[b4 2.6 V6 quattro ABC] Koło dwumasowe
[b4 2.6 V6 quattro ABC] Koło dwumasowe
Witam.
Odebrałam dzisiaj auto od mechanika, który rozłożył ręcę i postawił diagnoze- zużyte koło dwumasowe.
Wszystko zaczęło się od dziwnych drgań w czasie jazdy i jakby uderzającej podpory wału, (który został zregenerowany ale problem nie zniknął, jedynie nie słuchać uderzeń przy rozpędzaniu i tym spowodowanych drgań ale jako tako problem pozostał). Przy puszczeniu gazu, zmianie biegu, słuchać takie głuche pier.......... (wybaczcie), bez względu na obroty, ciągnie ją do przodu, nie można płynnie puścić sprzęgła. Jazda tym samochodem staje się męcząca. Przy gwałtownym przyśpieszaniu, hamowaniu samochód wpada w drgania. Bije na kierownicy.
Powiedzcie mi- jak babie czyli w miare prosto, czy to wina koła? i czy w ogole w tym modelu jest dwumasowe? I czy to ustrojstwo musi być takie drogie, i czy nie da się na jednomasowe zamienić?
A tak przy okazji czy jest to możliwe, żeby załączały się wiatraki ledwo po ruszeniu? Bardzo często włączają się jak stoje w korku a po jezdzie całodniowej płyn w chłodnicy jest tylko ciepły. Termostat był wymieniany niedawno.
Czekam na wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrawiam
Rozumiem Twoje zażenowanie tą sytuacja ale na forum nie bluźnimy.
Odebrałam dzisiaj auto od mechanika, który rozłożył ręcę i postawił diagnoze- zużyte koło dwumasowe.
Wszystko zaczęło się od dziwnych drgań w czasie jazdy i jakby uderzającej podpory wału, (który został zregenerowany ale problem nie zniknął, jedynie nie słuchać uderzeń przy rozpędzaniu i tym spowodowanych drgań ale jako tako problem pozostał). Przy puszczeniu gazu, zmianie biegu, słuchać takie głuche pier.......... (wybaczcie), bez względu na obroty, ciągnie ją do przodu, nie można płynnie puścić sprzęgła. Jazda tym samochodem staje się męcząca. Przy gwałtownym przyśpieszaniu, hamowaniu samochód wpada w drgania. Bije na kierownicy.
Powiedzcie mi- jak babie czyli w miare prosto, czy to wina koła? i czy w ogole w tym modelu jest dwumasowe? I czy to ustrojstwo musi być takie drogie, i czy nie da się na jednomasowe zamienić?
A tak przy okazji czy jest to możliwe, żeby załączały się wiatraki ledwo po ruszeniu? Bardzo często włączają się jak stoje w korku a po jezdzie całodniowej płyn w chłodnicy jest tylko ciepły. Termostat był wymieniany niedawno.
Czekam na wszelkie uwagi i sugestie. Pozdrawiam
Rozumiem Twoje zażenowanie tą sytuacja ale na forum nie bluźnimy.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2010, 20:06 przez Infrared, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jestem fachowcem ale nie wiem czy zużyte koło może wpływać na bicie w kierownicy. Poza tym nie wiem ile autko może mieć kilometrów, że jest taka diagnoza. Mechanik zdejmował skrzynie? Sam osobiscie zmieniałem ostatnio kompletne sprzęgło w swoim audi, które na liczniku ma pod 400tysi km i szczerze mówiąc koło było ok:) Wymieniłem tylko tarcze, docis i łożysko i jest spoko. Takie drgania przy przyspeszaniu, i dziwne dzwięki podczas puszczania i dodawania gazu - wymieniłem poduchy silnika i skrzyni no i ustąpiło. CO do tej chłodnicy to myślę, że jest ostro zapowietrzony układ albo wstawiłeś lipny termostat. Kiedyś mi się zaciął, popukałem młotkiem i do tej pory jest ok:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podobno. Na ręce mu nie patrzałam. Miał wymienić zawieszenie i zdiagnozował uszkodzone koło. Troche mnie tym przeraził stąd pytanie do Was.zakula81 pisze: Mechanik zdejmował skrzynie?
Auto ma koło 300 tysięcy przejechane a poduchy pod silnikiem są wymienione.
Termostat nie należał do tanich, więc zapowietrzony układ może wchodzić w grę tym bardziej, że chyba przy uszkodzonym termostacie wiatraki nie chłodziłyby układu non stop (?).
Przecież ty nie masz koła zamachowego dwumasowegozakula81 pisze:Nie jestem fachowcem ale nie wiem czy zużyte koło może wpływać na bicie w kierownicy. Poza tym nie wiem ile autko może mieć kilometrów, że jest taka diagnoza. Mechanik zdejmował skrzynie? Sam osobiscie zmieniałem ostatnio kompletne sprzęgło w swoim audi, które na liczniku ma pod 400tysi km i szczerze mówiąc koło było ok:) Wymieniłem tylko tarcze, docis i łożysko i jest spoko. Takie drgania przy przyspeszaniu, i dziwne dzwięki podczas puszczania i dodawania gazu - wymieniłem poduchy silnika i skrzyni no i ustąpiło. CO do tej chłodnicy to myślę, że jest ostro zapowietrzony układ albo wstawiłeś lipny termostat. Kiedyś mi się zaciął, popukałem młotkiem i do tej pory jest ok:)
Pozdrawiam
Infrared powiedz mi w jaki sposób tech fachowiec zregenerował podporę wału ?
A uderzenie to może być spowodowane poduszkami mostu, skrzyni przegubami wału luzem na torsenie, tulejach sanek itp.
Pierwsza diagnoza tych całych drgań wskazywała na :"uderzająca podpore wału". Cały wał został wyciągnięty i zregenerowany w Bielsku (na Śląsku chyba jedyne miejsce gdzie można to zrobić) za "jedyne" 800 zł.chybo101 pisze:Infrared powiedz mi w jaki sposób tech fachowiec zregenerował podporę wału
Nie wiem czy gościu nie chce mnie wpędzić w koszta z tym kołem dwumasowym, kazał albo to zrobić albo szybko auto sprzedać, bo zaraz wszystko się posypie i sprzęgło i coś tam. Zaserwował mi wizję apokaliptyczną. Nie ukrywam szczęka mi opadła. Miałam do tego mechanika zaufanie, robił inne moje auta i nie było problemów. Nie uśmiecha mi się wywalić 1/2 wartości rynkowej auta na koło dwumasowe z perspektywą, że mogą "pójść kolejne podzespoły".
Jeżeli miał ktoś problem z kołem dwumasowym proszę o napisanie objawów.
zobacz tu:
https://audi80.pl/b4-abc-wibrujacy-p ... t30709.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-quattro- ... t34860.htm
Dlaczego nie używasz szukajki? https://audi80.pl/faq-szukaj-vt39641.htm
https://audi80.pl/b4-abc-wibrujacy-p ... t30709.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-quattro- ... t34860.htm
Dlaczego nie używasz szukajki? https://audi80.pl/faq-szukaj-vt39641.htm
grze, jeden z tych podanych przez Ciebie tematów przestudiowałam[ "zagadka koła dwumasowego"] i zdania były podzielone co do faktu, czy takowe koło dwumasowe w tym modelu jest, poza tym temat chyba dotyczył nieco innej materii, stąd nowy temat. Ten drugi przeoczyłam ale chyba nie dziwota skoro na koło dwumasowe naprowadził mnie sam mechanik. A biorąc pod uwagę, że jestem kobietą to ciężko jest mi samej zdiagnozować co tak naprawde jej dolega i co ją boli ale dzięki, za namiar bo pare cennych sugestii tam pada i na pewno się przyda.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Co ma koło zamachowe, do kierownicy? Szybciej obwiniał bym za to przeguby na półosiach.Infrared pisze:Przy gwałtownym przyśpieszaniu, hamowaniu samochód wpada w drgania. Bije na kierownicy.
Tego Ci kobieto nie powiem, bo nie wiem, ale w 2.8 q jest na 100%.Infrared pisze:czy w ogole w tym modelu jest dwumasowe?
W moim, wymieniałem sprzęgło przy przebiegu 280 000 i dwumas był jak nówka, tak przynajmniej poinformowali mnie kumple z firmy, którzy to robili. Chłopaki znają się na rzeczy, bo w współczesnych samochodach dwumasy padają już nawet po 20 000 przebiegu.Infrared pisze:Auto ma koło 300 tysięcy przejechane
Są ponoć dostępne takie zestawy, trza by popytać, ale słyszałem również o regeneracji kół dwumasowych.Infrared pisze:czy to ustrojstwo musi być takie drogie, i czy nie da się na jednomasowe zamienić?
Tak jak już mówiłem, mój dwumas jest ok, ale typowymi objawami uszkodzonego koła dwumasowaego są: wibrujący pedał sprzęgła podczas wysprzęglania, oraz metaliczne grzechotanie podczas gaszenia silnika.Infrared pisze:proszę o napisanie objawów.
To ładnie skasowali. Ciekawe co zrobili z tym wałem skoro wyszło 800zł, a koszt przegubów i podpory wału to jakieś 450 zł. Krzyżaka się nie rusza bo rzadko się z nim coś dzieje. Wału wyważać nie trzeba jeżeli się wie jak był wcześniej złożony(a niektórzy zapominają to zaznaczyć i jest problem). Co do koła zamachowego to w porównaniu do tych montowanych w nowych samochodach to jest pancerne i odporne na zaj.... jak T-34.Infrared pisze:Pierwsza diagnoza tych całych drgań wskazywała na :"uderzająca podpore wału". Cały wał został wyciągnięty i zregenerowany w Bielsku (na Śląsku chyba jedyne miejsce gdzie można to zrobić) za "jedyne" 800 zł.chybo101 pisze:Infrared powiedz mi w jaki sposób tech fachowiec zregenerował podporę wału
Nie wiem czy gościu nie chce mnie wpędzić w koszta z tym kołem dwumasowym, kazał albo to zrobić albo szybko auto sprzedać, bo zaraz wszystko się posypie i sprzęgło i coś tam. Zaserwował mi wizję apokaliptyczną. Nie ukrywam szczęka mi opadła. Miałam do tego mechanika zaufanie, robił inne moje auta i nie było problemów. Nie uśmiecha mi się wywalić 1/2 wartości rynkowej auta na koło dwumasowe z perspektywą, że mogą "pójść kolejne podzespoły".
Jeżeli miał ktoś problem z kołem dwumasowym proszę o napisanie objawów.
Jak dla mnie do sprawdzenia to co napisałem wyżej.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
W tym modelu tez jest.IC69 pisze:Infrared napisał/a:
czy w ogole w tym modelu jest dwumasowe?
Tego Ci kobieto nie powiem, bo nie wiem, ale w 2.8 q jest na 100%.
Tu tez masz racje. Objawy kilkukrotnie były opisywane na forum, najbardziej charakterystyczne są owe wibracje pedału sprzęgła grzechotanie o wiele później występuje.IC69 pisze:Infrared napisał/a:
proszę o napisanie objawów.
Tak jak już mówiłem, mój dwumas jest ok, ale typowymi objawami uszkodzonego koła dwumasowaego są: wibrujący pedał sprzęgła podczas wysprzęglania, oraz metaliczne grzechotanie podczas gaszenia silnika.
Infrared pojedz do innego mechanika który zweryfikuje ta diagnozę bo ta raczej jest nieprawidłowa. Podsumowując wypowiedzi za "głuche pukanie" winę może ponosić zawieszenie silnika/skrzyni biegów, luzy na torsenie, podpora walu, zawieszenie dyfra, uszkodzone przeguby.
Kola dwumasowe w tych silnikach to nie takie koa dwumasowe jak w nowych diesach ktore szybko padaja, te sa pancerne jak koega wyzej napisal.
Kolo do kierownicy nie ma nic.
Ja bym sprawdzał co innego u kogos innego.
Co do zmiany na jednomas to jest to mozliwe, trzeba dobrac kolo zamachowe jednomasowe o takiej iosci zabkow na walek sprzeglowy jak ma dwumas i do tego tarcza, docisk i lozysko.
Kolo do kierownicy nie ma nic.
Ja bym sprawdzał co innego u kogos innego.
Co do zmiany na jednomas to jest to mozliwe, trzeba dobrac kolo zamachowe jednomasowe o takiej iosci zabkow na walek sprzeglowy jak ma dwumas i do tego tarcza, docisk i lozysko.
wiesz, nie wiem czy akurat ta regeneracja była bezpodstawna bo w trakcie przyspieszania było słychać głuchy stukot w tylnej części pojazdu, teraz jest cisza i ten mechanik który to polecił, nie dokonywał regeneracji więc ciężko stwierdzić czy miał interes w "uśmiercaniu" mojej niuni, natomiast ten dwumas a raczej ta diagnoza pozostawia wiele do życzenia i tutaj na pewno będę wierciła dziure w brzuchu. Okaże się niedługo. Z dwojga złego chciałabym, żeby to była fanaberia mechanika.
Wydaje mi się, że ta audiczka dostawała mocno po tyłku i dlatego teraz wychodzą takie historie.
Wydaje mi się, że ta audiczka dostawała mocno po tyłku i dlatego teraz wychodzą takie historie.