Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM + LPG ] renowacja Audi 80 b3 - od czego zacząć

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
KiwiSou
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 25 lis 2015, 19:10

[B3 1.8 PM + LPG ] renowacja Audi 80 b3 - od czego zacząć

Post autor: KiwiSou » 25 lis 2015, 19:15

Witam wszystkich,

Od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 b3 rocznik 1988 benzyna+LPG. Samochód właściwie dostałem i zastanawiam się czy warto w niego zainwestować stąd mam kilka pytań do Was bo jeżeli chodzi o mechanike to jestem raczej mało doświadczony. Wiem też, że poprzedni właściciel dbał o auto tyle żeby jeżdziło i przeszedł przegląd (ważny jeszcze parę miesięcy) oraz że rok temu był zmuszony zrobić przegląd a miał go parę ostatnich lat.

A o to lista kilku pytań z którymi nie mam się do kogo zgłosić a nie chiałbym iść odrazu do jakiegoś mechanika, który zacznie mi wszystko wymieniać czy potrzebnie czy też nie...

Co należy przede wszystkim sprawdzić? (wiem że ogólne pytanie i dodam, że płyny wszystkie uzupełnione)

Głównym problemem do sprawdzenia jest zapłon, tzn. trzeba chwilkę dłużej potrzymać na rozruszniku aby zapalił (akumulator 100% sprawny i rozrusznik kręci) a raz na kilkanaście zapaleń to trzeba trzymać sporo dłużej i słychać jakby zapalał i gasł w momencie kręcenia rozrusznikiem az wkońcu zapali na dobre. Do tego dochodzi fakt że czasem raczej losowo (bo nie sprawdziłem jeszcze wszystkich możliwości) bo zaraz po zapłonie czy wczasie jazdy, bez różnicy czy jest na luzie czy na biegu obroty skaczą z 1tys. do 2-3 tys. i się utrzymuja a spadają na chwilę w momencie ruszania czy przełożenia biegu.

Istnieje też kilka innych mankamentów, które poprzednikowi nie przeszkadzały np.:
- brak podświetlenia prędkościomierza (obrotomierz podświetla)
- nawiew działa praktycznie tylko w opcji na maksa (i chyba wolno sie grzeje)
- troche mokry silnik pod tą grubą rurą dochodząco chyba z chłodnicy.

Jak mi się coś przypomni albo wyjdzie w trakcie to dopiszę.

I stąd moje główne pytanie czy warto i ile to wszystko zupełnie orienrtacyjnie wyniesie.
Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2015, 21:41 przez KiwiSou, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lis 2015, 19:43

KiwiSou, skoro zakładasz temat w dziele technicznym to nazwij odpowiednio temat, tag + opis problemu, to
Moje pierwsze Audi 80
nijak nie pasuje.
_uwaga
KiwiSou pisze:I stąd moje główne pytanie czy warto i ile to wszystko zupełnie orienrtacyjnie wyniesie.
czy warto to już sam musisz zdecydować.
A aby Ci ktoś udzielił więcej info na temat silnika to trzeba by wiedzieć o jakim silniku piszemy i po to jest właśnie tag.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 lis 2015, 17:51

KiwiSou pisze:Głównym problemem do sprawdzenia jest zapłon, tzn. trzeba chwilkę dłużej potrzymać na rozruszniku aby zapalił (akumulator 100% sprawny i rozrusznik kręci) a raz na kilkanaście zapaleń to trzeba trzymać sporo dłużej i słychać jakby zapalał i gasł w momencie kręcenia rozrusznikiem az wkońcu zapali na dobre. Do tego dochodzi fakt że czasem raczej losowo (bo nie sprawdziłem jeszcze wszystkich możliwości) bo zaraz po zapłonie czy wczasie jazdy, bez różnicy czy jest na luzie czy na biegu obroty skaczą z 1tys. do 2-3 tys. i się utrzymuja a spadają na chwilę w momencie ruszania czy przełożenia biegu.
Odłącz akumulator na kilkanaście minut, podłącz i zobacz jak odpala. Możliwe że ECU benzyny rozstraja się od jazdy na gazie. Kolejna sprawa to możliwe że reduktor po zgaszaniu wypuszcza gaz do filtra powietrza a później trzeba długo kręcić aby go przepompować. Więc dobrze jakbyś przed zgaszeniem samochodu zakręcił butle (albo odłączył wtyczkę od elektrozaworu na butli) i poczekał aż silnik zgaśnie. Wtedy by była pewności że to nie wina gazu. Dalej do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i ciśnienia paliwa.
Możliwe też że układ zapłonowy jest na wykończeniu (świece, przewody, kopułka i palec rozdzielacza).

A z problem z obrotami lepiej zaprowadź do elektromechanika bo zwykły mechanik może wymieniać w ciemno. Choć rachunek u elektromechanika też może być duży tylko z mniejszą ilości wymienionych elementów.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 26 lis 2015, 21:26

Jeśli chodzi o rzeczy które wypisałeś to tylko pierdoły które ogarnięty mechanik usunie za niewielkie pieniądze. Aczkolwiek wycena tego z tego opisu to wróżenie z fusów bo koszty naprawy mogą się wahać od 100 do 1000 zł. Jeśli buda jest zdrowa i nie była bita to bym naprawiał. Ale to tylko moja opinia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga