[AAH B4 2.8 v6 quattro]Problrm z przyciskem DIFF
Witam wsztstkich. Mam Problem z załączeniem tylnej blokady mostu w mojej Audi coupe Quattro 2.8 o symbolu silnika AAH. Mój problem polega na tym że gdy włączam przycisk DIFF strzałka koło przyciku włącza się , ale zielona lampka i ABS juz nie Dopiero jak go pogazuje do 4000/5000 obr. to abs i zelona lampka mostu się włacza. Czym jest to spowodowane? Dodatkowo mam problem na tylnim mośie załącznik blokady tylniego mostu mi cieknie. Jak można "załatać" ten wyciek? Pozdrawiam
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Desper, rozwiązanie twojego problemu leży u podstaw konstrukcyjnych tego podzespołu a konkretnie jego sterowania/zasilania.Blokada dyfra sterowana jest za pomocą przycisku,który to przełącza zawory(2 sztuki pod kanapą tylną-siedziskiem t/p strona) do zaworów dochodzi podciśnienie pobierane z kolektora dolotowego które to wędruje wężykiem wzdłóż prawego progu w kabinie aż do zbiorniczka kompensacyjnego umieszczonego pod l/t błotnikiem(dostęp z bagażnika).Następnie ze zbiorniczka podciśnienie trafia do zaworów a z nich do mostu.
-Sprawdz pokolei szczelność opisanego przeze mnie układu.
Pewnie ucieka Ci podciśnienie
-Podnieś auto i sprawdz ręką czy widełki się blokują czy chodzą płynnie.
-Sprawdz pokolei szczelność opisanego przeze mnie układu.
Pewnie ucieka Ci podciśnienie
-Podnieś auto i sprawdz ręką czy widełki się blokują czy chodzą płynnie.
Dzięki serdecznie sprawdze szczelność może i masz racje
[ Dodano: 2009-10-16, 15:54 ]
Dodatkowo mam problem na tylnim moście, załącznik blokady tylniego mostu mi cieknie. Jak można "załatać" ten wyciek? Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-10-16, 15:55 ]
widełki chodzą ale jak je prubujesz przesunąć ręcznie to wracają spowrotem.
[ Dodano: 2009-10-23, 13:28 ]
Naprawiłem diff. Przycznyna leżała w elektro zaworze pod przepływomierzem.
[ Dodano: 2009-10-16, 15:54 ]
Dodatkowo mam problem na tylnim moście, załącznik blokady tylniego mostu mi cieknie. Jak można "załatać" ten wyciek? Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-10-16, 15:55 ]
widełki chodzą ale jak je prubujesz przesunąć ręcznie to wracają spowrotem.
[ Dodano: 2009-10-23, 13:28 ]
Naprawiłem diff. Przycznyna leżała w elektro zaworze pod przepływomierzem.
Odświeżę temat bo nie widzę potrzeby zakładać nowego. A więc mam taki problem, że blokada mi działa, ładnie załączy i rozłączy :lol: . Ale gdy jest włączona to powinna mi się świecić kontrolka abs-u i zapalić się zielona lampka przy przełączniku, a tak się nie dzieje . Co do lampki nie jestem pewien czy się nie przepaliła lecz kontrolka abs-u działa. Sam abs też działa bo czasami się odzywa. Ktoś miał taki przypadek? :?:
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli ABS działa po załączeniu blokady oznacza to błąd sterownika (pod tylna kanapą gdzie wchodzą podcisnienia od napędów (różowy przewód podciśnienia). Opukaj delikatnie bo czasami lubi się zawiesić - miałem z nim problem po 3tyg stania auta bez ruchu. U mnie się nie załączało...delikatne puknięcie i poogło. Najpierw to sprawdź a potem trzeba obadać błędy sterownika ABSu.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
ludi pisze:Co do lampki nie jestem pewien czy się nie przepaliła lecz kontrolka abs-u działa. Sam abs też działa bo czasami się odzywa.
Nie dogadaliście się, czy to ja tu czegoś nie jaże?bloku pisze:Jeśli ABS działa po załączeniu blokady oznacza to błąd sterownika
ludi, w siłowniku podciśnieniowym poruszającym widełkami blokady, jest styk, który odpowiada za kontrolkę blokady i za ABS pewnie też. Zacznij może od niego.
może to ci pomoże miałem podobny problem jeśli nie załącza się kontrolka i nie zapala abs możliwe że którys z wężyków się odpiął
https://audi80.pl/b2-b3-b4-problem-z ... t85639.htm
https://audi80.pl/b2-b3-b4-problem-z ... t85639.htm
Problem prawdopodobnie brał się z tego, że miałem złamany uchwyt, który szedł z pompki do widełek przy dyferencjale i ogólnie tam wszystko było w opłakanym stanie (choć blokada się załączała ale był problem z rozłączeniem). Zrobiłem przekładkę całego układu napędowego i mam nadzieję, że jak już uruchomię wszystko i posprawdzam to będzie działać :roll: