Witam,
Co jakiś czas zdarza się że trzeci bieg wchodzi tak jak by ze zbyt długo przetrzymanym sprzęgłem....
Wygląda to tak że jadę sobie spokojnie i nagle obroty rosną jak na luzie a po chwili wskakuje z trzaskiem trójka. Co może być przyczyną takiego zachowania?????????
Problem następny to strzelił mi wąż idący do chłodnicy, wyrzuciło mi olej.
O ile z przewodem już sobie poradziłem, to nie wiem jaki dokładnie zalać olej....
Na forum znajduje misz-masz i nie wiem kto ma racje, chciał bym zrobić rozeznanie ile będzie kosztować oryginał a ile zamienniki. No i ile tego oleju kupic????
Z tego co wiem z wymianą oleju i filtra nie powinno być problemu na tyle oleju w głowie mam.
Audi 80 B4 AVANT silnik NG 1994r.
aaa bym zapomniał coś mi się obiło o dyferencjale, warto do niego teraz zaglądnąć????
Dzięki
Czepek
[80-B4-94-NG] Problem z automatem 4-biegowym | Jaki olej?
- mechatomek
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:10
- Lokalizacja: Ostrężnica
u mojej matki w golfie 2 też był problem ze zmianą biegów jak u ciebie z tym że każdy bieg wchodził z takim mocnym szarpnięciem, zamówiłem filterek i wymieniłem razem z olejem, olej to mobil aft 320 o ile dobrze pamiętam, w niektórych sklepach powinni ci powiedzieć ile tego oleju wchodzi do skrzyni.
od 3 tygodni tez bawie sie automatem .u mnie wywalioło oringi przy chłodnicy oleju .jak tak pozniej badałem i odkrecuiłem korek w dyferenciale okazało sie ze olju tam było jakies 2 centy ponizej otworu .wiec mało.
co do oleju niewiem auto zostawiłem na warsztacie , z tego co juz wiem najtansze czesci sa poprostu w serwisie audi autoryzowanym .jedynie oleje maja drogie
co do oleju niewiem auto zostawiłem na warsztacie , z tego co juz wiem najtansze czesci sa poprostu w serwisie audi autoryzowanym .jedynie oleje maja drogie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
- Lokalizacja: Malbork
przewody wymienione na nowe.
zastosowałem klasyczne wysoko ciśnieniowe przewody hydrauliczne.
Uszczelka miski (5 srub wg. zdjecia) - 01N 321 370
Filtr febi - 095 325 429D
Misa w środku powiedział bym że bardzo czysta.
Dość duży nalot opiłków na magnesie, filtr z nabitą datą 1992 więc prawdopodobnie od nowości miska nie była ściągana.
fotki:
https://picasaweb.google.com/czepek/Aud ... directlink
Dziś wszystko złożyłem do kupy.
Zalałem olejem: RAVENOL ATF Fluid 5/4 HP - spełnia normę VW/Audi G 052162
Jak na razie więcej nic nie mogę powiedzieć bo zalałem tylko 3 litry oleju wg. specyfikacji oraz zrobiłem krótką jazdę próbną. Jutro po dłuższej trasie i rozgrzaniu sprawdzę poziom, ew. ubytki i uzupełnię braki.
Pozdr.
zastosowałem klasyczne wysoko ciśnieniowe przewody hydrauliczne.
Uszczelka miski (5 srub wg. zdjecia) - 01N 321 370
Filtr febi - 095 325 429D
Misa w środku powiedział bym że bardzo czysta.
Dość duży nalot opiłków na magnesie, filtr z nabitą datą 1992 więc prawdopodobnie od nowości miska nie była ściągana.
fotki:
https://picasaweb.google.com/czepek/Aud ... directlink
Dziś wszystko złożyłem do kupy.
Zalałem olejem: RAVENOL ATF Fluid 5/4 HP - spełnia normę VW/Audi G 052162
Jak na razie więcej nic nie mogę powiedzieć bo zalałem tylko 3 litry oleju wg. specyfikacji oraz zrobiłem krótką jazdę próbną. Jutro po dłuższej trasie i rozgrzaniu sprawdzę poziom, ew. ubytki i uzupełnię braki.
Pozdr.
tydzień temu wymieniłem poraz drugi cghłodnice wodno-olejową w moim automaciku .W maju padła oryginalna chłodnica wiec zakupiłem po kosztach na allegro nową za 320 zet ......tydzień temu kupiłem w focie za 650 nissens do tego oringi w salonie audi .teraz przynajmniej nesska ma wagę chlodnicy a nie chinskiego wynalazku .wszystko mocne solidne tak sie wydaje i jest faktura
stara rozszczelniła sie w 3 miejscach
stara rozszczelniła sie w 3 miejscach