Panowie jak w temacie mam takie zapytanie jak sprawdzić czy torsen działa bez jakichś tam luzów i innych niepokojących rzeczy.
Dodam że byłem wczoraj obejrzeć autko, no i ku mojemu zdziwieniu jest ono w quattro o czym nawet sam właściciel nie wie.
Przeleciałem troszkę tematów ale jakoś nic specjalnego nie znalazłem.
I mam właśnie takie pytanie, na co zwrócić szczególna uwagę i czy jest jakaś metoda sprawdzenia tego?
Martwi mnie tylko jedna rzecz bo jak zwróciłem uwagę to auto na każdym kole ma inne koło a wiem że to przy quattro jest lekko mówić nie ten teges.
[B4 2.6 ABC] Jak sprawidzić napęd quattro
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Luzy na torsenie sprawdzisz jak go wyjmiesz ze skrzyni. Jeśli quattro działa to działa. Skrzynia ma nie wyć, nie ma wydawać dziwnych dźwięków, ma działać na piachu bez zająknięcia, w sensie ciągnąć z 4 kół. Inne rozmiary opon na kołach to tragedia. Jeśli jeździło tak dłużej, to torsen jest wytarty. Na dzień dobry zmiana opon na 4 równe i wymiana oleju w skrzyni.
quattro ma działać.
quattro ma działać.
- tamto2007
- Forum Audi 80
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 PM
- Lokalizacja: Rzeszów
Ogólnie torsen jest b. pancerny, miałem b5 quattro, zrobione z dużym momentem , jednomasem , używane totalnie bez szacunku: strzały ze sprzęgła, kręcenia bączków na zaśnieżonym parkingu czasem po kilka godzin! kilkaset kilomerów z lawetą 3 tony po autostradzie ok 140km/h , po DE zrobiłem kilka tys km. na autostradach z dużymi prędkościami na różnych oponach z przodu i tyłu (205/60 tył, 205/55 przód) zarżnąłem ze 3 sprzęgła, most zaczął się lekko pocić przy półośkach, w końcu skrzynia klękła z przegrzania (była 5-tka bez chłodnicy) , po rozebraniu to jedynie torsen nie miał śladów zużycia (mam gdzieś fotki). Olej jak najbardziej możesz zmienić, zdaje się że Shell Spirax S4 ma normę 501.50 dla VAG, a do mostu wymieniałem na olej z ASO - tam też jest jakaś norma
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
W A5 B5 torsen jest luźniej spasowany. Także nie dostaje tak po dupie. Dwa, nie ma spinanego tylnego dyfra. Ma EDS.
Do tego co Leo napisał dodałby jeszcze sprawdzenie samej blokady czy się rozpina - przy okazji powinien się wyłączyć ABS jeśli jest. Powyżej 25km/h powinna się rozłączyć a ABS wrócić. Dodatkowo podczas kopnięcia ze sprzęgła (nawet 2,0 ABT) dupa powinna przysiąść - oznacza to, że torsen zapiął poprawnie napędy. Spotykałem się z tym, że przy wyrobionym torsenie (zęby na głównym wieńcu) auto ruszało jak haldex...uślizg przodu a dopiero po chwili dopchnięcie tyłu.
Do tego co Leo napisał dodałby jeszcze sprawdzenie samej blokady czy się rozpina - przy okazji powinien się wyłączyć ABS jeśli jest. Powyżej 25km/h powinna się rozłączyć a ABS wrócić. Dodatkowo podczas kopnięcia ze sprzęgła (nawet 2,0 ABT) dupa powinna przysiąść - oznacza to, że torsen zapiął poprawnie napędy. Spotykałem się z tym, że przy wyrobionym torsenie (zęby na głównym wieńcu) auto ruszało jak haldex...uślizg przodu a dopiero po chwili dopchnięcie tyłu.