Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4] Jak Jezdzić z automatyczną skrzynią biegów?

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
blantbest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2009, 09:37
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

[b4] Jak Jezdzić z automatyczną skrzynią biegów?

Post autor: blantbest » 31 sie 2009, 17:03

Witam <piwo> :-)
Nie dawno kupiłem Audi 80 2,0 ABK w automacie z 1992r.
I mam pytanie czy moge podczas jazdy z pozycji D wrzucić na 3 i na odwrotnie i czy z 2 na 1?
Szukalem po necie i po forum ale nic nie znalazlem :-( .

Na przyszłość stosuj tagi w tytule wątku i nie używaj wielu znaków interpunkcyjnych pisanych po sobie :arrow: regulamin.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2012, 17:03 przez blantbest, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Jak Jezdzić Automatem???

Post autor: gornik » 31 sie 2009, 18:30

blantbest pisze:Witam <piwo> :-)
Nie dawno kupiłem Audi 80 2,0 ABK W Automacie z 1992r.
I mam pytanie czy moge podczas jazdy z pozycji D wrzucić na 3 i na odwrotnie i czy z 2 na 1??.
Szukalem po necie i po forum ale nic nie znalazlem :-( .
Koniecznie popraw temat i zastosuj odpowiednie tagi.

Patrz regulamin :arrow: https://audi80.pl/regulamin-forum-au ... t28836.htm

W trakcie jazdy nie możesz zmieniać z D na 3 i 2 biegi. Jedynie w trakcie postoju możesz dokonywać takich zmian. W trakcie jazdy możesz zmienić tylko z D na N.

Pozdro.

lukasek40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 29 lip 2008, 18:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukasek40 » 31 sie 2009, 19:16

Ja mam 2.0 ABT w automacie. Często jeżdżąc po Lublinie jestem zmuszony do blokowania 3 biegu, i robię to podczas jazdy. Przestrzegam tylko pewnych zasad. Spokojnie możesz przestawić dźwignię z pozycji 3 na D podczas jazdy, ponieważ w tej sytuacji jedynie odblokowujesz bieg czwarty. Najlepiej jest to zrobić wtedy, kiedy prędkość samochodu nie jest na tyle duża, że po przestawieniu dźwigni samochód zmieni bieg na wyższy. Krótko mówiąc, jeżeli widzisz przed sobą pustą drogę odblokuj czwórkę przy prędkości poniżej 50 km/h. Możesz również przejść z pozycji D do 3 pod warunkiem, że jedziesz na biegu trzecim lub niższym. Przestrzegam natomiast przed przejściem z pozycji D do 2 lub 1. W tej sytuacji rzeczywiście należy zatrzymać samochód. Bieg wsteczny możesz załączyć tylko wtedy jeżeli samochód jest całkowicie unieruchomiony. Pamiętaj, że przestawienie dźwigni powoduje zablokowanie lub odblokowanie poszczególnych przełożeń. Przykładowo, kiedy dźwignia znajduje się w pozycji 3, oznacza to że skrzynia będzie zmieniała biegi od 1 do 3 i odwrotnie. Bieg czwarty jest zablokowany. Przesunięcie dźwigni z pozycji 3 do D powoduje jego odblokowanie.

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 sie 2009, 21:44

Nawet przy przejściu z D na 3 radzę zachować dużą ostrożność. Moim zdaniem jest to robione z lekkim ryzykiem przy wyższych prędkościach z pewnością i ta możliwość jest wykluczona.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 31 sie 2009, 22:08

Można wrzucać wszystko podczas jazdy z wyjątkiem P i R - co jest zresztą blokowane w wielu samochodach - pod warunkiem dostosowania predkości do biegu - tak samo zresztą jak w kazdym samochodzie. Co wiecej, skrzynka automatyczna dobrze zadbana posłuży dłużej niż manual - podobnie i silnik, mniej podatny na styl jazdy kierowcy. Od ok 10 lat jezdzilem 3 automatami od 22 letniego Merca 123, Vento i Vectry i żaden jeszcze nie zastrajkował

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 31 sie 2009, 22:10

Ja latałem nowszymi automatami tj. tiptronic i tam takich akcji nie można robić na 100%.

Do takiej skrzyni potrzebna jest moc, bo małe silniki zamulone są okropnie automatem.

Pozdro.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 01 wrz 2009, 22:09

Nigdy ale to przenigdy nie mozna wrzucac podczas jazdy z D na N. Po takim zabiegu skrzynia pracuje na sucho, jest napedzana przez poloski. Pamietamy oczywiscie o tym ze na R mozna wrzucic tylko podczas postoju <ok>

blantbest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 sie 2009, 09:37
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: blantbest » 03 wrz 2009, 08:48

Dzieki wszystkim za pomoc i nie bede zmieniał recznie w trakcie jazdy biegów.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 05 wrz 2009, 03:19

Natomiast mozesz smialo zmieniac w czasie jazdy np z D na 3, ja tak zawsze robie jak jade pod gore, chcac oszczedic skrzynie

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 05 wrz 2009, 10:27

pilocik69 pisze:Nigdy ale to przenigdy nie mozna wrzucac podczas jazdy z D na N. Po takim zabiegu skrzynia pracuje na sucho, jest napedzana przez poloski. <ok>
A nie jest przypadkiem tak że podczas pracy silnika skrzynia jest smarowana? słyszałem że automatu nie wolno cholować, ale ktoś mówił że na pracującym silniku i z niewielką prędkością nic jej nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 05 wrz 2009, 15:42

M@rcus pisze:
pilocik69 pisze:Nigdy ale to przenigdy nie mozna wrzucac podczas jazdy z D na N. Po takim zabiegu skrzynia pracuje na sucho, jest napedzana przez poloski. <ok>
A nie jest przypadkiem tak że podczas pracy silnika skrzynia jest smarowana? słyszałem że automatu nie wolno cholować, ale ktoś mówił że na pracującym silniku i z niewielką prędkością nic jej nie zaszkodzi.
Skrzynia mojego znajomego zostla w taki sposob zajechana po rozmowie z mechanikiem okazalo sie ze spowodowane bylo to przez wlaczanie N w czasie jazdy.

Ale nie upieram sie, wiedza niektorych mechanikow jest naprawde "ogromna" <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl