[80 B4 2.0 ABK]-duże obroty, mała prędkość !
Na mój gust jeśli masz stale takie obroty przy 120km/h na równym i przy nieobciążonej bryczce to może coś być nie tak. Od prymitywnego trzymania zacisków hamulcowych i moc idzie w klocki, po np. źle dobraną skrzynię po rezaniu (mój kolega tak miał - mógł ruszać z 2ki ale przy 140 kończyły mu się obroty :shock: ) Głowy nie dam bo nie jeździłem taką 16V jak twoja i nie wiem ile ma obrotów kiedy. U mnie na 1.8PM jest ok 3000 przy 120.PABLO pisze:A u mnie przy 120km/h jest 3500obrotów. Niedawno był zmieniany pasek rozrządu więc może coś źle mechaniory ustawili???
Co do rozrządu - z samym paskiem i rolkami pochrzanić ci nie mogli bo jakby to zrobili to byś miał 0km/h a nie 130 jakby ci zawory w tłoki przywaliły . Gdzieś czytałem że rozrząd jeśli przeskoczy o 1 ząbek w niektórych silnikach z kolizyjnym rozrządem to nie zniszczy go ale drastycznie pogorszy jego parametry i kulturę pracy, więc nie sądzę by cię to dotyczyło.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
ludzie przecież już tu był ten temat wałkowany !!knocke pisze:Na mój gust jeśli masz stale takie obroty przy 120km/h na równym i przy nieobciążonej bryczce to może coś być nie tak. Od prymitywnego trzymania zacisków hamulcowych i moc idzie w klockiPABLO pisze:A u mnie przy 120km/h jest 3500obrotów. Niedawno był zmieniany pasek rozrządu więc może coś źle mechaniory ustawili???
pasek rozrządu ma się nijak do prędkości i obrotów, to zależy TYLKO I WYŁĄCZNIE od skrzyni i promienia koła, nie od trzymających hamulców nie od ustawienia tylko od PRZEŁOŻEŃ w skrzyni !! nie ma znaczenia czy jest równo czy obciążony czy nie to NIE MA ZNACZENIA, tylko przełożenia skrzyni mają znaczenie...
jedynym przypadkiem mającym wpływ na obroty i prędkość jest ewentualnie ślizgające się sprzęgło, ale to jest sytuacja nienormalna więc zakładam że nie ma tutaj miejsca...
po prostu macie goście taka a nie inną skrzynię i tyle, albo zostawiać i tak jeździć albo zmieniać jak wam nie pasi...
jak to jeszcze kogoś nie przekonuje to proszę
Spoko nie piekl się - kolega Pablo nie dostał wprost odpowiedzi więc mu napisałem to samo że rozrząd to hehe inna bajka jest :mrgreen:Skuciok pisze: ludzie przecież już tu był ten temat wałkowany !! pasek rozrządu ma się nijak do prędkości i obrotów
A jak sam napisałeś - to czy należy martwić się poziomem obrotów przy danej prędkości zależy od tego czy tak było zawsze czy zmieniło się np po rezaniu skrzyni. Zdrówko :!:
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
źle ci wyszedł.... jakie masz koła..paco pisze:Promień dynamiczny wyszedł mi 10cm więc chyba realny ...
dla 195/65R15 to promień statyczny wynosi: 0,31725 [m]
dla 205/60R15 wychodzi: 0,3135 [m]
dynamiczny odpowiednio:
0,3013875 [m]
0,297825 [m]
promień dynamiczny jest przybliżony bo tak naprawdę to nie wiem jak bardzo koło się ugina... im szybciej się jedzie to te wahania są większe, bo działają na koło większe siły... dla uproszczenia można chyba przyjąć że promień dynamiczny to jest 95% promienia statycznego...
czyli dla danych jakie podałeś to wychodzi dla kół 205: 3905,66 obr/min
dla kół 195 wychodzi: 3859,49 obr/min
Mam 195 i wartości te są chyba troche zawyżone.Skuciok pisze: [...]dla kół 195 wychodzi: 3859,49 obr/min
Stąd wyliczyłem, że przy 3859,49 obr/min jest 126.3029 km/h. Jadąc 140km/h mam na liczniku 4000obr/min. Jednak z wyliczen wynika, że jadę koło 131km/h - czyżby aż tak oszukiwał licznik :?:
PS
Przełożenia do wielu skrzyń można odczytać tutaj.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
zależy jak sobie przyjmiesz promień dynamiczny... ja przyjąłem 95% promienia statycznego.. gość w tym kalkulatorze pewnie przyjął 100% promienia statycznego... wzorek sie nie zmienia bo zmienić się nie może... najlepiej byłoby zmierzyć ile ma twoje koło promienia... bo oponki między producentami też się różnią... a jak sie ściera bieżnik to też promień sie zmienia.. najlepiej zmierzyć...
a przełożenia w skrzyni biegów też są z pewną dokładnością....
a licznik przekłamuje na bank... o 9 km/h przy 140 to nie jest duże przekłamanie...
więc obliczenia są poprawne
a przełożenia w skrzyni biegów też są z pewną dokładnością....
a licznik przekłamuje na bank... o 9 km/h przy 140 to nie jest duże przekłamanie...
więc obliczenia są poprawne
Widze ze tu wzieliscie sie za powazne obliczenia. , hoho promien statyczny, promien dynamiczny.
Niestety autor tej ksiazki bardzo sobie uproscil ten wzor na promien dynamiczny, a tak w ogole nie wiem czy istnieje jakis konkretny wzor na ten promien, moze tylko jakies przyblizenenie, bo ten promien jest ogolnie funkcja predkosci (im wieksza predkosc tym wieksze sily odsrodkowe opony i wiekszy promien dynamiczny) oraz w zaleznosci jeszcze od obciazenia, podloza, oraz wystepujacych sil na kole (przyspieszanie, hamowanie, zakret itd. itp.).
Jak pamietam robilem kiedys projekt trakcyjny audi a3 i promien dynamiczny wyliczalismy doswiadczalnie. Chce jeszcze dopisac ze tak jak chlopacy napisali ze rozrzad nie ma sie nic do obrotow silnika z predkoscia, tak samo po sprzeglo, no chyba ze na 5-tym biegu ciagnie.
A jezeli chodzi o dobory przelozen, to przelozenia dobiera sie dla maksymalnej mocy silnika (charakterystyka silnika), np. mozna za pomoca hiperboli stalej mocy.
Ponizej przedstawiam obliczenia potrzene do obliczenia prawie calej charakterystyki trakcyjnej pojazdu na przykladzie Audi A3 2.0 TDI (140 KM) z 6-biegowa manualna skrzynia biegow.
Niestety autor tej ksiazki bardzo sobie uproscil ten wzor na promien dynamiczny, a tak w ogole nie wiem czy istnieje jakis konkretny wzor na ten promien, moze tylko jakies przyblizenenie, bo ten promien jest ogolnie funkcja predkosci (im wieksza predkosc tym wieksze sily odsrodkowe opony i wiekszy promien dynamiczny) oraz w zaleznosci jeszcze od obciazenia, podloza, oraz wystepujacych sil na kole (przyspieszanie, hamowanie, zakret itd. itp.).
Jak pamietam robilem kiedys projekt trakcyjny audi a3 i promien dynamiczny wyliczalismy doswiadczalnie. Chce jeszcze dopisac ze tak jak chlopacy napisali ze rozrzad nie ma sie nic do obrotow silnika z predkoscia, tak samo po sprzeglo, no chyba ze na 5-tym biegu ciagnie.
A jezeli chodzi o dobory przelozen, to przelozenia dobiera sie dla maksymalnej mocy silnika (charakterystyka silnika), np. mozna za pomoca hiperboli stalej mocy.
Ponizej przedstawiam obliczenia potrzene do obliczenia prawie calej charakterystyki trakcyjnej pojazdu na przykladzie Audi A3 2.0 TDI (140 KM) z 6-biegowa manualna skrzynia biegow.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
no autor musiał sobie uprościć żeby obliczenia wyszły ciut prostsze w programie ... a ten autor to ja a ta książka to moja magisterkakrychu pisze: Niestety autor tej ksiazki bardzo sobie uproscil ten wzor na promien dynamiczny....
A jezeli chodzi o dobory przelozen, to przelozenia dobiera sie dla maksymalnej mocy silnika (charakterystyka silnika), np. mozna za pomoca hiperboli stalej mocy.
a jeśli chcecie o doborze przełożeń to też mogę zapodać odpowiedni rozdział...
są 3 zasadnicze kryteria doboru przełożeń.. do prędkości max dla mocy max, do prędkości max przy mocy tzw. ekonomicznej... i dla małolitrażowych dobiera się że prędkość max jest na "odcięciu"