Witam wszystkich,
planuję zmienić swoją aktualną skrzynię CGT (krótka z lat 92-95) na CCE (długa z lat 91-92). Czy będzie jakiś problem? Czy kielichy i półosie są takie same jak w CCE, czy będzie potrzebna modyfikacja?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Audi B4 [ABT] zmiana skrzyni z CGT na CCE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 02 wrz 2010, 23:01
- Lokalizacja: Sierpc/Mazowieckie
Problemów nie będzie żadnych z półosiami ani kielichami czy też samym mocowaniem skrzyni, jedyne czego nie jestem do końca pewien to wał skrzyni, nie wiem czy jest tyle samo frezów, tego nie pamiętam, ale reszta się schodzi ładnie i bezproblemowo. W najgorszym razie zmiana razem ze sprzęgłem.
[ Dodano: 2010-11-29, 11:36 ]
ok. i wał skrzyni też pasuje
[ Dodano: 2010-11-29, 11:36 ]
ok. i wał skrzyni też pasuje
Ze skrzynią CGT samochód jest bardziej "żwawy" ale w aucie jest odrobinę głośniej. Ponieważ zwykle pokonuje trasę 20% miasto, reszta to autostrada, droga ekspresowa i krajówka myślę że lepszym rozwiązaniem byłoby CCE (2400 obrotów ~ 110 KM/H ->ciszej->mniejsze spalanie).Bastek pisze:A jaka jest różnica użytkowa pomiędzy tymi skrzyniami? Powiązane jest to z prędkością maksymalną?
Moja wątpliwość dotyczyła głównie przegubu wewnętrznego, który to w CGT miał mieć podobno średnicę 100 mm a w CCE 94 mm.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Miałem wrzucone te skrzynie z silnikiem ABT do programu cartest dla symulacji zużycia paliwa w zależności od skrzyni biegów.Bastek pisze:Powiązane jest to z prędkością maksymalną?
Teraz sprawdziłem vmax, dla obu wyliczyło 172km/h tylko przy CCE osiąga się ją na 4 biegu.
Przyspieszenia to różnice 1-2 sekund przy różnego typu pomiarach, największe różnice to elastyczność na tych samych biegach.