Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] szarpie na benzynie, na lpg ok

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

[B3 1.8 PM] szarpie na benzynie, na lpg ok

Post autor: tomi4m10 » 19 lip 2015, 12:00

Witam, auto chodzilo bez zarzutu, jednak brało olej, więc zmieniłem silnik, oraz założyłem instalację lpg 2 gen zamiast przekaźnikowej, po swapie auto nie chce się wkręcać na benzynie, dokładnie to wkręca się ale przerywa, szczególnie przy max wciśnietym pedale, wtedy się po prostu dławi, na lpg jest ok.

dodatkowy objaw to lekko trzęsący się silnik i lekko falujące obr na obydwu paliwach na biegu jałowym

/ mam 2 komplety układów zapłonowych, wszystko elegancko ustawione,stroboskop itp, więc zapłon mogę wykluczyć.
/zmieniony niebieski czujnik temp do ecu, po jego odłączeniu obroty wzrosły do obrotów jak na ssaniu, ale przestał trząść, jednak wkręca się tak samo źle.
/zaślepiałem wszystkie podciśnienia, uszczelniałem monowtrysk, nie pomaga.
/zmieniony filtr paliwa, pompa paliwa chodzi głośno, jednak od dawna tak chodziła i wszystko było ok, czy istnieje taka możliwość, że pompa daje za małe ciśnienie? sprawdzić póki co nie mogę, nie mam takiego manometru, jeśli jest taka możliwość, to kupię pompę.
/nowy silnik krokowy.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2015, 13:03 przez tomi4m10, łącznie zmieniany 1 raz.

Carrotka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2013, 15:13
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Carrotka » 19 lip 2015, 20:21

U mnie też na benzynie silnik szarpie i jest to odczuwalne w trakcie jazdy na niższych obrotach szczególnie. Okazało się, że auto gra nie na wszystkich garach jak powinno. Jeden działa nieprawidłowo. Na gazie jest to prawie nieodczuwalne.

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 23 lip 2015, 09:36

u mnie przyczyna byla przerwa w obwodzie sondy lambdy.

[ Dodano: 2015-07-23, 09:36 ]
Witam ponownie, niestety pomoglo tylko troche, ale teraz gdy mam podglad na sygnaly sondy, to widze, ze na benzynie caly czas bogata mieszanka, stoi na biegu jalowym na 0,8V, na lpg sonda ladnie oscyluje, wiec jest sprawna, tym bardziej, ze mam dwie i na obydwu to samo..., chwilowo jestem z daleka od auta, ale mysle jeszcze nad wtryskiwaczem, zeby sprobowac go podlaczyc na probe z pominieciem emulatora, moze emulator znieksztalca w jakis sposob sygnal sterujacy wtryskiwaczem?

tym bardziej, ze ten problem pojawil sie po zalaczeniu nowej intalacji lpg..

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2015, 11:00

tomi4m10 pisze: lpg sonda ladnie oscyluje
Nie mierzysz przypadkiem sygnału emulacji sondy? Wpinasz miernikiem w część przy kablu sondy czy w część idącą do instalacji samochodu?

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 23 lip 2015, 11:28

do kontrolera sondy czyli kompa lpg idzie caly czas prawdziwy sygnal prosto z sondy i poprzez interefejs mam na niego poglad, emulacja idzie Z kontrolera tylko na lpg(ale i tak wtedy wyswietlany jest prawdziwy sygnal sondy ktory sluzy do sterowania skladem mieszanki na lpg, nigdy sygnal emulacji), ja pisze o wartosciach na pb, takie same sa na ekranie co pomiar bezposredni multimetrem. (poza tym mam emulacje ustawiona na mase)


ale nalezaloby zaczac ten temat od tego, ze auto szarpie i podaje za bogata, albo nierowno mieszanke, od pierwszych sekund zimnego silnika, nie wiem jak jest w tym silniku ale w roznych innych sonda dopiero zalaczana jest do pracy po osiagnieciu przez silnik 70 stopni, w skrocie silnik powinien i tak hulac dobrze z rozlaczona sonda ew wiecej palic...


Robilem adaptacje przepustnicy, i o ile pamietam wtedy zaczela sonda pracowac na pb i silnik zaczal cieply rowno pracowac, ale z rana zapalam i jest znow problem, moze jeszcze jedna adaptacje?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2015, 11:44

Jak sprawdzasz w programie od LPG to OK.

A sprawdzałeś czy po odłączeniu akumulatora jest dobrze? Najlepiej przejechać kawałek bez przełączania na gaz.

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 23 lip 2015, 13:32

tak tak rozlaczalem na ponad pol godziny aku i bez gazu troche pojedzilem i nic.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 22 lis 2015, 22:18

mam u siebie podobny problem z obrotami na benzynie trzyma obroty na poziomie 500 obr i trzęsie silnikiem słabo sie wkręca na gazie nie ma tego problemu jest jakieś tam małe wibracja na jałowych obrotach ale obroty są wyższe gdzieś około 800 obr. auto mam 3 dni i dopiero zaczynam ale pierwsze co znalazłem to lekkie kapanie z weżka paliwowego przy tylnym lewym kole i brak filtra paliwa własnie przy tym kole obejma jest ale filtra nie ma musze wsadzić i jutro wskoczy rozrząd to sie go poprawnie ustawi bo może coś z rozrządem jest nie tak. jesli udało się wam rozpracować ten problem to proszę o pomoc

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 22:31

Piotrek_łódź pisze:mam u siebie podobny problem z obrotami na benzynie trzyma obroty na poziomie 500 obr i trzęsie silnikiem słabo sie wkręca na gazie nie ma tego problemu
Zobacz czy odłączenie akumulatora na 15 minut pomoże.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 22 lis 2015, 22:42

ok odłączę aku na 15 minut potem podłaczę i czy w jakiś sposób sie adoptuje cos czy po prostu odpalam i juz powinno być ok

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 lis 2015, 22:50

Jak sprawną sondę lambda to powinno zacząć się adaptować. Ale jak nie ma więcej usterek w układzie to powinien chodzić od razu dobrze.
Ludzie jeżdżą z odcięciem zasilania pamięci w tych silnikach i chodzi to bez adaptacji robionej po każdym odpaleniu.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 23 lis 2015, 23:46

kolego a czy w tych autkach była moze już możliwosć podłączenia pod komputer czy tylko na jakieś zasdzie zworki styków i migowo wybłyskuje błedy

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2015, 09:30

W B3 tylko kody migowe z tego co się orientuje.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lis 2015, 16:59

maciek889 pisze:W B3 tylko kody migowe z tego co się orientuje.
niestety ale tak, chodź ludzie pisali że ostatnie roczniki można była vag'iem kody czytać

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 28 lis 2015, 17:30

ok to teraz przynajmniej wiem bo mam vaga w domu po zakupiłem sobię bo posiadam jeszcze audi a4 i myślałem że tego też by się dało ale jednak nie. Jeśli chodzi o falowanie to w sobotę bedę miał duzo czasu i odłaczę aku jak i mam w planach zrobić ten wyciek paliwa założyć filtr paliwa tylko nie wiem jaki bo pan w sklepie z częściami mi powiedział że jest ich kilka i najlepiej jak bym przyniósł swój na wzór a ja go nie mam wcale. Oraz wskoczy nowy rozrząd wraz z paskami osprzętu i wtedy odłącze aku i zobacze czy bedzie ok bo wszystko możliwe że kiedys ktoś przestawił delikatnie rozrzad i może dlatego też tak pracować

[ Dodano: 2015-11-28, 17:30 ]
koledzy odłączenie aku na 15 minut pomogło bo teraz autko pracuje na benzynie ładnie tak jak powinno na moje oko to obroty ma gdzieś w granicy 920-950 nie wiem czy to dobre czy może nie za wysokie ale chodzi okej nie rzuca nim tylko ewentualnie przez chwilkę nim zarzuci jak przechodzę z gazu na banzyne nie wiem czy to może być spowodowane że przez chwilkę musi przepalić poprzednie paliwo jak sie przejdzie na benzyne. dzisiaj również wskoczył nowy rozrząd i paski osprzętu była sprawdzona szczelność mono-wtrysku czy gdzieś może nie podsysa lewego powietrza ale nic takiego nie występuje. jesli chodzi o sobndę to widać że była niedawno wymieniana na nową jak i świece, przewody, i inne elementy prócz cewki. zapłon też jest ok ustawiony więc chyba mój prblem się skończył jedynie instalacja lpg wymaga teraz regulacji bo zaczeło wolniej z obrotów schodzić i ciut przydużo pali około 13-14 l w mieście ale to już ogarnie gazownik chyba że znacie się jak można samemu wyregulowac ją pod wzgledem spalania jak i normalnej pracy z tymi obrotami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl