Post
autor: lukasek40 » 31 sie 2009, 19:16
Ja mam 2.0 ABT w automacie. Często jeżdżąc po Lublinie jestem zmuszony do blokowania 3 biegu, i robię to podczas jazdy. Przestrzegam tylko pewnych zasad. Spokojnie możesz przestawić dźwignię z pozycji 3 na D podczas jazdy, ponieważ w tej sytuacji jedynie odblokowujesz bieg czwarty. Najlepiej jest to zrobić wtedy, kiedy prędkość samochodu nie jest na tyle duża, że po przestawieniu dźwigni samochód zmieni bieg na wyższy. Krótko mówiąc, jeżeli widzisz przed sobą pustą drogę odblokuj czwórkę przy prędkości poniżej 50 km/h. Możesz również przejść z pozycji D do 3 pod warunkiem, że jedziesz na biegu trzecim lub niższym. Przestrzegam natomiast przed przejściem z pozycji D do 2 lub 1. W tej sytuacji rzeczywiście należy zatrzymać samochód. Bieg wsteczny możesz załączyć tylko wtedy jeżeli samochód jest całkowicie unieruchomiony. Pamiętaj, że przestawienie dźwigni powoduje zablokowanie lub odblokowanie poszczególnych przełożeń. Przykładowo, kiedy dźwignia znajduje się w pozycji 3, oznacza to że skrzynia będzie zmieniała biegi od 1 do 3 i odwrotnie. Bieg czwarty jest zablokowany. Przesunięcie dźwigni z pozycji 3 do D powoduje jego odblokowanie.