli chciał bym wymienić nakrętki od kolektora wydechowego szukać żaroodpornych czy "miedzionowych" miedzianych ?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lis 2015, 20:36

1. Do zdjęcia głowicy nie trzeba wyciągać wałka i szklanek.
2. Dobrze by było tak zrobić.
3. Jak najbardziej, tylko najwięcej zabawy jest z rozpięciem zabezpieczeń na trzonku zaworu nie posiadając narzędzi do tego.
4. Można wymienić jedną jak wiesz którą. A dla pewności że inna nie zacznie hałasować możesz wymienić komplet. Możesz też pobawić się w rozbieranie i czyszczenie swoich.
5. Różnie może być, możliwe że ktoś wymieniał już śruby to mogą być inne.
6. Tak, tylko tu masz śruby głowicy a nie szpilki.
7. Nie pomogę.

Jak będziesz wkładał szklanki spowrotem to od razu nie odpalaj, nich postoją kilka godzin bo mogą się rozsunąć i tragedia gotowa.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 23 lis 2015, 20:51

Dziękuje za pomoc ale mam pytanie co do tego "Jak będziesz wkładał szklanki spowrotem to od razu nie odpalaj, nich postoją kilka godzin bo mogą się rozsunąć i tragedia gotowa"

O co chodzi z tym rozsuwaniem sie szklanek ?

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lis 2015, 21:34

W szklance jest taki tłoczek, który wysuwając się kompensuje luz. Jeśli szklanka jest wymontowana to ten tłoczek może się wysunąć bardzo mocno. Jeśli próbowałoby się odpalać tak samochód może dojść do uszkodzeń bo wałek wciśnie zawór tak mocno że ściśnięta na maxa sprężyna go zatrzyma.

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 24 lis 2015, 08:02

Moze zna ktos jeszcze odpowiedz na 7 pytanie bo mam obrobione 2 nakretki i chce je wymienic tylko na jakie ?.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 30 lis 2015, 11:47

Ja założyłem zwykłe miedziowane, wymieniałem to 2 lata temu i nic się nie dzieje - więc spokojnie możesz zakładać takie. Co prawda mam ABT - ale konstrukcyjnie nic się tam nie różni. Nakrętki najlepiej od razu wymień wszystkie profilaktycznie. Ja szpilki też powymieniałem (oprócz dwóch które za chiny nie chciały dać się wykręcić).

Przy okazji że miałem zdjęty kolektor wydechowy - oddałem go do pospawania (miał dwie niewielkie rysy) i planowania powierzchni styku z głowicą. Najtrudniej odkręcić tam śruby łączące kolektor wydechowy z dalszą częścią wydechu (są niefortunnie usytuowane).

dudi753
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 24 sie 2015, 20:07
Lokalizacja: Zamość

Post autor: dudi753 » 02 gru 2015, 20:53

Dzieki za podpowiedzi.Sprawa już nie aktualna uszczelka zmieniona nakrętki i szpilki tez.Jak narazie wszystko w porządku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl