Witam wszystkich, od dłuższego czasu staram się znaleźć jakieś informacje na temat wnętrza dyfra ale nie wszystko udało mi się ustalić. Wydrukowałem już chyba pół Etki no ale czasem niektóre części trzeba mieć w ręku by porównać i dlatego zacząłem nowy temat, jak widziałem jest wiele osób które mają na ten temat obszerne pojecie i może ktoś będzie mi stanie pomóc.
Otóż kupiłem auto dość niedawno, przy zakupie chłopak powiedział mi, że łożysko na wałku jest do wymiany, jako laik myślę spoko spoko, się zrobi. Po 2 tyg zaczęło okrutnie szumić i dzwonić. W końcu pojechałem do znajomego mechanika i zaczął działać. Jak się okazało w dyfrze było nie całe 50 gram oleju (tak pilnował) :evil: W efekcie wszystkie 4 łożyska umarły, uszczelniacze to samo no i co najważniesze wałek, zęby są ostre jak żyleta więc trzeba wymienić. Całego dyfra nie mogę znaleźć (chyba, że się trafi w końcu) więc muszę jakoś dopasowywać a problem w tym, że mam 3.89 czyli 35/9 co czyni to dość trudnym. Wiem, że w Audi 100 ma dyfer AET i też ma 35/9, niby wszystko to samo ale wałek na końcu ma wieloklin a nie gwint, niby by można przerobić gdzieś to na gwint ale czy kołnierz z mojego wejdzie na wałek z AET ? W AET jeszcze wał z kołnieżem jest 108 ja mam 100. Jest jeszcze CAV z Audi 80/90 wałek jest ten sam co w 100 ale wał z kołnieżem już ma 100 właśnie więc niby różnią się tylko obudową i przedłużeniem na wałku atakującym.
Ew ktoś może ma ciekawsze rozwiązanie i mógł by mnie jakoś ukierunkować bo totalnie nie wiem jak temat ugryźć ? <buu>
Dodaję zdjęcia wnętrza:
Zdjęcie zębatki wałka
Koło tależowe
Blokada dyferencjału której nie ma
[Coupe 2.8 AAH] Dyferencjał CAU
[Coupe 2.8 AAH] Dyferencjał CAU
Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 19:47 przez vagman, łącznie zmieniany 2 razy.
No ale skrzynia z dyfrem to będzie jakieś 800zł jak nic + ew koszty transportu pewnie + robota + nigdy nie wiadomo co w trawie piszczy + olej... No chyba, że trafi się ktoś z kim się dobrze dogadam no ale w tej sytuacji to chyba lepiej dyfer za 300-400zł wyrwać i odrobinę przerobić ? TEORETYCZNIE się da...
Nie da się ukryć, że poniekąd zależało by mi też na serii
Nie da się ukryć, że poniekąd zależało by mi też na serii
Jeżeli masz ,,ośkę" , do dyfer jest wbudowany w skrzynię i stanowi z nią integralną całość.No ale skrzynia z dyfrem to będzie jakieś 800zł jak nic
Myślę, że cena którą podałeś, jest prawie dwukrotnie przesadzona... oczywiście mam na myśli koszt skrzyni, bez kosztów montażu.
Jeżeli masz ,,Q"... do drugi dyfer masz przy tylnej osi.
[ Dodano: 2011-11-05, 19:55 ]
vagman, Napisz konkretnie o jaki dyfer ci chodzi... przód, czy tył?
[ Dodano: 2011-11-05, 19:55 ]
vagman, Napisz konkretnie o jaki dyfer ci chodzi... przód, czy tył?[/quote]
O tył, o tył Napisałem, że dyferencjał CAU bo skrzynie mam CBR. Mój jako jedyny w coupe miał 35/9 a w innych modelach już jest inna obudowa...
W tej sytuacji musiał bym wrzucić inny tylny dyfer i inną skrzynie... Koszty
vagman, Napisz konkretnie o jaki dyfer ci chodzi... przód, czy tył?[/quote]
O tył, o tył Napisałem, że dyferencjał CAU bo skrzynie mam CBR. Mój jako jedyny w coupe miał 35/9 a w innych modelach już jest inna obudowa...
W tej sytuacji musiał bym wrzucić inny tylny dyfer i inną skrzynie... Koszty
No niestety nie mogę, próbowałem już
Z tym mechanikiem to nie do końca tak bo to raczej moje pomysły są. Wiesz jak nie ma nigdzie tego CAU to albo skrzynia + dyfer inne albo bebechy.
[ Dodano: 2011-12-02, 21:04 ]
Udało mi się zakupić cały most więc po problemie :mrgreen:
Kurcze, ładnie pięknie ale tego nigdzie nie ma, szrotów obdzwoniłem dość sporo, na allegro prawie mieszkam. Ciężko znaleźć bo stosunkowo mało było 2.8 w Q w coupe, a wg Etki do mnie podejdzie dyfer tylko i wyłącznie od tego właśnie modelu bo jako jedyny z Coupe miał najdłuższe przełożenie.andi77 pisze:Szukaj dyfra tył i daj spokój ze skrzynią.
Z tym mechanikiem to nie do końca tak bo to raczej moje pomysły są. Wiesz jak nie ma nigdzie tego CAU to albo skrzynia + dyfer inne albo bebechy.
[ Dodano: 2011-12-02, 21:04 ]
Udało mi się zakupić cały most więc po problemie :mrgreen: